Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 Öljysihti / öljypumppu (puhdistus)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • veikkaisin kuran aiheuttajaksi sitä pidempiaikaista pesuainetta...

    Comment


    • Näin ajattelinkin. Merallitomu tuskin kuitenkaan siitä johtuu =(
      Uppaanpa tähän vielä videon, ihan jos joku vahingossa tuosta jotain kuulisi..

      http://aijaa.com/x7QKuY

      E: ääni vääristyy kyllä jonkin verran, mutta tuon normaalin diesel rolinan lisäksi tuntuu joku särähtävän kierrosten laskeutuessa. (Ajoitusketju ja paininkuppi on vaihdettu menneenä kesänä, joten tuskin niistä johtuu)

      Comment


      • Hetki sitten hankitulla 1998 A4:lla takana n. 260000 km ja viimeaikaisista öljynvaihtoväleistä ei tietoa/merkintöjä. Ensimmäiset 90000 Italiassa, jonka jälkeen Suomessa. Kone on AJL elikäs aika liki AEB konetta. Öljyntäyttökorkista kun kurkistaa niin karstaa näkyy aika laila. Tosin konetta ei tuosta aukosta sen kummemmin pääse näkemään. Ihan normaalisti tuntuu käyvän eikä ylimääräiset valot ole vilkkuneet. Tässä vaan pähkäilen että pitäisikö se öljysihti ottaa jossain vaiheessa ohjelmaan. Ja forte ennen sitä episodia. Tai ennen näitä öljynpainemittarin asennus / lukemien tarkistus? Vaiko ajoa vaan.. Vinkit kiinnostaa.
        Attached Files

        Comment


        • Tuon näköiseen koneeseen en ehkä laittaisi enää Forteja tms. ennen kuin sihti on puhdistettu.

          Comment


            Otin tuon sihdin tarkistuksen työn alle turbon hajottua. Onkos tuossa hommassa mitä eroa etuvetosten ja nelikoiden välillä. Miulla on AWT ja nelikko jatkona, kartaani taitaa pikkasen enemmän kanittaa. Uusi turpo ja teräspunosletku oottaa hyllyssä.

            Comment


              Aika karstanen tuo alakerta on. Pumppu tuntu napakalle ni meinasin laittaa sellaisenaan takasi. Öljysihti aika tukkonen ja jostain oli jotain muovin palasia lähteny liikenteeseen ja ne oli kans sihdissä. Saako AWT koneeseen pelkkää sihtiä? Motonetis ainakin on pumppu 129€ mut siinä ei mainita sihdistä. Toinen pumppu mikä ei käy tuohon AWT koneeseen maksaa 60€ ja sisältää tuon sihdin..

              Comment


              • Vaihdoin AWT Passattiin pumpun ja sihdin. Tarvike pumpun mukana ei tullut sihtiä. Sihti marmorilta. Arvaan että muovinpalaset on peräisin hajonneista huohottimen putkista. Mulla on Mäntsälässä tuo vanha sihti ylimääräisenä, oli lähes puhdas.

                Comment


                  Itse hain AWT koneeseen sihdin marmorilta, 06B115251.

                  Comment


                    Onko minkä hintanen marmorilla?

                    Comment


                      3s tutkinnan tulos. Alle 30e. :D

                      Comment


                        Mitä jos Harrille kerrotaan mistä katsottu varaosanumerolla?

                        Comment


                          Tuohan kertoo suomihinnan. Motonetin tai jonkun muun puljun hinta?
                          Ei ole tuota speedin hakua käytettyä eikä aikaisemmin ees tullu törmättyä..

                          Comment


                            Suomihinnan (marmorin ovh) 27.60 ja Tepon hinnan 16.60 jos ollaan tarkkoja.

                            Comment


                              Voihan sen vanhan puhdistaa.

                              Comment


                                Kyllähän sen voi mutta rakenteesta johtuen se ei ole ihan yksinkertaista. Itsekin ajattelin ensin koittaa puhdistaa mutta kun uusi ei paljoa maksanut niin päädyin siihen.

                                Comment


                                  Mie taijan käväistä marmorilla...
                                  Tuota mietin et ei ehkä ihan puhtaaksi saa. Onko tuossa miten monta kerrosta sitä verkkoa?

