Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 Öljysihti / öljypumppu (puhdistus)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    En tiedä tuon koneen tarinaa 100%. Tuli mulle irrallisena. Öljysihti aivan ummessa ja muutama laakeri oli jo ottanu kipeetä. Ei olis ajossa kestäny kauaa...

    Tossa on muitakin kuvia tästä onnettomasta yksilöstä:
    http://s1240.photobucket.com/user/Do...remppaa?page=1

    Comment


    • #92
      Itse ostin muinoin jenkkiraudan, jossa amerikan poikien jäljltä oli venttiilikopat tupaten täynnä mustaa bitumia kuin alustamassaa. Syynä oli heat riserin jumi ja siitä seurannut imusarjan kuumeneminen ja pakovuoto imusarjan pakokaasukanavasta kampikammioon ja tietty tämä täydennyttynä sillä ettei sitä öljyä oltu vaihdettu. Venakopat olivat ihan tupaten mustaa peetä, samoin imusarjan alta. Tuo näyttää jotenkin melkein vastaavalta.... ei vain ole ihan täysin loppuun asti kehittynyt.

      Comment


      • #93
        Onko kuinka moni jättänyt tuota öljypohjassa olevaa loiskelevyä pois?
        Itsellä loiskelevyn etummaiset "klipsut" oli löysät, ei pitänyt kovin hyvin, kun taas takana ne oli liiankin tiukassa.
        Loiskelevy lähti kyllä pois, mutta takaisin se ei meinannut mennä, ja lopulta menikin rikki.
        Piti saada auto pois montulta pyörimästä, niin kasasin ilman, kuten ilmeisesti osa on tehytkin.

        Vaihdoin nimittäin öljypohjan tiivisteen, sihti oli puhdas.
        Ajattelin tilata huomenna tuon loiskelevyn + uudet tiivisteet, ja tehdä koko homman uusiksi, kun ei nyt kerralla putkeen mennyt.

        Comment


        • #94
          250tkm longlife-huolloilla ajettu 1.8T bex öljysihti. Niin paljon luin tukkeutumisista, ettei kestäny enää kantti olla itellekin vaihtamatta. Samalla tuli uusi öljypumppu kun pohja kerran auki oli.

          Comment


            #95
            Öljypumpun vaihtaminen tuossa kohden on varsin järkevää, se kun ei maksa sisäelimiä ja vaihtuu näppärästi samalla kertaa.
            Viimeksi muokannut okkim; 12.9.2013, 14:50. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

            Comment


            • #96
              Kannattaa muuten kaikkien varmistaa sitten että öljypohjan pultit tulee kunnolla kiinni.

              Ostin tossa vähän aikaa sitten B6 kopallisen 1.8t bfb motilla varustettuna. Öljyjä vaihtaessa huomattiin että lähes kaikki öljypohjan pultit oli sormin pyöritettävissä ja pohja vuotanu öljyä runsaasti. Ennen kuin hoksattiin pulttien löysyys niin etsittiin vuotoa vähän aikaa muualta koneesta.

              Kiristelin pultit ja nyt taitaa pysyä öljy koneessa, mutta voi olla että joutuu laittamaan uudet silikoonit, uusi sihti ja pumppu sitten samalla kertaa.

              Koneeseen siis tehty aikoinaan isompi remppa jossa vaihdettu silloin mm. sihti ja paljon koneen palikoita, käytetty kansi pois ja jne. Oliskohan asentajalla jäänyt pohjan pultit kiristämättä tai sitten ne on löystyny itsekseen

              Comment


              • #97
                Itselle vaihdettiin kanssa tuo sihti keväällä. Tuota sihtiä on nykyään saatavilla myös jonkinnäköisellä takaiskuventiilillä. Vaikka sihti menisi tukkoon pyörii koneessa silti öljyt. Sellainen meni itselle paikoilleen. Harmi ettei tullut otettua siitä kuvaa kun oli vielä paketissa..

                Comment


                  #98
                  Onkos sulla osanumeroa jossian kuitilla tosta uudenlaisesta sihdistä?

                  Comment


                  • #99
                    Ei ole osanumeroa kuitissa. Täytyy kysyä osan tilanneelta kaverilta kun vien auton loppukuusta taas sinne laittoon. Muistaakseni ihan marmori tavaraa se oli..

