Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S3 07 pakoputkiongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S3 07 pakoputkiongelma

    Vaihdoin eilen autooni uuden cat-backin. Asennus sujui aika vaivattamomasti ilman mitään suurempia ongelmia. Ei tarvinut käyttää vakivaltaa saadakseen putken kiinni ja näytti siltä. että putki ei mistään kohtaa ota ylimääräisiin paikkoihin kiinni. Ajoin asennuspaikalta kotiin matka noin 50km. Auto seisoi pihassa yön yli ja lähdin ajamaan kohti uusia haasteita. Noin 3 kilsan jälkeen alkoi kuulua kolinaa auton alta ja mietin jaahas putki on jostain irronnut.

    Ajoin kotiin parkkipaikalle ja silmämääräisesti tutkin putken ja heiluttelin mitä käsipelillä voi siinä heilutella. Ei tuntunut olevan irti eikä ottavan mihinkään kiinni. Puolen tunnin jälkeen lähdin taas ajamaan ja noin 3 km meni ilman ääniä, vaikka oli kuoppia ja hidasteita. sen jälkeen alkoi taas kolina. Ajoin tee-se-itsehalliin samantien. Nostin auton ylös ja tutkin kiinnikkeet, kumitulpat tai mitkä ne onkaan mihin putki tulee "roikkumaan", kaikki kiinni. Heiluttelin putkea hiukan voimalla ja ei tuntunut ottavan siinä kiinni mihinkään. Jos voimaa käytti hiukan enemmän silloin sai putken osumaan joihinkin metalliosiin auton alla, mutta jotenkin tuntuu et ajaessa ei sellaista voimaa tule kun rauhallisesti ajaa.

    Sama homma on toistunut nyt kolme kertaa. Aluksi pariin kilsaan ei kuulu mitään sitten alkaa kolina. Voiko tosiaan olla niin, et pakoputken kuumentuessa se jotenkin laajenee jolloin se osuu kiinni ahtaimmista paikoista. Tuntuu jotenkin kummalliselta, et niin paljon vois kuumuudesta laajentua? Uusi putki on alkuperäista hiukan paksumpi kyllä.

    Sormi suussa jälleen kerran.
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 22.7.2010, 13:40. Perustelu: Pari kappalejakoa lisätty.

  • #2
    Moi!

    Itsellä vastaavia ongelmia, tosin putki alkaa kolisemaan vain sadekelillä! ja silloinkin pelkästään jos ajat vesiurissa/lätäköstä. kolina häviää heti kun putki taas pääsee "kuivumaan" . Putkea on nyt 3 kertaa laiteltu ja aseteltu, käsin sitä ei saa mitenkään heilumaan runkoon, mutta se vesi ilmeisesti vaikuttaa lämpimään rosteriin niin paljon että pääsee kolisemaan pohjaan.

    Minulla oli aluksi tuo sama ongelma kun putki vaihdettiin, että kerkesin 4km ajaa hallilta pois ennenkuin alkoi kolisemaan pohjaan. Tämä saatiin poistettua "jäykistämällä" putkisto, eli venytä tallakumia niin paljon kuin saat ja lyö toinen kumi siitä reiästä vielä läpi. Toivottavasti tiedät mitä tarkoitan.
    Tämä vähentää putken heilumista huomattavasti.

    Itselläki on tosin Civic Type-r , mutta samaa rautaa riisikipoissakin on.

    Comment


    • #3
      Kyllä tiedän mitä tarkoitat ja juuri näin tein minäkin yhden kaverin avustuksella. Asia saatiin hoidettua kääntämällä kiinnikkeitä ja muutoin putkea liikuttamalla eri kohtaan sen vähän mitä saatiin liikutettua. nyt ei enää kolise. Jännä homma.

      Comment


      • #4
        Minkä putkiston laitoit ja tuliko äänistä hyvät? Soiko kabiinissa ääni 2500-3000rpm nurkilla?

        Comment


        • #5
          pistin miltekin putken ja kyl ainakin itse ihan tyytyväinen olen ollu. äänet on ihan kivat mutta ei liian rallimaiset ja kovat. Jonkun verran kovemmat kuin alkuperäisessä. Matalammat ainakin ja jossain noissa kierroksissa alkaa sisällle kuulumaan mut ei häiritsevästi yhtään sen enempää ku ennenkään.

          Comment

          Working...
          X