Vaikka auto ei olekaan enään Audi, mutta samaa konsernia, eli VW Passat 3BG 2001, 2.0 AZM 85kW.
Viikonloppuna reissun päällä syttyi palamaan tuo moottorin merkkivalo. Auto tien sivuun, läppäri esiin ja koodien luku. Sieltä tuli tällainen koodi:
16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
P0171 - 35-10 - - - Intermittent
Matka jatku ja uus koodien luku päätepisteessä. Sama koodi oli tullut uudestaan ja lisäksi tällainen:
16517 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Response too Slow
P0133 - 35-10 - - - Intermittent
Jostain luin, että jos tuo MAF on hajoamassa niin se selittäis tuon Lambdan vikakoodin.
Seuraavana päivänä lähdettiin kotiin ja ajettiin 300km ilman vikavaloa, mutta tuota samaa (16555) -koodia se heittää. Tänään sytty taas se merkkivalokin.
Laitoin vag-comista lukuun bank 002 ja 032. Ylemmässä kuvassa näkyy tyhjäkäynnillä nuo arvot ja siinä on myös kiihdytys 3 vaihteella "punarajalle"
Alemmassa kuvassa on kiihdytys 2-vaihteella "punarajalle".
Ton 2-vaihteella kiihdytyksen jälkeen se heitti vikakoodin jossa luki:
17549 - Load Calculation Cross Check: Implausible Value
P1141 - 35-10 - - - Intermittent
Tänä aamuna huomasin sellaisen, että kun auto oli tyhjäkäynnillä niin tuo bank 032 eka arvo alkoi laskemaan jostain -1% johonkin -7%.
Ja kiihdytyksessä "punarajalle" MAF:n maksimiarvo on vähän yli 60g/s. Eikös toi MAF:n arvo pitäis olla noin karkeasti 80% tehoista, eli 115hp*80% = 92g/s
Osaisko joku tulkata näistä kuvista, onko kyseessä viallinen MAF, lambda vai mitä? Letkuja yritin katsella, että missään ei oo murtumia, eikä muuta vikaa.
Viikonloppuna reissun päällä syttyi palamaan tuo moottorin merkkivalo. Auto tien sivuun, läppäri esiin ja koodien luku. Sieltä tuli tällainen koodi:
16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
P0171 - 35-10 - - - Intermittent
Matka jatku ja uus koodien luku päätepisteessä. Sama koodi oli tullut uudestaan ja lisäksi tällainen:
16517 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Response too Slow
P0133 - 35-10 - - - Intermittent
Jostain luin, että jos tuo MAF on hajoamassa niin se selittäis tuon Lambdan vikakoodin.
Seuraavana päivänä lähdettiin kotiin ja ajettiin 300km ilman vikavaloa, mutta tuota samaa (16555) -koodia se heittää. Tänään sytty taas se merkkivalokin.
Laitoin vag-comista lukuun bank 002 ja 032. Ylemmässä kuvassa näkyy tyhjäkäynnillä nuo arvot ja siinä on myös kiihdytys 3 vaihteella "punarajalle"
Alemmassa kuvassa on kiihdytys 2-vaihteella "punarajalle".
Ton 2-vaihteella kiihdytyksen jälkeen se heitti vikakoodin jossa luki:
17549 - Load Calculation Cross Check: Implausible Value
P1141 - 35-10 - - - Intermittent
Tänä aamuna huomasin sellaisen, että kun auto oli tyhjäkäynnillä niin tuo bank 032 eka arvo alkoi laskemaan jostain -1% johonkin -7%.
Ja kiihdytyksessä "punarajalle" MAF:n maksimiarvo on vähän yli 60g/s. Eikös toi MAF:n arvo pitäis olla noin karkeasti 80% tehoista, eli 115hp*80% = 92g/s
Osaisko joku tulkata näistä kuvista, onko kyseessä viallinen MAF, lambda vai mitä? Letkuja yritin katsella, että missään ei oo murtumia, eikä muuta vikaa.