Ongelman kuvaus:
Menee vikatilaan (ahdot 0,4-0,5) ajoittain (ilmennyt tihenevästi viime aikana). Radalla viime viikonloppuna ei jättänyt vikakoodia vaikka muutaman kerran vikatilaan meni (virrat pois-> päälle ja meno maistuu taas)
Katuajossa saattaa mennä kovemman kiihdytyksen jälkeen(huomaa seuraavan kerran kun yrittää kiihdyttää).
Radalla mielestäni useiten mutkasta ulostulossa osakaasulta täydelle kaasulle siirryttäessä tai hetki sen jälkeen(täys veto päällä). Huomaa vedon heikkentymisenä.
Ahtomittari värisee ahtojen ollessa päällä (autogaugen mittari) en tiedä onko mittarin ominaisuus vai ei -> täytyy kokeilla jollain muulla.
Ongelmat alkaneet tai kärjistyneet ehkä dp vaihdon jälkeen, tosin sillon oli muitakin ongelmia (väläri, y-putki)
Ahdot nousee useinmiten ensin n. 1bar sitten hetken päästä 1,2bar:iin jossa pysyy vedon ajan.
Autossa lastu(kaiketi motoribitin), ahdot n. 1.2-1.3bar ei havaittavissa ahtopiikkejä, rosteri dp:t (n.3") ilman katteja, miltek 3" putkisto. ajettu 235tkm (ahtimet kuulemma vaihdettu 150tkm kohdilla pakosarjoineen, vinkuu jonkin verran). bypassien ohj. venttiili n249 ohitettu(ei softasta poistettu)
Historiaa ongelmista ja korjauksista:
-2010 talvella uusittu egt:t
-Keväällä y-putki revenny pari kertaa, nyt vahvistettu ja kestää
-F-putki uusittu vahvistettuun
-Välijäähdyttimen pääty vuoti nyt kesällä -> uusittu
-N75 uusittu "varmuuden" vuoksi n. 1kk sitten
-Bypassit uusittu n.1kk sitten (710N)
-Painetesti tehty alkukesästä, ei löytynyt vuotoja (täytyy tehdä vielä)
-Silmämääräisesti katteltu ahtoletkut jne/kiristetty klemmarit
-Hukkaportit testattu (n. 0,5 ali- ja ylipaine), ei vuotoja
Auto toimi radalla moitteetta keväällä vielä, sen jälkeen alkoi ongelmat, y-putken rikkoutumien oli ensimmäisenä. Vikakoodeja on näitten seurauksena on ollut jotain, max ahtopaine ylittynyt, pyydetyn ja saavutetun ahtopaineen liian suuri ero jne...
Eli olisi hyvät neuvot tarpeen. Logitusta voisin ottaa kunhan saan vag piuhan hommattua, mitä olisi syytä logittaa?
Menee vikatilaan (ahdot 0,4-0,5) ajoittain (ilmennyt tihenevästi viime aikana). Radalla viime viikonloppuna ei jättänyt vikakoodia vaikka muutaman kerran vikatilaan meni (virrat pois-> päälle ja meno maistuu taas)
Katuajossa saattaa mennä kovemman kiihdytyksen jälkeen(huomaa seuraavan kerran kun yrittää kiihdyttää).
Radalla mielestäni useiten mutkasta ulostulossa osakaasulta täydelle kaasulle siirryttäessä tai hetki sen jälkeen(täys veto päällä). Huomaa vedon heikkentymisenä.
Ahtomittari värisee ahtojen ollessa päällä (autogaugen mittari) en tiedä onko mittarin ominaisuus vai ei -> täytyy kokeilla jollain muulla.
Ongelmat alkaneet tai kärjistyneet ehkä dp vaihdon jälkeen, tosin sillon oli muitakin ongelmia (väläri, y-putki)
Ahdot nousee useinmiten ensin n. 1bar sitten hetken päästä 1,2bar:iin jossa pysyy vedon ajan.
Autossa lastu(kaiketi motoribitin), ahdot n. 1.2-1.3bar ei havaittavissa ahtopiikkejä, rosteri dp:t (n.3") ilman katteja, miltek 3" putkisto. ajettu 235tkm (ahtimet kuulemma vaihdettu 150tkm kohdilla pakosarjoineen, vinkuu jonkin verran). bypassien ohj. venttiili n249 ohitettu(ei softasta poistettu)
Historiaa ongelmista ja korjauksista:
-2010 talvella uusittu egt:t
-Keväällä y-putki revenny pari kertaa, nyt vahvistettu ja kestää
-F-putki uusittu vahvistettuun
-Välijäähdyttimen pääty vuoti nyt kesällä -> uusittu
-N75 uusittu "varmuuden" vuoksi n. 1kk sitten
-Bypassit uusittu n.1kk sitten (710N)
-Painetesti tehty alkukesästä, ei löytynyt vuotoja (täytyy tehdä vielä)
-Silmämääräisesti katteltu ahtoletkut jne/kiristetty klemmarit
-Hukkaportit testattu (n. 0,5 ali- ja ylipaine), ei vuotoja
Auto toimi radalla moitteetta keväällä vielä, sen jälkeen alkoi ongelmat, y-putken rikkoutumien oli ensimmäisenä. Vikakoodeja on näitten seurauksena on ollut jotain, max ahtopaine ylittynyt, pyydetyn ja saavutetun ahtopaineen liian suuri ero jne...
Eli olisi hyvät neuvot tarpeen. Logitusta voisin ottaa kunhan saan vag piuhan hommattua, mitä olisi syytä logittaa?
Comment