Miten oireilee lopussa oleva pyörän laakeri? Miten testataan?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Allroad 2.7T aut. ja hienoinen tutina joka ei tunnu tulevan oikein mistään
Collapse
X
-
Sulla vois olla vetonivel väljä. Nivelessä ei saa tuntua välystä pyörimissuuntaan, akselin suuntaisesti on aina. Veikkaus on kokemusperäinen: oma auto vapisi satunnaisesti kiihdytyksen jälkeen. Loppui nivelien vaihdolla.
Comment
-
Noniin, kokeilin tuota tuossa pihalla. Auto oli maassa, laatikko asennossa Park. Pyöritin niveltä käsipelillä. Kumpikin kalisi ihan aavistuksen verran. Koskapa rengas oli maassa, onko oletettavaa, että rengas ei voinut pyöriä -> vetari kilkkasi ihan hieman -> niissä täytyy olla välystä?
Comment
-
No siltä se nyt internetin välityksellä vaikuttaa. Mulla oli 200tkm ajetut etuvetonivelet yksinkertaisesti kuluneet väljäksi.
Comment
-
Mulle vaihdettiin Jarkolla vasemmalle tarvikenivel kun kumi oli hajonnut ja sitä kautta päässyt väljistymään. Ei nyt muista tarkalleen, mutta yllättävän halpa se oli. Sen perusteella ei siis hyvä, mutta katsotaan. Olisko ollut peräti karvan alle satasen. Jarkko muistanee.
Pientä tutinaa mullakin on tuossa ollut. Tosin paha sanoa paljonko siitä johtui paskoista renkaista. Nyt on edessä uudet kummit ja se vasen nivel. Ihan pieni tutina siellä vieläkin ajoittain on, mutulla yön yli seistyä tuntuu selvemmin ja lämmettyään häviää, mutta voi olla havainnointivikakin.
Comment
Comment