Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 b5 1.8t kaasu jää laahaamaan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 b5 1.8t kaasu jää laahaamaan

    Morjes, olen nyt muutaman viikon omistanut tollasen a4 avant 1.8t vekottimen ja nyt on alkanut häiritsemään kun kaasu jää laahaamaan vaihdetta vaihtaessa, etenki ykkösellä ja kakkosella kun vaihtaa isompaan niin kytkimen kun polkasee pohjaan, kestää hetki ennen kun alkaa kierrokset putoamaan. Kytkin ei tunnu luistavan ja tulpat ja suodattimen puhdistin ja molemmat oli ihan hyvät.

    Samaan syssyyn vois kysästä alusta asiaa vaikka se eri alueelle kuuluisikin.
    Onkelmana on ollu kun ajaa jotain yli satasen vauhtia niin pienetkin liikkeet tuntuu todella selvästi ja varsinkin vedätellessä pitää olla varovainen ratin liikkeen kanssa. Samoin myös normaali ohituksissa motarilla tuntuu pientä hytkyntää etu ja takapään välillä. Vähän kun takapää tulisi omia aikojaan perästä. Mistähän tällänen voisi johtua? Iskarit ja jouset ok kunnossa, eikä muuten alusta tunnu huonolta. Renkaat on keväällä ostetut 225/45/17" merkkiä en nyt muista.

    Olisi hieno jos saisi ehdotuksia, että mitä näille asioille voisi tehdä!

    #2
    Tuohon kaasuongelmaan, Ihan satavarma en oo mutta muistan lukeneeni että joillain on kytkinpolkimesta mennyt joku tunnistin sököksi.. Muitakin vaihtoehtoja saattoi olla kuten esim jotkut vuodot. Ja tuohon lillumiseen, ootko katellu alustan puslia tms?

    Niin ja voihan niitä vikakoodejakin katella jos sattuu vehkeet löytymään, jos siellä sattuis vaikka olemaan vikakoodia kaasuläpästä yms..
    Viimeksi muokannut bonus; 2.8.2010, 23:22.

    Comment


    • #3
      Nii se vois olla et lukis ne koodit, maksaa vaan sen 40e se pelkkä luku ja sit jos ei mitää näykkään niin tyhmältä tuntuu.

      Nii se vois joku ilmavuotoon liittyvä olla kun se ei kuitenkaan oo mikään merkittävä vika, mutta ärsyttää kuitenki.

      Puslat näyttäis olevan kunnossa ja katastettu keväällä, et ei ainakaan mitään näkyvää tai kuulostavaa vikaa puslista löydy.
      Patsi sellanen ku kääntää paikallaan niin kuuluu välillä niskettä, mut se taitaa olla niistä kuivuneista alapalloista?

      Jos jollain ois tarkempaa tietoa tosta kytkimen anturista tai saman tyylisestä viasta niin pistäkäähän juttua tulemaan.

      Comment


        #4
        Tuosta kaasuhommelista oli jossain toisessa ketjussa vähän enemmän juttua mutta ei nyt kuollakseenkaan tällä hetkellä muista sitä.. Siellähän Joensuussa on auttavia sällejä jotka lukee pullakahvien hintaan :)

        Millonka on viimeksi pyörät suunnattu/tarkistettu? Itsellä ei kylläkään ole kokemusta miten viturallaan olevat pyöränkulmat käyttäytyy kesällä mutta talvesta on, kun takapäässä auraus oli yhteensä yli 2 astetta pielessä, niin näytti että menee pöpelikköön koko auto isolla tiellä..
        Viimeksi muokannut bonus; 2.8.2010, 23:14.

        Comment


          #5
          Aki taitaa tuota tarkoittaa http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ylikiert%E4%E4
          On kyllä seuraavaa korimallia, mutta samoja koneitahan nuo aikalailla on.

          Ja clubiin kannattaa liittyä, niin saattaa vikakoodien lukuun apua löytyä yllättävän läheltä, joltain toiselta clubilaiselta :)

          Comment


            #6
            Aivan, tuo se on :>

            Comment


            • #7
              Ei taida tuon ikäinen olla vielä sähkökaasullinen, joten saattaa jäädä kytkinpolkimen mikrokytkin löytymättä. ;) ..Ajettavuuteen voisi sanoa, että on mielestäni ominaista b5 mallissa tuo pieni yliherkkyys ohjattavuudessa ( matalempi alusta vähän lieventää tunnetta).

              Comment


              • #8
                Itsellä vähän samanlaista ilmiötä, kierrokset tippuvat varsinkin kylmällä koneella erittäin hitaasti tyhjäkäynnille kytkin pohjassa. Tarkoitus olisi irroitella kaasuläppäkotelo ja putsata, kunhan vaan saisi aikaiseksi.. Oma auto ei ainakaan anna asiaan liittyen ainuttakaan vikakoodia.

