Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT -99 AJQ öljyn lämpötila-anturin paikka haussa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    TT -99 AJQ öljyn lämpötila-anturin paikka haussa

    Onko kellään kokemusta tommosen öljyn lämpötila-anturin sijoittamisesta ?

    Reikä öljypohjaan ja mutteri hitsaamalla siihen kiinni paras ehdotus tähän mennessä.

    Taustalla huoli öljyn jäähdytyksen riittävyydestä "eri ajotilanteissa" käytettäessä maakaasua joka palaa +150´kuumemmin kuin bensa
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 11.7.2016, 11:17.

  • #2
    Aikanaan tuommoinen oli laitettu omaan kulkineeseen öljypropun kohdalle. Muistaakseni siinä oli joku adapteri, millä oli luonnollisesti öljyproppuun käypä ulkokierre ja tuono anturiin käypä sisäkierre.

    Comment


      #3
      Mulla on tuollanen öljynlämmölle

      Comment


        #4
        Itse yrittäisin saada tuon anturin jäähdyttimen ja koneen väliin, saisi todellisemman lukeman siitä mitä sinne koneeseen syötetään, eli pysyykö se öljylinjoista tullessaan laakerien päällä. Vähän sama kuin pakolämpöjen kanssa, turbiinin jälkeen voi vain arvailla mitä siellä turbiinin sisääntulossa olikaan lämmöt ;)

        Comment


        • #5
          Tuossa mun 1,8T BFB koneessa on ainaskin siinä öljynjäähdyttimen jalassa tulppa jonka tilalle olen anturin laittanut, oiskohan ollut M10x1 kierteellä ja olikohan kuusiokolo avaimella avattava.

          Mutta minä taas olen miettinyt että pitäisköhän anturin olla ennen jäähdytystä kun en ole yli sadan asteen saanut nousemaan kertaakaan, - näkis että käykö ne lämmöt edes korkeammalla...
          Olen laittanut mittarin yhteyteen pienen vaihtokytkimen ja toisen anturin koneen yli menevän vesiputken ilmausruuvin tilalle jolloin saan samalla mittarilla katsottua vedenkin lämmöt hyvä olla tämäkin lisänä -ainakin silloin kun auton oma lämpämittari päättää alkaa sekoilemaan laidasta laitaan...

          Comment


            #6
            Mulla oli siinä jalassa tuo anturi ennen, ei antanut minkään näköistä uskottavaa lukemaa, jalassa oleva lämmönvaihdin kun vaikutti liikaa lämpötilaan. Öljypohjasta saa uskottovamman lukeman kun sinne kuitenkin tulee lämmin öljy kierrosta.
            Jalassa on m10x1 kierre, joten tarvii sovitteen tai kalliin millikierteisen anturin.
            http://store.42draftdesigns.com/VW-O...Kit_p_314.html myös tuota koitin, eikä mitään todellistä öljynlämpöä saanut tuonkaan kanssa.

            Comment


              #7
              tuo öljypropun "sisälle" tuleva versio vaikuttas kompromissilta asennuksen ja lukemien luotettavuuden osalta.

              Mistä olette nuita adapterikorkkeja hommanneet ?
              Viimeksi muokannut Sleepy2; 11.7.2016, 11:14.

              Comment

              Working...
              X