                    Comment


                      1.8T sihti on vielä vanhan mallinen. 2.0T sihtiin oli tullut tuo ohivirtauskanava läpällä.

                      Comment


                        Pari vuotta nyt ajanut Forte-putsausten jälkeen LL-öljyillä 15tkm vaihtovälein. Kurkkasin öljykorkista sisään niin karstaa on taas kerääntynyt koppaan ja korkkiin... Ajo pääosin lyhyttä pätkäajoa ja mottina 1.8T BFB.

                        Comment


                        • Mitä mieltä olette tulevana viikonloppuna on tarkoitus vaihtaa omaan Audiin uusi turbo tilalle. Audi A4 B5 1.8T AEB. Onko suotavaa puhdistaa myös samalla tämä öljysihti?

                          Comment


                          • Putsaisin ihan muutenkin vaikka en turboo vaihtas. Omaani tein mielenrauhan säilyttämiseks, eikä siel ollu oikeastaan mitään moskaa.

                            Comment


                              Tarkista ainakin että turbon öljytulo on puhdas ja auki. Tai sitten vaihdat siihen ihan uuden teräspunosletkun, sen verran pitkän että kiertää vähän kauempana pakosarjasta kuin vakiona.

                              Comment


                              • ei siitä haittaa ole, mutta tietääkseni yksikään AEB ei ole sihdin takia kajahtanut.
                                Ei kyllä paljon minkään muunkaan vian :)

                                Longlife huollot sen ongelma tekee (yhdessä liian pienen sihdin kanssa) eikä niitä viime vuosituhannella vielä tunnettu.

                                Samaa sihtiä kuin noissa ongelmakoneissa BFB ja BEX (no joo ongelma se on puolen päivän työn tuottava, etukäteen tiedossa oleva ongelmakin ;) ) on käytetty esim B6 korisen 1.9tdi koneissa, pitäis joskus selvittää että miksei näissä ole ongelmaa
                                Viimeksi muokannut kontio; 19.2.2014, 19:14.

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja mika_.s Näytä viesti
                                  Tarkista ainakin että turbon öljytulo on puhdas ja auki. Tai sitten vaihdat siihen ihan uuden teräspunosletkun, sen verran pitkän että kiertää vähän kauempana pakosarjasta kuin vakiona.
                                  minkä kokoinen teräspunoletku mahtaisi olla sopiva siihen? ja entä pituus?

                                  Comment


                                    Proturbolla pitäisi olla hyllyssä kyseistä letkua. Mittoja en muista.

                                    Comment


                                    • Hello, Audi katsottu Sakuista ja on jo laivattu tänään tai ainaskin lähellä laivausta Suomeen. On tuolla 1.8T BFB moottorilla ja myyjä kertoi että ollut LL-huollolla. Otettu käyttöön 2/2005 ja menty 170Tkm.

                                      Kuvia on katsonut avatuista moottoreista ja sihdeistä. Mielenrauhan saavuttamiseksi aattelin, että jos aloitaisi siitä venttiilikopan avaamisesta ja katsois missä mennään. Jos siellä karstaa, niin varmaankin on alakerrassakin. Laajentaisi sinne alakertaan jos näyttää olevan palanutta "lasagnea". Kopan avauksessakin on hommaa, mutta ei tarvii nosturia tai pukkia. Uudet öljyt ja suodin jo odottaa, odottavan aika on pitkä päästä Audia kokeilemaan.

                                      Comment


                                      • Pitääkö paikkansa, luin tuolta vaggiarenasta, että tämä ongelma olisi vain pitkittäis 1.8t:n ongelma, ei poikittais, jossa on 4.5l öljytilavuus?
                                        Toinen kysymys koskeeko tämä "vika" muitakin vaggineita esim 2.0tsi jne.

                                        Comment


                                        • kai se on lähinnä 1.8T pitkittäiskoneista koska öljypohjan muoto on jotenkin semmoinen että hankala sovittaa apurungon väliin tjsp, ja se aiheuttaa sakan kertymistä sihtiin.
                                          Se, että miksei 1.9TDI B6:t kärsi samasta on itselle mysteeri. Koska samanalaista öljynimua ja öljypohjaa käytetään ainakin etkan mukaan.

                                          Eikä tietääkseni ole 2.0T ongelma.

