Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAN ei jaksa käydä kylmänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AAN ei jaksa käydä kylmänä

    Miksi käy näin:

    Lämmintä +18

    http://www.youtube.com/watch?v=acVj3xl_qkM

    Aivan kuin heittäisi ryypyn pois päältä hiukka liian aikaisin.
    Jos lohkossa pitää puolituntia (kesälläkin!) niin silloin jaksaa jo käydä.

    Ei vikakoodeja,maffi,lambda,moottorin lämpöanturi vaihdettu.
    Vagcom näyttää moottorin lämmön oikein.

    Softassa vika?

    #2
    En kyllä tota lohkolämppärin käyttöä tajua jos anturi kerran vaihdettu ja näyttää oikein, entäs isv?

    Koskeeko vain tyhjäkäyntiä tämä vika?

    Comment


      #3
      Itelläkin on ollu pientä ongelmaa tyhjäkäynnin kanssa varsinkin puolilämpimällä koneella. Kokeilin koputella isv:tä melko voimakkaasti eilen ja tuntu heti tyhjäkäynti tasaantuvan ja pelaskin suht hyvin koko illan. Pitää ottaa toi irti ja puhdistaa kunnolla.

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v Näytä viesti
        En kyllä tota lohkolämppärin käyttöä tajua jos anturi kerran vaihdettu ja näyttää oikein, entäs isv?

        Koskeeko vain tyhjäkäyntiä tämä vika?
        Joo tyhjäkäynti kylmänä on vikana, kumma homma että oli kesä tai talvi niin ei jaksa käydä kylmänä ilman lohkolämmitystä. Mutta ei kai isv vaikuta tuohon että seos muuttuu 0.80->1.10 noin 15 sekunnin jälkeen ja kone alkaa tukehtumaan. Isv on talvella puhdistettu.

        Comment


          #5
          Testaa toista maffia, jos jostain löytyy harrastajatoverilta vaikkapa. Mafin liittimen rassaus voisi olla myös suotava toimenpide.

          Onko varma, että softa on käytössä oleville suuttimille tehty eikä joillekin isommille?

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
            Testaa toista maffia, jos jostain löytyy harrastajatoverilta vaikkapa. Mafin liittimen rassaus voisi olla myös suotava toimenpide.

            Onko varma, että softa on käytössä oleville suuttimille tehty eikä joillekin isommille?
            Toisella maffilla testattu ja liitintäki ropattu.
            Softasta ei tosiaan ole mitään tietoa niin sepä se eniten epäilyttääki.

            Comment


              #7
              Maffin liitäntä on tosiaankin tarkka kontakteista. Tuore kokemus kulutuksen nousuista noin 2 litraa satasella ja satunnaista lambda-herjaa. Nyt roppauksen jälkeen kaksi päällä, ja lomakamat kyydissä, 30 astetta lämpöä ja kylmästöinti päällä 108 km/h nopeudella 8,4 litraa satkulle. Myötätuuli ja sujuva liikenne auttoi tietty ja nuo Misukat pyörii oikeesti kevyesti. Enää ei herjaa lambdakaan...kop,kop*

              Comment


              • #8
                Pystyykö tuota mahdollista suutin/softa konfliktia todentamaan vag comilla vai purkki porkkikselle tutkintaan?

                Comment


                  #9
                  Voi sitä koittaa päätellä lambda-adaptaatioarvoista eli 000 groupin 9. arvo pitäisi olla lähellä 128:aa (+-5 mainio, +-10 vielä ok, sen ulkopuolella ei hyvä). Tuo on ajan kanssa sopeutuva arvo, joten esim juuri akun irroituksen jälkeen ei kannata tutkia.
                  Sama on selväkielisempänä kertoimena suorasytkässä 006 groupin 2. arvo.

                  Tulpat ja lambda-anturi on melko varmaan sangen mustia, jos ei suuttimet ja softa ole kavereita.

                  Ohjelmaakin voin vilkaista, jos boksi kolahtaa postilaatikkoon.

                  Comment


                  • #10
                    http://img43.imageshack.us/i/aanu.jpg/

                    098 näyttäs olevan tuo arvo.

                    Tilanne ei ilmeisesti hyvältä näytä..

                    Comment


                      #11
                      No eipä kovin hyvältä tosiaan vaikuta.

                      Comment


                      • #12
                        Lambada ei ollu musta vaan aivan oikean värinen, outo homma kyllä koska auto muuten pelaan normaalisti ja kulutus on kohillaan.

                        Comment


                        • #13
                          Eihän tämä selviä, onkos tuollanen setuppi järkevä? Voisiko tuo aiheuttaa käyntiongelmia?

                          Vaihdettu myös t-haara ja takaisku imusarjan alta sekä toisella isv:llä koitettu.

                          Maffin liitin irrotettuna ei käy ollenkaan tyhjäkäyntiä.
                          Attached Files
                          Viimeksi muokannut LapeT; 5.2.2011, 00:36.

                          Comment


                            #14
                            Luulisi tuon paineilla vielä TT:n 710n pässi toimivan, Tepolta kannattanee kysellä saatavuuksia.

