Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moniurahihnan kiristäjän pultti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moniurahihnan kiristäjän pultti

    Moi

    A4 1.9 TDI '02 oli kolme viikkoa sitten isossa huollossa, jossa vaihdettiin mm. moniurahihna, joka pyörittää ainakin laturia ja jäähdyttäjän flektiä. Nyt hihna pomppasi pois paikaltaan ja syynä oli kiristäjän pultin katkeaminen. Huollossa pulttiin ei ole kuulemma koskettu, koska sitä ei tarvitse hihnan vaihdossa avata työkalun ansiosta, jolla kiristäjän jousipakka käännetään pois.

    Korjauksesta laskua tuli n. 350 e. Omasta mielestäni pultin katkeamisen tulisi kuulua ainakin osin joko huollon tai maahantuojan vastuulle, koska näin uudesta autosta ei voi pultti katketa ellei siinä ole ollut materiaalivikaa tai huollon toiminnassa aiheutettua vikaa.

    Oliko muilla foorumilaisilla samanlaisia kokemuksia, jota voisin käyttää hyväksi neuvotellessani asiasta?

    Kiitos etukäteen

  • #2
    miten hihnan pompatessa käy venttiilien ajoitukselle / törmääkö venttiilit mäntiin ?

    Comment


      #3
      Ei kai jakoremmistä ollut kyse?

      Comment


      • #4
        Ei jakoremmistä, vaan hihnasta joka pyörittää laturia ja jäähdyttäjän flektiä. Jakohihnakin kyllä vaihdettiin aikasemmassa huollossa.

        Comment

        Working...
        X