                                          Comment


                                          • itsekkään en oo kuullu että ois kertyny möhnää muihin ku 1.8t:iin. ja toi longlife homma kyllä kusee omaan nilkkaansa. kaverilla levis syksyllä A4 B6 BEX ton tukkeentumisen takia, ei noussu öljy nokille asti, rupes nakuttamaan aivan saakelisti. kotipihaan oli päässy mutta siihen oli paska levinny sitte :D eiku hinaus laakkoselle ja 5k e remontti :S

                                            Comment


                                            • Herää vaan kysymys että kannattiko sillä ajaa kotipihaan asti...

                                              Comment


                                              • Öljypumppu ilmeisesti tipahtaa niinkin helposti, että irrottaa nuo kolme pulttia? Taidan vaihtaa samalla jos alan tarkistamaan sihtiä.

                                                Comment


                                                • Öljypumpun vaihto ainakin AVJ koneeseen on helppo. Kolme pulttia irti ja pumppu kääntyy ketjulta pois.

                                                  Omassani sihti oli kohtuu puhdas kuten öljypohjakin. Sihdistä oli ainakin 90% auki lukuunottamatta karsta tms. klönttiä joka tipahti sihdistä kun otin sen irti. Eli ei tuo ihan turhaa tuo jumppa ollut.

                                                  Comment


                                                  • Tökkään nyt tähän samaan keskusteluun..

                                                    Eli lämmitin tuossa audia eberillä n. 30min. Käynnistyi ihan hyvin, mutta käyntiääni oli aika karkea - toisaalta ulkona -20 niin kyllähän siitä kylmänä jotain kuuluukin. 200m ehdin ajaa niin öljynpainevalo syttyi, jonka jälkeen välittömästi virrat pois. Odottelin vähän aikaa ja käynnistin uudestaan, niin valo ei enään syttynyt, joten ajoin takaisin 200m ja sammutin. Mietinkin nyt, että vieläkö tuota uskaltaa kunnollisen lämmityksen jälkeen kokeilla vai soittaako suoraan ajan korjaamolle ja hinauttaa sinne..
                                                    Historiasta sen verran, että autolla ajettu 120tkm, öljyt vaihdeltu 15tkm välein ja edellisessä öljynvaihdossa noin 1tkm sitten suoritettu puhdistuskäsittely, jonka jälkeen laitettu uudet shellin 5w-30 öljyt. Sihdin puhdistuksesta ei tietoa, tuskin tehty edellisten omistajien toimestakaan.

                                                    E: ja moottorina siis 2.0tfsi BWE

                                                    Comment


                                                    • jos sihdistä kyse niin se virhe lienee se puhdistuskäsittely. ei kai noista muuten sihtejä jumiudu.

                                                      Comment


                                                      • Jeps.. Olivat käsittelyn jälkeen laittaneet uuden öljyn sekaan kuulemma jonkin pidempi aikaisen "pesuaineen" myös. Lyhyttä ajoa kun kertyy aika runsaasti.. Noh kai se pitää vielä kokeilla :)

                                                        Comment


                                                          Taitaa niistä sihtejä tukkiutua noista 2.0 tfsi moottoreistakin. Tuolla ainakin jotain juttua samasta vaivasta. ja tuolla.

                                                          Comment


                                                          • Mitä on porukalla kokemusta, että jos yläkerta on hyvinkin puhtaan näköinen niin onko kuitenkin vaarana että alakerta ois kovinkin kauheassa kunnossa ja sihti vaarassa tukkeutua? Vaihdoin tuossa syksyllä venttiilikopan tiivisteen ja omaan silmään hyvin siisti oli. Ei minkäänlaista shaissea kannen päällä, ainoastaa pientä karstaa kopan pinnalla, mikä lie täysin normaalia.

                                                            Comment


                                                            • Sihtihän siellä sitten oli jumissa ja öljyt forte-käsittelyn jälkeen ihan kuraa.. Siis vaikka ne vaihdettiin käsittelyn jälkeen ihan oikeaoppisesti. Auto toimii nyt normaalisti, öljysihdistä tosin löytyi pieni siivu alumiinia.... Mitenkähän tuon kanssa nyt tekisi?

                                                              E: Ja vielä 2 kuvaa oheisen linkin takana..

                                                              http://aijaa.com/Ghmfzj
                                                              Viimeksi muokannut kuatttro; 2.1.2015, 16:11.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X