Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lastutus ja vääntö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Lastutus ja vääntö

    Tällainen kysymys ponnahti mieleen:

    Kuten tiedämme, pientenkin turbomyllyjen väännöt nousevat useimmiten varsin dieselmoottorimaisiin lukemiin kun softaa päivitetään.

    Mihin tämä perustuu/miten vääntölukemat nostetaan noihin diesel-lukemiin?

    Rolle ja muut tämän alan ammattilaiset ja syvällisesti perehtyneet?

  • #2
    Yleensähän vakiona turbomoottoreissa on pyritty laakeaan vääntöalueeseen koko kierrosalueella, ja tuota vääntöä on rajattu moottorinohjauksen puolesta. Lastulla taas otetaan käyttöön kaikki mitä löytyy, ja vääntö annetaan nousta heti kun mekaaniset edellytykset sen vaan sallivat.

    Comment


      #3
      Mihinkö perustuu??

      Ahtopaineen ohjausta, sytyksen ajoitusta ja polttoaineensyöttömäärää muutetaan niin moottori tuottaa määrän X tehoa matalalla kierrosluvulla, joten moottorissa on paljon vääntöä.

      Yleensä noissa lastutettavissa VAG malleissa on varsin pienet ahtimet, joten huipputehoa ei saada niin merkittävästi lisää, koska pakopuoli ei vaan yksikertaisesti hengitä, eikä ahdin tuota suurilla pyörimisnopeusalueilla.

      Comment


        #4
        Noniin..sieltähän se Rollelta tuli mitä kysymykselläni hain.

        Kiitoksia vastauksesta..ei mennyt hukkaan tämäkään päivä kun opin jotain uutta :)

        Comment

        Working...
        X