Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-95 AEB Yliahtaa sekä hyytyy

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    -95 AEB Yliahtaa sekä hyytyy

    Eli ongelmana profiilin AEB:ssä pieni yliahtaminen täyskaasulla(0.1-0.2bar liikaa), (osakaasulla auto toimii ihan normaalisti), Sekä totaali hyytyminen samaan aikaan. Lisäksi putkesta tulee mustaa savua aina näin tapahtuessa. Mitään vikakoodeja ei ole tullut.

    Vaihdettu tulpat, puolat, sytkävahvari, ahtopaineensäädin, maf.
    Tarkastettu että katti kunnossa, turbossa ei välystä, turbon hukkaportti liikkuu hyvin kun painetta laittaa kellon ohjausletkuun, painetestiä tehty, Kaasuläppää kaliboitu sekä putsattu.

    Mutta asiaan: Pari vetoa katsoin läppärin kanssa ja kaasuläpän toiminta jäi ihmetyttämään. Täyskaasulla kiihdytäessä aina kun tekee tätä hyytymistä jne, kaasuläpän asentona näkyy Enrich, ja Full throttle tulee vasta +6trpm jälkeen kun veto alkaa tasaantumaan (ahdot laskee ilmeisesti). Meinaako tämä että kaasuläppä olisi entinen, vai onko vikaa jossain muualla ja ecu koittaa kaasuläpän avulla rikastaa seosta? Lisävikana vielä tyhjäkäynnin pieni heijaaminen kun ilmastointi ei ole päällä, tämä tosin oli jo silloin kun auto muuten toimi normaalisti.
    Viimeksi muokannut Jäp1; 29.6.2011, 19:05.

  • #2
    Mitenkäs tän auton kanssa oli ongelma? Ekaa kerta huomasin, (kaveri huomas, koska ajo takana) että autosta tulee mustaa savua. Etenkin kun kiihyttää poljin pohjassa. Ja muutenkin tuntuu, että vedot ihan hukassa. Vikakoodia ei ole muuta kun G69. sis kaasuläppä. Jokakin vaihdettu, ja sopeutettu. Niin ja sen verran vielä, että päästöissä joutu temppuilemaan aika lailla ennen katastusta. siis HC oli ihan pilvissä ja CO tais olla kans hivenen korkealla. Voiko olla, että auto käy rikkalla eikä polta bensaa kunnolla? Ite kovasti uskoisin, että ohjelmointi virhe.

    Ja sen verra vielä, että eikös motronic itse hoida tuota sytkä puolta? Sis. Vaikkakin ennakot säädetty. Lisänä vielä se, että Walbro 255: jälkeen auto ei ole koskaan säädetty. Kuulemma tuo pumppu nostaa 0,4 baria bensapainetta?!
    Säätäjä sano aikoja sitten, että kävi laihalla, siksi lisäs bensa kartoista lisää potkua, jolloin oli sis vakio pumppu kiinni. Tuolloin olikin jälkeen päin huomattu, että autossa on imuvuoto. --> Seokset päin peetä?
    Viimeksi muokannut steffu; 27.6.2014, 20:18. Perustelu: Lisäystä

    Comment


    • #3
      Vika löyty, Rikkaalla käy, se on selvä se. Ja Maf ihan liian pieni. Logien perusteella, mitä nyt mahollisimman lineaarisesti kattoa, Ni maf on tapissa jo 4.5k rpm jälkeen. 4,5k-5k rpm. Joten 2K rpm ois viel varaa. Noin 30-40 g/s. Lähemmin 35 g/s. --> Maffi vaihtoon ja säätöihin. Ei tolla uskalla kiihdytellä yli 4k rpm :D. Tämähän myös hyvin sopii siihen, että auto lähtee kiihtymään hyvin, kunnees mennää maffi arvojen yli. =Rötää. Tosin vielä välillä kaasu tapissa kiihdyttäessä, meinaa se alussakin yliahtaa. Jos jollai onnistus lukemaan ahto pyynnön, ni vois verrata toteutuneeseen.

      Comment


        #4
        Minkä kokoinen maffi putki on? Ja millä ahtimella tää nyt olikaan? Tuolla walbron pumpulla voi sitten olla mitä mystisempiä ongelmia uudesta alkaen. Sitä voi sitten säätäjä pohtia miten mystisesti auto käyttäytyy tekeepä sitten mitä vaan. Itse heitin yhden uuden pumpun roskiin kun ei koskaan saatu sillä toimimaan.
        Viimeksi muokannut MikaSS; 30.6.2014, 12:56.

        Comment


        • #5
          Vakio. Heh iha eri maata ku sun :D K04-15. ... Mutta tolla ahtimella mitattuna 204 g/s on aika lailla max arvoja. riippuen kokoonpanosta. Mullaha toi on paras mahdollinen. Eli saattaa riittää jopa 207-209 g/s. Nyt arvot on tapissa jo 172 g/s. Siihen mitä vakio MAF putki pystynee antaa. (Kiitos Porkkikselle.) Tosin isommalla ahtimella/pakosarjalla tolla mun kokoonpanolla sais heittämällä 60-80hp lisää. Niin, että kaikki paikat vielä kestää/ suuttimet riittää. Mutta halusinkin rakentaa tosta jokapäiväisen käyttöauton. No Jos sitä syksyllä sitten Lisempää... aika näyttää :) Pistän teho käyrää, kun sais ton säätöihin joskus. Ja logi ajot tottakai sitten uusiks. Ja samalla näytän niille ketkä väittää, että k04 ei saa 200 g/ ovat väärässä! :D

          Comment


            #6
            Suhtaudu siihen bensapumppuun varauksella. Omassa oli tosi outoja seos ongelmia kyseisellä walbron tekeleellä. 044 boschilla muuttui kuin eri autoksi.

            Comment


            • #7
              Orait :)

              Comment


                #8
                Porkkiksen kanssa ajettiin logia hyvin useita kertoja ja ainut vika oli pumppu.

                Comment

                Working...
                X