Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 heppaa kateissa ???

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    100 heppaa kateissa ???

    Eli ongelmana on koneen selvä puutuminen joka ilmenee satunnaisesti. Välillä kone vetää/kiihtyy niinkuin pitää, mutta sitten välillä tosiaan tuntuu että 100 hepoa olis kateissa, eli kulkee tosi laiskasti. Kaasu on myös vähän omituinen... Kierrokset tullee pienellä viiveellä sen jälkeen kun on painanyt kaasua ja kun päästää kaasun kierrokset jää hetkeksi aikaa päälle. Sen verran olen tutkinut tilannetta, näyttää siltä että imusarja vähän vuotais. Bensa haisee ja moottori on vähän märkä imusarjan alta. Vai voisko kyseessä olla joku viallinen anturi (lambda?) tai joku muu asia? Olisin kiitollinen avusta.

  • #2
    Käytä audia testerissä. Epäilen lamdatunnistimia?

    Comment


      #3
      100 heppaa kateissa ???

      Ittelläni sama homma 1.8T koneessa, eilen sitten rupesin sitä ihmetteleen ja vikakin taisi löytyä.
      Elikkä otin ruuvarin käteen ja kävin koputtamassa ilmamäärä anturia ja samanlainen ihmeellinen käynti kun ajaessa tuli tyhjäkäynnillä.
      Anturin rakenteesta en oo vielä ottanu selvää mut jos siel on joku ropellaattori tai läppä tyylinen härpätin niin luultavasti se jumittaa siinä 2200-2400rpm kiekoilla ja kun laskee kaasua ja polkee uudestaan niin johan lähtee.

      Comment


        #4
        Ilmamääräanturissa on sisällä vain kuumalanka, ei mitään mekaanista tai muuta johon voisi itse vaikuttaa/korjata.

        Comment


          #5
          Otin sen sitten auki ja anturityyppi on tietääkseni (voin hyvinkin olla väärässä) kiihdytysanturi jossa on kolme metallilevyä keramiikka tai kuitu levyssä kiinni peräkkäin kanavassa.
          Kummallista oli se että en onnistunut enää saamaan tyhjäkäyntiä huonoksi koputtamalla kun olin laittanu sen takaisin kiinni. Täytyy kattoo huomenna jos siinä olis ollu joku roska mikä lähti irti kun sen otti auki. Ilmoittelen
          PS. Oli muuten kauheen näköiset putket kun olivat täynnä siitepölyy sisältä.

          Comment


            #6
            No niin, nyt vasta sain Audin kaytettya testerissa... Vikakoodeja ei ollut? Tarkemmin tutkittuna lambdoista loytyi vikaa. Jannitteet olivat melko ok, mutta pulsseja ne antoi n. 1 per 3 sekuntia (kasitin etta pulsseja tulisi olla useampia sekunnissa). Eli melko hidasta toimintaa. Ei muuta kuin lambaadoja metsastamaan. :)

            On muutes melkoisen arvokkaita alkuperaisena. :(
            170 euroa/kpl.

            Ps. Anteeksi puuttuvat aakkoset, tyokoneen nappis on vahan vajaa.

            Comment


              #7
              Itse olen pari Boschin lambdaa välittänyt Saksasta n. 100 eur hintaan. Välillä on myös Saksan Ebayssa näkynyt erityisen halpoja lambdoja.
              Varoitus: Bilteman lambda muuttui helistimeksi 4 päivän käytön jälkeen...

              Comment


                #8
                Jos ei tahdo just eikä melkein oikeaa eli johtojen pituudet ja liittimet niin mikä tahansa 3-naruinen lambda kelpaa.
                Motonetistä merkki x 65 euroa tai
                VPV:ltä 4-johto bosch 82 euroa

                4-johtoisen ero 3-johtoiseen on ylimääräinen maadoitus, joka tulisi vetää samaan pisteeseen kuin moottorinohjaus.

                Comment


                  #9
                  Haa, mietinkin jo mistä tietää ebay.de palikoista, että sopii. Kertaus on opintojen äiti, siis mikä tahansa kolmijohtoinen, vaikka myyjä ei edes tajoaisi Audi/VW sopivuutta? Mites tollanen autoon kiinni tulee, onko noissa joku yleiskiinnitys?

                  Comment


                    #10
                    Taitaa kaikki olla M18x1,5 kierrekiinnityksellä pakoputkessa. Sähköliittimien kanssa saa sitten askarrella.

                    Comment


                      #11
                      Kiitoksia vinkeista! :)

                      Comment


                        #12
                        Pieni varoituksen sana lambdoista. Periaatteessa ne sopivat täysin ristiin, mutta tiedän parin muun automerkin tapauksia, joissa ei tarvikelambda ole tuottanut toivottua tulosta. Alkuperäinen taasen on toiminut oikein. Niissä on kai olemassa jotain lämpötila ja toiminta-alue eroja.

                        Comment


                          #13
                          No nyt "jo" tuli nuo lambdat uusittua. Tulos: vetää selvästi paremmin jo pieniltä kierroksilta ja kiihtyy tasaisesti läpi punaviivalle asti ja nykiminen loppui. Nyt tuntuu että "pers"dyno ilmoittaa oikean tehomäärän. :D

                          Ongelmana on vielä että, kylmäkäynnistyksen jälkeen (n.1-2 min) tyhjäkäynti kierrokset ovat mielestäni turhan kovat n.2000 rpm, kunnes kone lämpenee jolloin kirroksia on n.750 rpm. Onko normaalia?

                          Ja sitten, kaasun painalluksen jälkeen kun kone laskeutuu tyhjäkäynnille, niin kierrokset tekee ikään kuin pompun (kierrokset nousee jonku 100 rpm) jossain 1200 rpm:n kohdalla, jonka jälkeen kierrokset laskeutuvat tuohon 750 rpm. Onko vika vai ominaisuus?

                          Comment


                            #14
                            Ja sitten, kaasun painalluksen jälkeen kun kone laskeutuu tyhjäkäynnille, niin kierrokset tekee ikään kuin pompun (kierrokset nousee jonku 100 rpm) jossain 1200 rpm:n kohdalla, jonka jälkeen kierrokset laskeutuvat tuohon 750 rpm. Onko vika vai ominaisuus?
                            Mitä tuohon tulee niin minulla moottori käyttäytyy siten että ensin putoaaa kuin kivi 1100rpm ja 1-2 sekunnin päästä sinne 900rpm kohdalle

                            Comment


                              #15
                              Dodii, vika sitten lopuksi löytyi munkin kopperosta. massaanturit sm. katottu ja kyllä itseasiassa vois sanoa et vika oli melkein siinäkin, siis putsarin takana menee kaapelikouru jossa on sisällä iso liitin johon tulee kaikki imupuolen anturit ja muut roippeet kiinni. ja hienon saksalaisen suunnittelun kukkasena samassa kaapelikourussa menee takalasin pissapojan putki, ja voe vi**u eiköhän siinä putkessa ole vielä paskanlaatuinen jatkonysä just sen liittimen yläpuolella joka oli auki, eli aina ku vahingossa on hipaissu takalasin pissapoikaa käyntiin niin se letku on kussu sen liittimen täyteen nestettä ja sit mennään ku kengurubensalla.

                              Comment

                              Working...
                              X