Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 Öljysihti / öljypumppu (puhdistus)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Etka näyttää että 1Z, AFN, AFF, AHU, AHH, ADR, AEB, AFY ja AJL ei ole saatavilla erikseen sihtiä, ainakaan alkuperäisenä.

    Comment


      Kirjoitinko epäselvästi vai mitä? Tiedän ettei ajl/aeb yms saa erikseen sihtiä ja tuo osanumero on 1.6 koneesta. Edellisellä sivulla on mainittu tuo osa kylläkin. Kysymykseni oli siis että saako tuon sihdin kuitenki käymään ajl:n pumppuun

      Comment


      • Hallin pöydällä olisi AEBn alkuperäinen pumppu ja sihti, voin koittaa muistaa huomenna ottaa kuvia mittojen kanssa jos tarvis.

        Tosin ainakin omassa Passatissa hommaa oli sen verran, että suosittelen vahvasti vaihtamaan sen pumpun samalla vaivalla. Eikä mahdottoman hintaisiakaan laadukkaina tarvikkeina. Tietysti jos autonosturi ja hyvät työkalut käytössä, niin ei se ole kuin muutama tunti.

        Comment


          olis kyllä hienoa jos saisit mittailtua.

          tuossa oot oikeassa että sama vaihtaa pumppuki kerralla. 120€ sais febin ja vähän alle 100€ vaico(vaimikälie)

          Comment


          • Ni onnistuuku tommosen kejukäyttösen öljypumpun vaihtaan kans öljypohjan kautta ilman jakoremmin irrotusta? mul olis awt mottiin öljypohjan avaus, ku pudonnut niitä huohottajan letkun kappaleita sisään. Jos pmpun vaihto onnistuu, ni kai senki vois vaihtaa, ketjun vaihto ei taida onnistua, jos on jatkamaton.?

            Comment


            • B4 B6 04 1.8t bex quatro öljysihti

              Moro! Miten tihiään ootte kyseisen huolto toimen tehny?
              Itellä tehty 140-160tkm kohilla nyt 260mittaris ja 10-15tkm välein ölppiä vaihettu.. Oisko kohta tarve tehdä kyseinen toimenpide?
              Lootan/perä ölpistä sen verta et lootaan 3.5ltr ja kumpaanki perään 0.9ltr?
              Kiitos

              Comment


                Miksi sitä sihtiä pitäis olla puhdistamassa jos 10-15tkm välein öljyt vaihtaa?
                Viimeksi muokannut MikaSS; 22.10.2017, 16:06.

                Comment


                • http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...5&postcount=29
                  tai mitens:
                  Jos moottoriöljy ei kykene sitomaan öljyyn kondensoitunutta vettä, syntyy vaaleaa kylmälimaa. Kylmälima heikentää voiteluaineen suorituskykyä aiheuttaa vauriovaaran.
                  Vois tarttua myös siihen sihtiin?

                  Comment


                  • Ennalta ehkäisevää huoltoo.. Onko jotain miten kone ilmasee et sihti alkaa olla putsauksen tarpeessa?

                    Comment


                    • Öljynpainevalo syttyy.

                      Comment


                      • Audi 1.9 TDi awx 2003 alkoi vilkkua valo oljynpaine.
                        Tilasin heti auton noutaamaan pajalle heti.
                        Autoon vaihdettiin öljypumppaamon ja uusi sihti.
                        Hintaa tuli 380 euroa

                        Comment


                        • 1.8t bex quatro 04 minkälaiset avaimet pitää olla et saa lootaan ja periin vaihettua öljyt?

                          Comment


                            https://www.youtube.com/watch?v=dmgzbZGDX1w
                            http://www.audizine.com/forum/showth...-Rear-Diff-Oil

                            Comment


                            • Homman sai onnistuneesti tehryä.
                              1.8t bex quatro 2.3ltr meni lootaan öljyä ja perään joku 1.3ltr.
                              Laitoin nii et alko täyttö reijästä pukkaan pihalle, shell spirax tjsp oli litkut, ei vanhatkaan huonot olleet vaikka 120tkm niillä oli ajettu.

