Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.2 mc 10v turbokone ongelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.2 mc 10v turbokone ongelmia

    Moi,
    Mulla olis ongelmia tollasen koneen kans. Aluks oli sellasta, että kylmänä lähti käyntiin jotenkin kaasua tarvi painella jonkin aikaa muuten ei pysyny käynnis. Sitkun koitti lämpimänä startata ei oikein millään käyntiin, joutu jonkin aikaa odottaan, sit uusiks. Sitten se oli jonkinaikaa ollut paikallaan pihas ja nyt ei lähde edes kylmänä kuin hetkeks aikaa ja kuulostaa käyntikin aika erikoiselta n.2-3s ajan. Tulpat vaihdoin uusiin ja ei suurempaa vaikutusta (NGK BUR6ET:T), paitsi että sen jälkeen ei ole kunnolla käyny. Välillä paukuttaa konekin ihankun ei sais tarpeeks bensaa. Jotain bensapumpun takaiskuventtiilistä, vuotavat suuttimet tai hall-anturista on puhuttu täällä. Kuulemma menis jos vaihtais tekniikan normi 2.2 audi 100 keulille, bensapumppu yms???

    #2
    Vuoto jossain ahto / huohotus putkissa ?

    Comment


      #3
      Jos saat auton käyntiin, niin toimiiko kierroslukumittari?
      qbo sanoikin tuon ahtovuodot... Kannattaa katsoa että turbolta välijäähylle ja välijäähyltä imusarjalle lähtevät putket ovat ehjät. Varsinkin se välijäähyltä imusarjaan tuleva putki osaa mennä haperoksi ajanmittaa.

      Comment


      • #4
        toimii

        Comment


          #5
          Ei siinä sitten Hall-anturi ole mykkänä. Kirjoitit vaihtaneesi tulpat, tulihan johtojärjestys oikein? :)
          Viimeksi muokannut Härski; 24.7.2010, 13:50.

          Comment


          • #6
            oikein on ja oli jo ennen tulpan vaihtoa noi ongelmat

            Comment


              #7
              Imuvuotojen jälkeen meneekin sitten jo bensapaineiden puolelle. Sähköä siellä ei ole niin paljon, että pelkästään sähkövialla menisi noin pahaksi käynti. Korkeintaan kylmäkäynnistyssuutin voisi ruikkia turhaan, mutta tuskin sekään pelkällä sähkövialla noin sotkisi. Voihan sen johdon koittaa irrottaa, löytyy imusarjasta kyseinen suutin. Sininen liitin.

              Bensapaineiden kanssa kannataa ensiksi lähteä liikkeelle pumpusta. Hajoilevia.

              Comment


              • #8
                Täysin bensapumpun oireita minustakin. Oliko tulppien kärkiväli oikea, pitäisi kai olla 0,7.

                Comment


                  #9
                  Ei ne vaikuta noin paljon. Saa yksi pytty olla vaikka poiskin ja käynnistyy silti.

                  Comment


                  • #10
                    Niin, onko tehty painetesti imuputkistoon? Jos on, niin onko tarkistettu huohottimen letkut, että ovat varmasti ehjät? Onko öljymittatikku varmasti kunnolla paikoillaan?
                    Jos nuo kunnossa, niin bensanpaineiden mittaus, pumppu saattaa olla tiensä päässä.
                    Arvaan että, joko määränsäätimen kurttuletku, tai välijäähyn-imusarjan välinen letku halki alapuolelta;)

                    Comment


                    • #11
                      Ei ole kyllä tarkastettu, mutta pumppu ainakin pitää ääntä kun laittaa virrat päälle

                      Comment

                      Working...
                      X