                                  Comment


                                    28€ sihti ja 8€ tiiviste marmorilta

                                    Comment


                                      Mitäs töhnää ootte laittanu tuohon öljypohjan tiivisteeksi? Miten ootte saanu nuo kaks pulttia kiinni mitkä on tuolla kytkinkopassa, irrottaessa ei ainakaan mahtunu tulemaan pois enne ku öljypohja oli irti. Pitäs saaha jotenki kestämään paikallaan sen aikaa et öljypohja on paikallaan.

                                      Comment


                                        Tämä on hyvää.

                                        Comment


                                          Myös Reinzosil toimii.

                                          Comment


                                          • Pitkä kuusiokoloavain, jota väännetään pienellä lenkkiavaimella. Itse laitoin pikku täpän vaseliinia kuusiokoloavaimen päähän, jotta pultit eivät tippuile vahingossa, pysyvät kuin tauti tuossa avaimen päässä.

                                            Comment


                                              Saitko pultit paikalleen vaikka pohja oli paikallaan. Muut pultit on nyt paikallaan paitsi nuo kytkinkopan sisälle tulevat...

                                              Comment


                                              • Sinnehän ne sujahti pohjan ollessa paikoillaan, vaativat hyvän työvalon ja lehmän hermot. Yksi pitkä lohkoon menevä pultti (kanta 13mm tai 15mm?) teetti hieman ongelmia apurungon kanssa, mutta pienen puljailun jälkeen tuli pois öljypohjan mukana. Koneena minulla siis AEB ja vajaavetoinen.

                                                Comment


                                                • Ittellä meni vm. 2002 1.8t mylly uusiks aikoinaan.
                                                  Kävin takkatien vw-huollossa. Pikahuollossa tsekattiin öljyt ja koeajo tehtiin.
                                                  Todettiin ett anturivika. Poltteli välillä öljyvaloa.
                                                  No seuraavana päivänä kohti lappia. No yläkerta leipo kiinni.
                                                  Sentin senttiä ei tullu maahantuoja vastaan. Longlifeöljyt olivat tukkineet sihdin öljypumpun edessä.
                                                  Tosissaan kannattaa ottaa noi sihtihommat. Omalla autolla oli ajettu n. 90tkm.

                                                  Comment


                                                    Edelleenkään ei johdu öljyistä vaan vaihtoväleistä. Omaani vaihdatin sihdin heti kun auton hommasin. Oli huollettu longlifellä. Ei vielä aivan paha ollut mutta kyllä paskaa oli jo kertynyt.

                                                    Comment


                                                    • Jotain hassua noissa jumalrunkosissa 1.8T-koneissa on, koska niihin kertyy tuota scheissea lonkkarihuoltamisella tuhon aiheuttamiseen asti, mutta mitä näitä uuden polven TFSI-koneita oon mäntiä vaihdellut, niin niissä ei karstaa ole nimeksikään. Ja jokaisella on porskutettu vähintään se 120tkm longlife-huolloilla.

                                                      Kai niissä sit se öljy vaihtuu huoltojen välissäkin hiljalleen kun joutuu lisäilemään palamisen takia. :D

                                                      Comment


                                                      • Pitäsköhän miettiä sihdin puhdistusta 2.4 v6 koneessa kun huollettu aikanaan longlifena ja kilometrejä mittarissa nyt 170 tkm?

                                                        Comment


                                                          Tuskinpa, tai ainakaan sillä kokemuksella mitä itselläni on 2.7 koneista. Niihin ei ole ikinä tarvinut koskea.

                                                          Comment


                                                            en nyt ala mainostamaan öljyä, mutta itse olen ajanut viimeiset 20 vuotta ja noin miljoona kilometriä eri VAG konsernin laitteita, kuten myös nykyistä proffiilin autoa teboilin diamondilla, niin bensa kuin diesel laitteillakin, eikä ole ollut mitään ongelmia tähän asti. Voin vain suositella omien kokemuksien perusteella kyseisen tuotemerkin öljyä. käytän aina 15000 km:n vaihtoväliä.

                                                            Comment


                                                              sihdin vaihto tulossa vastaan ja sen verran sain tutkittua että marmorilta saisi uuden sihdin (06B115251) mutta vastaavasti kaveri ei löytänyt varaosanumeroa AJL tai AEB koneeseen. Eli käykö tuo sama sihti kuitenki edellämainittuihin koneisiin? koneena siis -99 vuodelta AJL

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X