                            Comment


                            • #15
                              710n vaihto ei vaikuttanut toimintaan mitenkään.

                              Comment


                                #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja LapeT
                                Maffin liitin irrotettuna ei käy ollenkaan tyhjäkäyntiä.
                                Sama homma itelläkin, videosta poiketen ei käy ollenkaan tyhjäkäyntiä kylmänä. Kuumalla koneella alkaa käymään normaalisti. Koekeilin kaverin VR6:sen MAFfilla muttei sillä käy tyhjäkäyntiä edes lämpimänäkään, eli senverran muutosta kuitenkin tuli käytökseen. Jospa ehjän maffin pian sais käsiin jostain...

                                Comment


                                • #17
                                  Voisiko bensanpaineella olla jotain tekemistä asian kanssa?

                                  Comment


                                    #18
                                    Ongelma ratkaistu omalta osalta. Syy ei tokikaan ollut MAFfissa vaan kiinni asentoon jumiutuneessa ISV:ssä. Eikä edes oo pitkä kun ton puhdistin kunnolla ja nyt oli siis totaalijumissa. Hetken kun herkisteli ja rasvaili niin alko luisti liikkumaan ja nyt tuntuis Urssi pelittävän ok. Aluksi tosin oli melko rajua tyhjäkäynnin pumppaamista mutta äsken töihin tullessa toimi kaikki perfekt.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tätä tuktittu taas lisää, puristuspaineet mitattu ja toisella eculla testattu. Toiminta sama. Alkaa eipäily kääntymään suuttimiin/suuttimeen, 1 pytyn suutin lämpenee kylmänä enemmän kuin muut. Mahtaako tuo kertoa että joku hätä on suuttimella? Näin äkkiseltään aateltuna motronic ei kykene rikastamaan kylmänä tarpeeksi ja siksi adaptaatiokin on mettässä.

                                      Comment


                                        #20
                                        Ykkösen suutin jumissa auki? Silloin näkee lambda, että oltaisiin kartalla, mutta neljä pyttyä "käy" niin laihalla että eivät pysy käynnissä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viesti
                                          Ykkösen suutin jumissa auki? Silloin näkee lambda, että oltaisiin kartalla, mutta neljä pyttyä "käy" niin laihalla että eivät pysy käynnissä.
                                          Aivan, tuohan oli seissyt edellisellä omistajalla jonkun aikaa. Eikös nuo suuttimet siittä tykkää vähän huonoa ja alkavat jumitteleen? Täytyy pukata suuttimet huoltoon, alppila ja orimattila ilmeisesti tekee ainakin huoltoja. Ei taida täällä lapin perukoilla olla vehkeitä kellään?

                                          Comment


                                            #22
                                            Voit vielä yleismittarilla mitata vastukset noista, voihan sillä olla kela oikosulussa suuttimen sisällä...

                                            Comment


                                            • #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viesti
                                              Voit vielä yleismittarilla mitata vastukset noista, voihan sillä olla kela oikosulussa suuttimen sisällä...
                                              12,5 ohmia löyty kaikista.

                                              Comment


                                                #24
                                                Kokeile vielä siten, että piuha irti tuosta ykkösen suuttimesta. Pitäisi jaksaa käydä neljälläkin jotenkuten ja jos toiminta on samaa kuin piuha kiinni, niin jotain häikkää silloin kyseisessä suuttimessa/kyseisen pytyn toiminnassa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja STP Näytä viesti
                                                  Kokeile vielä siten, että piuha irti tuosta ykkösen suuttimesta. Pitäisi jaksaa käydä neljälläkin jotenkuten ja jos toiminta on samaa kuin piuha kiinni, niin jotain häikkää silloin kyseisessä suuttimessa/kyseisen pytyn toiminnassa.
                                                  Joo kylmänä kun näppää piuhan irti niin ei vaikuta käyntiin mitenkään.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    mjaa. Oliskohan sit toisin päin, että ykköne o juminu kiinni ja muut rikastaa sen minkä pystyvät -> taas ollaan paksulla...

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viesti
                                                      mjaa. Oliskohan sit toisin päin, että ykköne o juminu kiinni ja muut rikastaa sen minkä pystyvät -> taas ollaan paksulla...
                                                      Lämmetessään toimii sitten normaalinoloisesti, tosin lunkkaselällään mennään aika laihalla ~13 afr joka voisi viitata johonkin jumiin. Kai.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Oma ADU kävi lopuksi neljällä normiajossa, kunnon ahdoilla jaksoi sytyttää kaikilla (sen verran tukevasti paikoillaan kone+laatikko, että varmasti huomaa rötäämisen)... 2. ja 3. pytyn välistä oli peltipahvi poikki kun puristuksen mittasin.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Soittelivat suutinhuollosta ja kertoivat että tuotoissa ei vikaa, niinkuin taulukosta myöskin näkee.

                                                          Viimeksi muokannut LapeT; 14.3.2011, 14:58.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Mitäs seuraavaksi, ohivuotomittaukseen?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X