veikkaisin kuran aiheuttajaksi sitä pidempiaikaista pesuainetta...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 Öljysihti / öljypumppu (puhdistus)
Collapse
X
-
Näin ajattelinkin. Merallitomu tuskin kuitenkaan siitä johtuu =(
Uppaanpa tähän vielä videon, ihan jos joku vahingossa tuosta jotain kuulisi..
http://aijaa.com/x7QKuY
E: ääni vääristyy kyllä jonkin verran, mutta tuon normaalin diesel rolinan lisäksi tuntuu joku särähtävän kierrosten laskeutuessa. (Ajoitusketju ja paininkuppi on vaihdettu menneenä kesänä, joten tuskin niistä johtuu)
Comment
-
Hetki sitten hankitulla 1998 A4:lla takana n. 260000 km ja viimeaikaisista öljynvaihtoväleistä ei tietoa/merkintöjä. Ensimmäiset 90000 Italiassa, jonka jälkeen Suomessa. Kone on AJL elikäs aika liki AEB konetta. Öljyntäyttökorkista kun kurkistaa niin karstaa näkyy aika laila. Tosin konetta ei tuosta aukosta sen kummemmin pääse näkemään. Ihan normaalisti tuntuu käyvän eikä ylimääräiset valot ole vilkkuneet. Tässä vaan pähkäilen että pitäisikö se öljysihti ottaa jossain vaiheessa ohjelmaan. Ja forte ennen sitä episodia. Tai ennen näitä öljynpainemittarin asennus / lukemien tarkistus? Vaiko ajoa vaan.. Vinkit kiinnostaa.
Comment
-
Aika karstanen tuo alakerta on. Pumppu tuntu napakalle ni meinasin laittaa sellaisenaan takasi. Öljysihti aika tukkonen ja jostain oli jotain muovin palasia lähteny liikenteeseen ja ne oli kans sihdissä. Saako AWT koneeseen pelkkää sihtiä? Motonetis ainakin on pumppu 129€ mut siinä ei mainita sihdistä. Toinen pumppu mikä ei käy tuohon AWT koneeseen maksaa 60€ ja sisältää tuon sihdin..
Comment
-
Mitäs töhnää ootte laittanu tuohon öljypohjan tiivisteeksi? Miten ootte saanu nuo kaks pulttia kiinni mitkä on tuolla kytkinkopassa, irrottaessa ei ainakaan mahtunu tulemaan pois enne ku öljypohja oli irti. Pitäs saaha jotenki kestämään paikallaan sen aikaa et öljypohja on paikallaan.
Comment
-
Pitkä kuusiokoloavain, jota väännetään pienellä lenkkiavaimella. Itse laitoin pikku täpän vaseliinia kuusiokoloavaimen päähän, jotta pultit eivät tippuile vahingossa, pysyvät kuin tauti tuossa avaimen päässä.
Comment
-
Sinnehän ne sujahti pohjan ollessa paikoillaan, vaativat hyvän työvalon ja lehmän hermot. Yksi pitkä lohkoon menevä pultti (kanta 13mm tai 15mm?) teetti hieman ongelmia apurungon kanssa, mutta pienen puljailun jälkeen tuli pois öljypohjan mukana. Koneena minulla siis AEB ja vajaavetoinen.
Comment
-
Ittellä meni vm. 2002 1.8t mylly uusiks aikoinaan.
Kävin takkatien vw-huollossa. Pikahuollossa tsekattiin öljyt ja koeajo tehtiin.
Todettiin ett anturivika. Poltteli välillä öljyvaloa.
No seuraavana päivänä kohti lappia. No yläkerta leipo kiinni.
Sentin senttiä ei tullu maahantuoja vastaan. Longlifeöljyt olivat tukkineet sihdin öljypumpun edessä.
Tosissaan kannattaa ottaa noi sihtihommat. Omalla autolla oli ajettu n. 90tkm.
Comment
-
Jotain hassua noissa jumalrunkosissa 1.8T-koneissa on, koska niihin kertyy tuota scheissea lonkkarihuoltamisella tuhon aiheuttamiseen asti, mutta mitä näitä uuden polven TFSI-koneita oon mäntiä vaihdellut, niin niissä ei karstaa ole nimeksikään. Ja jokaisella on porskutettu vähintään se 120tkm longlife-huolloilla.
Kai niissä sit se öljy vaihtuu huoltojen välissäkin hiljalleen kun joutuu lisäilemään palamisen takia. :D
Comment
-
Pitäsköhän miettiä sihdin puhdistusta 2.4 v6 koneessa kun huollettu aikanaan longlifena ja kilometrejä mittarissa nyt 170 tkm?
Comment
-
en nyt ala mainostamaan öljyä, mutta itse olen ajanut viimeiset 20 vuotta ja noin miljoona kilometriä eri VAG konsernin laitteita, kuten myös nykyistä proffiilin autoa teboilin diamondilla, niin bensa kuin diesel laitteillakin, eikä ole ollut mitään ongelmia tähän asti. Voin vain suositella omien kokemuksien perusteella kyseisen tuotemerkin öljyä. käytän aina 15000 km:n vaihtoväliä.
Comment
-
sihdin vaihto tulossa vastaan ja sen verran sain tutkittua että marmorilta saisi uuden sihdin (06B115251) mutta vastaavasti kaveri ei löytänyt varaosanumeroa AJL tai AEB koneeseen. Eli käykö tuo sama sihti kuitenki edellämainittuihin koneisiin? koneena siis -99 vuodelta AJL
Comment
Comment