                              Comment


                                Juu-u

                                Sihdin vaihto tulossa tai imuputki sillä nimellä ainakin marmorilla myytiin itselleni tuo osa 1.8t AVJ,hin.
                                33€ tiivisteen kanssa ei paha hinta mutta työmäärä näyttääkin jo hieman reilummalta. Öljypumpun ostin myös jos näyttää siltä että kannattaa pumppu vaihtaa myös. Todennäköisesti vaihdan pumpun samalla kun kerran on öljypohja irti. 77€ pumpusta tuntui olevan ihan kohtuu hinta jos sillä mennään taas seuraavat 200tkm.

                                Muuten aika selvältä näyttää mutta pari kysymystä heräsi.

                                1. Moottoria pitäisi nostaa jotta työ helpottuu. Mistäs tuota lähtisi nostamaan esim ketjutaljalla? Kestääkö imusarja tai imusarjan pultit muka moottorin painoa? parissa yt-videossa oli kuormaliina heitetty imusarjan ympäri. Toinen vaihtoehto olisi yrittää tunkata moottoria vaihteiston puolelta onnistuuko vai mikä olisi paras tapa? Nosturia ei siis ole käytössä vaan ihan tunkki & pukit.

                                2. Eikös puskurin puoleisen "keulimistuen" takana ole pari pulttia öljypohjassa? Millä avaimella nämä lähtee parhaiten ilman keulan asentamista huoltoasentoon?

                                Comment


                                • Kertokaapa viisaammat neuvoa ?? Noin viikko sitten audi valitti ööjynpaineita ekan kerran. Tänään sitten sytty öljynpaineen valo ja noin 100m päästä sammui, noin 5min päästä auto käyntiin ja pääsi ajamaan noin 2km kunnes uudestaan ilmestyi mittariin varotusvalo öljynpaineista. Tilasin nyt tänään uuden öpaineanturin ja huomenna ajattelin sen vaihtaa ja toivoa että johtuisi siitä?? Vai tarviikohan ruveta öljypohjaa irrottelemaan. Autona siis A4 2.0tfsi vm 05

                                  Comment


                                  • Itse ainakin oman mielenrauhan vuoksi mittaisin paineet jollain muullakin mittarilla ennenkuin metriäkään enempää ajelisin.
                                    Jos ei vielä vaurioita tullut, niin paineiden mittauksella mahdollista säästää tuhannet eurot jos vika onkin todellinen.

                                    Eli siis anturin tilalle vaikka ihan mittanippa ja -letku, mihin sitten ulkoinen luotettava mittari kiinni. Vanhemmissa ainakin anturin kierre ollut M10x1, ja siihen sopivaa mittanippaa löytyy hydeliikkeistä edullisesti. Samalla jos ei valmiiksi löydy, niin mittaletku ja edes analoginen mittari sopivalla asteikolla.

                                    Comment


                                    • Terve. Tarkoitus olisi alkaa puhdistamaan öljynvaihdon yhteydessä öljysihti tuommoiseen a4 1.8t quattroon koneena bfb. Onkohan kovinkin työläs irrottaa öljypohja tuollaisesta että jättääkö suosiolla nosturille tehtäväksi. Ja sitten jos jollain olis jäänyt moottorin takana olevan "vesilaipan" o-renkaiden (3kpl?) kokoja muistiin niin sekin tieto kiinnostaisi, uuden mukana tulee kyllä laippaan ja anturille uudet mutta putkeen ei tule.

                                      Comment


                                      • Tais olla niin että apurunko aiheutti jotain ongelmia irroittelussa ja sitä piti löystytellä -vai moottoria kammeta... -joku paremmin tietävä/muistava jatkakoon.

                                        Missä putkessa siellä o-rengas olikaan?
                                        Tuolla näkyy noitten joidenkin mittoja, mutta taitavat olla niitä mitkä laipan mukanakin

                                        https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a4...121-121048/#21

                                        Comment


                                        • Okei eli nosturille olis hyvä päästä touhuamaan.
                                          Jos en aivan väärin kuunnellut kun tuttu oli vaihtanut niin ilmeisesti tuossa 38 numerolla olevassa olis o-rengas. Ei ole ihan varmaa tietoa niin sillä kysyin että tietäs varuiksi hommata jo uuden oikean kokoisen jos on.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X