Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Millä momentilla tulpat kiinni? (S4 2.2T -92)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Millä momentilla tulpat kiinni? (S4 2.2T -92)

    Millä momentilla tulpat kiinni? (S4 2.2T -92)

    #2
    20-30 Nm muistaakseni

    Comment


      #3
      Kiitokset.... tuollaisia lukuja ajattelinkin.....
      Eli täysiä ja muutama kierros kaupan päälle ;)

      Ei vaan... löytyy tuo momenttiavain, niin käytetään nyt kerran elämässä sitäkin :)

      Comment


        #4
        Tasan 30 Nm. Se on enemmän kuin "normaali" tulppamomentti, koska 20V vitosessa on ollut varsin reilusti tulppien löystymisongelmaa. Kannattaa tehdä vielä jälkikiristys muutaman sadan kilometrin ajon jälkeen,

        Comment


          #5
          jees noin 2.5-3.0 pistin... Niin ja jos en ois ollu niin puusilmä, niin olisin huomannut tulpan kotelosta että siinä luki että 2.5 :D noh...aina ei huomaa!

          Comment


            #6
            Kannattaa ottaa tavaksi öljynvaihtojen, tai joka toisten yhteydessä tarkistaa tulppien kireys. Eilen vaihdon omaani öljyt ja vasiten tarkistin tulppien kireyden, ja jokaista sai kiristää vajaan varttikierroksen, eli löystyneet olivat. Tilanne ei ollut niin paha, kuin eka tulppienvaihdon yhteydessä, yks tulppa oli enää n. 3 kierrosta kiinni. Nyt edellisestä tarkastuksesta oli aikaa ehkä n. 15tkm.

            Comment


              #7
              Mikäs on ABY:n tulpan avainväli? Ei Bilteman tulppa-avain mahtunut menee kannen sisään, niin tietäisi onko minulla väärä avain vai liian paksu?

              Comment


              • #8
                Oiskohan 16

                Comment


                  #9
                  17 mm. Avaimen täytyy vain olla ohutseinäisehkö, poterossa ei ole ylimääräistä leveyttä.

                  Comment


                  • #10
                    17mm nylppää kantit tulpasta. Avaimeksi menee ihan normaali sytytystulppahylsy 5/8" (16 MM).

                    Comment


                    • #11
                      vähemmän ku tässä http://www.pro4machineworks.com/tire_changer.html
                      vähän aiheen vierestä mutta momenteista kuitenki :)

                      Comment


                        #12
                        Seison korjattuna. Piti oikein mauserilla tarkastaa oma tulppa-avain. Arti on oikeassa sen avaimen koon suhteen.

                        Comment


                          #13
                          Hain biltemasta oikean kokoisen hylsyn, 18mm tulppahylsy ei mahdu poteroon.

                          Tulpat oli tosi löysällä ja vitos pytyn poteroon oli vuotanut aika paljon öljyä.
                          Tiiviste uusiksi vai mitä tuolle pitäisi tehdä?

                          Comment


                            #14
                            Venttiilikopan tiivisteen vaihdolla siitä öljyvuodosta pääsee eroon.

                            Comment


                              #15
                              En ny tiedä kehtaisko tähän kirjotella, ku otsikko on vähä eri kaliiperia, mutta kun kysymys on sama.
                              Eli millä momentilla tohon hieman vaatimattomampaan profiilin koneeseen väännetään tulpat kiinni?

                              Comment


                                #16
                                2.0E vitoskoneelle on speksattu tulppamomentiksi 20Nm.

                                Comment


                                  #17
                                  Minä kiitän

                                  Comment


                                  • #18
                                    vanhan aihee nostan ylös, kun en uutta aihett viitsi aloittaa pinen takia.

                                    eli tarkotus olis tarkistaa tulppien kunto ja kireys omasta urssista. kuinka kireelle se venttiilikopan kannessa oleva kansi tulee laittaa kiinni?

                                    Comment


                                    • #19
                                      10Nm manuaalin mukaan.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X