A6 2.8 V6 quattro hyytyy siis kuumalla ilmalla matka-ajossa, kun takana on vähintään 150-200 km yhtämittaista ajoa. Tämä siis vain ja ainoastaan kuumalla ilmalla ja mitä reilummin ajelee (100-120km/h) niin sitä varmemmin hyytyy ja tehnyt nyt tätä kolmella eri reissulla. Talvella/syksyllä/keväällä ei tällaista ongelmaa ole lainkaan.
Hyytymisellä tarkoitan että auto ei reagoi enää kaasuun vaan kierrokset tippuu ja kun vetää levikkeelle ja antaa olla tyhjäkäynnillä niin jaksaa hetken käydä ja sammuu sitten. Konepellin kun aukaisee niin haisee hieman pahalta. Ei lähde päälle heti hyydyttyään eikä edes lupaile kovin hyvin, mutta startti pyörii ok. Viilennettyään jonkun aikaa lähtee kuitenkin käyntiin tuskaisen oloisesti ja hetken käytyään käy normaalisti. Matkantekoa voi siis jatkaa, mutta koneen viilentyminen voi kestää tunnista pariin tuntiin, jolloin odottavan aika on veemäisen pitkä ja ongelma toistuu, kun ajelee 20-100 km lisää riippuen ilman lämpötilasta.
Tänään kävin Laakkosella luetuttamassa vikakoodit ja sieltä löytyi vaan sellaista, mikä johtui tien päällä tehdyistä toimenpiteistä, kuten ilmamassa-anturin piuhan irroituksesta (ei auttanut ja puhdistettu muutenkin aikaisemmin jo) ja akun irroittamisesta. Ei siis apuja sieltä puolelta. Levittelivät vaan käsiään, että koska vika on noin vaikea saada päälle niin eivät osaa kun arvailla. Täytyy mainita että yllätyin positiivisesti, kun eivät Laakkosella veloittaneet mitään, vaikka eipä tuossa kun 15 minsaa mennyt kaikkiaan.
Epäilivät kuitenkin ettei vika olisi sytytyspuolella, koska vaikuttaa että kone tukehtuu syystä tai toisesta. Arvelivat että bensapumpun rele voisi olla rikki, mutta ei voi kuulemma mittaamalla todentaa eikä välttämättä silmämääräisestä nähdä onko näin. Onko kellään kokemuksia viallisesta bensapumpun releestä ja täsmääkö nuo oireet?
40 tkm sitten on vaihdettu ilmansuodatin, suodatin, bensasuodatin ja bensapumppu. Eilen vaihdoin suodattimen, joka ei ollut edes erityisen likainen ja tulpat jotka olivat vajaa 60 tkm ajetut. Vanhat oli näköjään Denson 1.8 ja 2.0 -koneille tarkoitetut, kun valikoimista löytyy myös 2.4 ja 2.8 -koneille tarkoitetut, jotka olisivat siis sopivammat. Pistin tilalle Boschin vastaavat, jotka sopii 2.8-koneelle, joissa kärkiväli on 1.35, kun Denson molemmissa 1.0. En kyllä usko, että tämä vaikuttaa mitenkään tuohon hyytymiseen. Bensaa kuluu hieman vähemmän nyt, mutta se lienee ihan normaalia.
Puolavika käväisi myös mielessä ja ko. pelissä on puolajaka, jossa kolme puolanosaa, johon kuhunkin tulee kaksi pyttyä kiinni. Silmämääräisesti ovat ok ja kaikki sormilla tunnusteltuna yhtä kuumia. Voisi luulla että viallisesta puolasta olisi vikakoodikin jäänyt.
Voisiko lämpöanturi tai muu vastaava anturi aiheuttaa ko. ongelma? Alkaa omat ideat loppua kesken niin ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä mikä mahtaa olla vikana. Erityisen veemäistä on se, että vian saa aikaiseksi vain noin pitkällä ajolla, jolloin ei huvittaisi tien päällä todeta että eipähän ole vieläkään kunnossa...
Hyytymisellä tarkoitan että auto ei reagoi enää kaasuun vaan kierrokset tippuu ja kun vetää levikkeelle ja antaa olla tyhjäkäynnillä niin jaksaa hetken käydä ja sammuu sitten. Konepellin kun aukaisee niin haisee hieman pahalta. Ei lähde päälle heti hyydyttyään eikä edes lupaile kovin hyvin, mutta startti pyörii ok. Viilennettyään jonkun aikaa lähtee kuitenkin käyntiin tuskaisen oloisesti ja hetken käytyään käy normaalisti. Matkantekoa voi siis jatkaa, mutta koneen viilentyminen voi kestää tunnista pariin tuntiin, jolloin odottavan aika on veemäisen pitkä ja ongelma toistuu, kun ajelee 20-100 km lisää riippuen ilman lämpötilasta.
Tänään kävin Laakkosella luetuttamassa vikakoodit ja sieltä löytyi vaan sellaista, mikä johtui tien päällä tehdyistä toimenpiteistä, kuten ilmamassa-anturin piuhan irroituksesta (ei auttanut ja puhdistettu muutenkin aikaisemmin jo) ja akun irroittamisesta. Ei siis apuja sieltä puolelta. Levittelivät vaan käsiään, että koska vika on noin vaikea saada päälle niin eivät osaa kun arvailla. Täytyy mainita että yllätyin positiivisesti, kun eivät Laakkosella veloittaneet mitään, vaikka eipä tuossa kun 15 minsaa mennyt kaikkiaan.
Epäilivät kuitenkin ettei vika olisi sytytyspuolella, koska vaikuttaa että kone tukehtuu syystä tai toisesta. Arvelivat että bensapumpun rele voisi olla rikki, mutta ei voi kuulemma mittaamalla todentaa eikä välttämättä silmämääräisestä nähdä onko näin. Onko kellään kokemuksia viallisesta bensapumpun releestä ja täsmääkö nuo oireet?
40 tkm sitten on vaihdettu ilmansuodatin, suodatin, bensasuodatin ja bensapumppu. Eilen vaihdoin suodattimen, joka ei ollut edes erityisen likainen ja tulpat jotka olivat vajaa 60 tkm ajetut. Vanhat oli näköjään Denson 1.8 ja 2.0 -koneille tarkoitetut, kun valikoimista löytyy myös 2.4 ja 2.8 -koneille tarkoitetut, jotka olisivat siis sopivammat. Pistin tilalle Boschin vastaavat, jotka sopii 2.8-koneelle, joissa kärkiväli on 1.35, kun Denson molemmissa 1.0. En kyllä usko, että tämä vaikuttaa mitenkään tuohon hyytymiseen. Bensaa kuluu hieman vähemmän nyt, mutta se lienee ihan normaalia.
Puolavika käväisi myös mielessä ja ko. pelissä on puolajaka, jossa kolme puolanosaa, johon kuhunkin tulee kaksi pyttyä kiinni. Silmämääräisesti ovat ok ja kaikki sormilla tunnusteltuna yhtä kuumia. Voisi luulla että viallisesta puolasta olisi vikakoodikin jäänyt.
Voisiko lämpöanturi tai muu vastaava anturi aiheuttaa ko. ongelma? Alkaa omat ideat loppua kesken niin ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä mikä mahtaa olla vikana. Erityisen veemäistä on se, että vian saa aikaiseksi vain noin pitkällä ajolla, jolloin ei huvittaisi tien päällä todeta että eipähän ole vieläkään kunnossa...
Comment