Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pakoputkipulma => A4 Avant 1.8t A

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pakoputkipulma => A4 Avant 1.8t A

    On mennyt rikki tuo haitariosa ekasta pätkästä ja kysyisin vinkkiä miten olette päässet parhaiten käsiksi noihin kolmiolaipan pultteihin katin alapuolella.

    Äkkiseltään näyttäis olevan todella hankala päästä vääntämään pultteja auki mistään suunnasta. Hyvä kun itse putki mahtuu automaattilaatikon vierestä tulemaan.

    Olisin kiitollinen vinkeistä!!
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 20.7.2010, 13:07. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

    #2
    On pirun vaikeassa paikassa juu. Itse otin katin ja turbon liitoksen auki ja irrotin etuputken takapään, silloin koko yhdistelmää sai liikuteltua sen verran että pääsi pultteihin käsiksi. Pyöräkotelon kautta noita muistaakseni ylettyi ähräämään, tai yläkautta jatkovarsien kanssa...

    E: Niin ja kokonaisena tuota yhdistelmää en saanut kokonaan ulos tulemaan, yritti sitten ylä- tai alakautta.
    E2: Jos mahdottomaksi menee, niin katkaise tuo etuputki alhaalta sopivasta kohtaa (ennen joustoa), niin mahtuu tulemaan katin kanssa yläkautta.
    Viimeksi muokannut alpi; 20.7.2010, 10:40.

    Comment


    • #3
      Ok, jotain tuon suuntaista olen itsekin suunnitellut, joten oli hyvä saada vahvistusta sille.

      Ihmetyttää kyllä noiden pulttien sijainti ja ovat takuulla vielä piukassa. Lähtikö sulla yhtään ehjänä irti?

      Harmi, kun edellinen omistaja on raapinut matalla autolla maata niin että on teräspunos mennyt säikeiksi ja pinnoite pois haitarista, jolloin se on ruostunut puhki. Muuten putki on vielä hyvännäköinen kauttaaltaan..

      Comment


        #4
        Itsellä tuo liitos oli jossain vaiheessa käytetty auki, eikä pultit olleet vielä pahasti kiinni hapettuneita. Ensimmäisenä varmaan kannattaa ottaa sisälokari pois ja ihmetellä miten sitä kautta ylettyy.

        Comment


          #5
          Itsellä tismalleen sma homma paitsi että katin sisukset on poistettu ja katti majailee nykyään auton alla. Meinaatko korvata kokonaan uudella osalla vai hitsaatko pelkän uuden haitarin?

          Comment


          • #6
            Olen valmistaunut molempiin eli toisin sanoen katsotaan saako putken irti kuinka ehjänä. Se ei ole pahasti ruostunut, joten jos tulee ehyenä ulos laitan tarvikehaitarin tilalle..

            Nyt odotellaan sadepäivää, että sais motivaatiota mennä tallin uumeniin.. Ei viitsi kesää tuhlata tollaseen hommaan.

            Comment


              #7
              Itse sain omasta 1.8T:sta ujuteltua etuväliputken katteineen yläkautta ulos. Katkesi koko haitaripala keskeltä kahtia. Jonkin verran saa tavaraa purkaa tieltä, mutta jos noita katin ja etuväliputken laipan pultteja oo ikinä ennen avattu nii voi olla aika tehtävä ruveta availemaan paikoillaan. Mutta yläkautta saa kyllä koko setin nostettua pois.

              Comment


              • #8
                Noniin...haitari otti ja katkesi kokonaan tossa pari viikkoa sitten ja oli mentävä tallin uumeniin satoi tai paistoi. Teidän hyvillä vinkeillä homma sujui kuin ajatus. Purkamalla imukotelon pois ja irroittamalla koko putki/kattipaketin turbon päästä sai sitä liikuteltua helposti alaspäin, jolloin oli helppo hitsata uusi haitari tilalle, kun putki muuten oli erittäin hyväkuntoinen.

                Noita etuputken kolmiolaipan pultteja ei tarvinnut kokeilla auki lainkaan, joskin niihin pääsee pyöräkotelon kautta hyvin käsiksi, kun paketti irrallaan turbosta.

                Kiitokset vielä hyvistä neuvoista kaikille!!!

                PS. olisi siinä ollut joku korjaamo ihmeissään, että miten ja lasku olisi ollut sen näkoinen tuntien vieriessä ihmetellessä....

                Comment

                Working...
                X