                Comment


                • #9
                  Mulla on kans samaa vikaa eikä oo muuta koodia ku tuommosen

                  16505 - Throttle Position Sensor (G69): Implausible Signal

                  P0121 - 35-10 - - - Intermittent
                  Tuo on aika ärsyttävä vika tuo kierrosten hias laskeminen.

                  Comment


                  • #10
                    Joo, kyllä varsinki vedättäessä tuntuu hölmölle. Ihan ku ei osais kytkintä käyttää. Niin tosiaan omassa pirssissä on vaijerilla se kaasu ja ei oo vakkaria, eli ei taida tota kytkintä olla? Kai se pitää ruveta putsailee kaasuläppää. Sen jousen jo rasvasin ja katoin et palautuu heti, mutta kierrokset ei siltikään heti laske. On se jännä, ilmotelkaahan jos joku saa vian pakallistettua.

                    Comment


                    • #11
                      Urssi oli itellä kanssa aika vekkuli ajettava alkuun. Teki melko äkkinäisiä liikkeitä esimerkiksi kaistaa vaihtaessa. Nelipyöräsuuntauksessa sen käytin muttei muuttunut miksikään.
                      No tästä hermostuneena päätin itse koettaa säätää aurauksia kun niissä uskoin vian melko varmasti olevan. Ja olihan se. Olisinko alle vartin kääntänyt molemmilta puolilta lisää aurausta ja auto rauhoittui aivan älyttömästi. enää ei tarvinnut pitää molempia käsiä tiukasti ratissa ettei lepikko kutsunut. Pienestä se on joskus kiinni...

                      Eli aloittaisin nelipyöräsuuntauksesta tuon alustaongelman hoidon kunhan vain olet katsonut että nivelet ovat kunnossa. itsellä auttoivat samanlaisiin ongelmiin vaikka auto olikin eri mallia.

                      Comment


                      • #12
                        Joo no mulla toi auto kyllä kulkee suoraan, eikä vetele ees 225 leveillä renkailla. Ongelma alkaa vasta sillon kun lähtee ohi, ohjaus kun on melko herkkä niin kovemmin vedättäessä tuntuu et pysyykö auto lapasessa ku palaa omalle kaistalle vähänkään terävämmin. Ja kun yli satasen vauhdissa tekee ratilla pientä edestakasta liikettä, tuntuu siltä kun etupää kääntyilee mutta takapää tulee jäykkänä perästä pienellä viivellä.

                        Mites toi by-pass venttiili, kuinka korkeilla kierroksilla sen pitäis ruveta puhisemaa? Varmaankin tuossa on ihan vakio mallia ja en oo sitä saanu ääntelee kun vasta sitten kun vedättää kaikki ja puottaa kerralla kaasun pois.
                        Aluks en ees tajunnu että autosta löytyy sellanen kun se oli niin hiljanen kapistus. Voiko sitä mitenkää putsata vai pitääkö sen toimia vaan isoilla paineilla?

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja hattis Näytä viesti
                          Itsellä vähän samanlaista ilmiötä, kierrokset tippuvat varsinkin kylmällä koneella erittäin hitaasti tyhjäkäynnille kytkin pohjassa. Tarkoitus olisi irroitella kaasuläppäkotelo ja putsata, kunhan vaan saisi aikaiseksi.. Oma auto ei ainakaan anna asiaan liittyen ainuttakaan vikakoodia.
                          Audi 80, kone ACE, sama oire että laski hitaasti kierrokset kytkin pohjassa. Vikakoodeja ei löytynyt nollauksen jälkeen.

                          Putsattu kaasuläppä kunnolla, parani vähän. paikattu imuvuoto ISV:n vierestä - loppui kokonaan, nyt tipahtaa tosi reippaasti kierrokset alas. Jopa niin nopeasti että laskee vaihde sisässä kaasun pois niin auto nytkähtää ns. häiritsevästi, aiemmin oli huomattavasti pehmeämpää.

                          Comment


                          • #14
                            Huomasin omasta audista, että by-pass venttiilille menevä alipaineletku oli kovettunu ja se varmaan hiukan fuskas. Nyt se on vaihdettu ja kierrokset tippuu jo nopeemmin, mutta vielä on pientä viivettä. Sori kun kysyn mut mikä on ISV?

                            Comment


                              #15
                              Ei by-pass ala "puhisemaan" millään kierroksilla, vaan se toimii kun ahdoilta nostetaan kaasu pois. Eikä siitä pitäisi juuri ääniä kuulua.

                              Comment


                              • #16
                                Jaa no kyllä se vähä yskäsee kun on täydet paineet ja sit päästää kaasun pois. Samoin kun jos tyhjäkäynnillä härkkiii kaasua tietyllä kierrosalueella nii kyllä se vähän yskii. Mutta en niitä ääni siihen havitellukkaan, vaan ihan sitä että se toimis. Tuntuu toi nyt ainaki vähä paremmin puottavan kierroksia.

                                Comment


                                • #17
                                  Miten ootte puhistanu nuita kaasuläppiä ja millä aineilla?

                                  Comment

                                  Working...
                                  X