Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 FL Oil temperature gauge sender

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• S4 B5 FL Oil temperature gauge sender

Missäpäin sijaitsee kyseinen anturi? Onko autossa erillistä anturia öljyn lämpötilalle vai tuleeko tieto öljytason anturilta?
    Ulkomaisilla foorumeilla väitetään, että öljyntaso -ja lämpötila-anturit olisivat samassa paketissa. ETKA:ssa on kuitenkin kuva erillisestä öljyn lämpötila-anturista.
    Osanumeroltaan 049919563B.

Audi S4 B5 -00
    Viimeksi muokannut Carnage; 24.7.2010, 01:27.

Tuossa oli siitä juttua:http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...l+level+sensor

Comment

Marmoritiskin mukaan valmistenumeron perusteella katsottuna kyseinen anturi olisi jakopäähihnan lähistöllä, mutta keulan purettua tuli selväksi, ettei siellä mitään ollut.

Sen sijaan öljypohjassa olevaan tasoanturiin menee kolme johtoa, joten tässäkin taitaa olla siihen integroituna tuo lämpöanturi, kuten noissa uudemmissa vehkeissä.
      Pitää vielä puhdistaa liitin ja tarkistaa johtojen kunto, sitte randomilla uutta anturia kehiin ja toivoa parasta.

Comment

Ongelma: kun auton käynnistää niin öljynlämpömittari pomppaa tappiin.

Sijaitseeko tuo lämpömittarin anturi siis öljypohjassa, ja mille muille mittareille/varoitusvaloille siellä mahdollisesti menee signaaleja?

Missä sijaitsee tämän öljynlämpöanturin liitin (jossain tulipellissä, mikä niistä?)?

Comment

Itse itselleni vastaten. Olin kytkenyt öljylämpömittarin liittimelle eculta menevät johdot väärin päin kun uusin hapristuneet johdot. Hyvä minä. Kyseessä siis pieni musta kaksinapainen liitin kuskinpuolen tulipellissä. Itsellä on ässä mallia vanhempi jossa tuo itse anturi ei sijaitse öljypohjassa.

Vaalea liitin siinä veressä on "G28 engine speed sensorin" liitin ja ruskea on nakutusanturille. Lisäksi siinä on lambdan liitin. Nämä siis infoksi jollekkin joka tulevaisuudessa miettii samoja asioita.

Comment

alkupään koneissa on juu aika vittumaisessa paikassa itse anturi, mitä tuossa omasta pukinnokassa olleesta lohkosta katselin.

Comment

Working...
            X