Ei siihen kyllä pulttipyssyä tarvi, lähtee käsivoiminkin. BTDT.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B6 ohjaustehostin jurisee?
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viestiTapauskohtaista, joskus ovat tarranneet niin hyvin kiinni että akselin pään torx(?) sutaisee pyöreäksi ennen kun hihnapyörä irtoaa.
Comment
-
Pitänee siis irrottaa laturi, eipä se taida kovin kummoinen homma olla. Pulttipyssyä ei ole eikä tule kun ei ole kompuraakaan, joten täytyy yrittää perinteisillä vehkeillä. Tai no jaa, onhan noita näköjään sähköisiäkin pulttipyssyjä. Ehkä voisi investoida moiseen. Aivan törkeän hintainen se erikoistyökalu, 50-75 euroa paikasta riippuen! :)
Comment
-
Varaosakauppias kysyy, onko apulaitehihnassa tai vapaakytkimessä viisi vai kuusi uraa, ohjelma tarjoaa kuulemma rekisterinumerolla kahta erilaista vapaakytkintä. Auto on toisella paikkakunnalla niin enpä pääse tarkistamaan. :) Muistaako kukaan uramäärää tai originaalia varaosanumeroa?
Comment
-
Osa tuli vaihdettua ilman pulttipyssyä. Vanhasta olivat tulleet rasvat aikaa sitten ulos, peitelätkän alla oli vain jotakin ruosteista mössöä. Kaikki oudot sirinät hävisivät tyhjäkäynnillä kuunnellessa, mutta jonkin verran resonointiin viittaavaa jurinaa kuuluu vielä, kun rattia kääntää paikallaan. Mikä siellä vielä voisi olla vialla, ideoita?
Comment
-
Palataan nyt vielä tuohon ohjaustehostimen ulvontaan.. Autona myös -04 A4 Avant b6 1.8tq BEX
Rattia käännettäessä oikealle ilman kaasua/kaasulla ei tule huomattavaa ulvontaa.
MUTTA kun rattia käännetään vasemmalle ilman kaasua, ei ilmaannu ulvontaa. Kaasulla vasemmalle käännettäessä ulvoo huomattavasti ajossa ja paikoillaan. Missä vika, jota en ole vielä huomannut?
Ohjaustehostimen pumppu vaihdettu kahdesti OEM tuotteeseen ja nesteitä huuhdeltu urakalla, ilmaus on suoritettu hyvin.
Comment
-
Kyllä kaikki näyttää olevan alkuperäistä. Ohjausvaihteen vaihdatin jo n.3-vuotta vuotta sitten. Nestesäiliöön liittyvässä yhdessä letkussa on jokin kuristin sisällä, koska sen letkun päälle on puristettu kaksi klemmaria (En muista kumpi se oli niistä). Täytyy tuota tutkia ja tilata uusi letku, koska eräs asentaja mainitsi samasta asiasta.
Comment
-
Audi A6 2.5TDi -99. Alkaa uuaamaan kun ajellut n.30min. Uuaus kuuluu liikkelle lähdettäessä pienillä kierroksilla sekä etenkin rattia käännettäessä. Moniurahihna on menossa vaihtoon piakkoin, mutta oisko tuo vapaakytkin sanomassa sopimustaan irti? Nestettä on, mutta mielestäni vähän vaahtomaista ku pidempään ajellut.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja alexnn Näytä viestiAudi A6 2.5TDi -99. Alkaa uuaamaan kun ajellut n.30min. Uuaus kuuluu liikkelle lähdettäessä pienillä kierroksilla sekä etenkin rattia käännettäessä. Moniurahihna on menossa vaihtoon piakkoin, mutta oisko tuo vapaakytkin sanomassa sopimustaan irti? Nestettä on, mutta mielestäni vähän vaahtomaista ku pidempään ajellut.
Murrelle sanoisin että jokin muu samalla hihnalla aiheuttaa pompotusta, joka ilmenee sitten tehostimen kautta. Kokeile sammuttaa ilmastointi, jos samassa hihnassa. Onko kampiakselin voimaa hihnalle antava pyörä keskitetty hyvin, ettei ole vinossa (esim. jakopää rempan jälkeen). Ja kiristin oli vielä vissiin tarkastettu. Se laturin vapaakytkin nyt on yleisin jonka takia kuulee b6:sten kiljuvan käännettäessä.Viimeksi muokannut Dwarner; 30.8.2014, 21:47.
Comment
-
Ilkka... Kaikki muu paitsi kompura on uutta vapaapyörineen latureineen. Kompurassa ei ole vikaa ja keskitykset on kunnossa. Jakopään rempan kun tein, niin siitäkin on jo aikaa sen 80tkm...
En ole jaksanut koko romua sen koommin nyt ihmetellä, antaa emännän vaan pyörittää rattia. Tilaan uudet letkut huomenna saksasta, koska siellä on myös jokin kuristin sisällä joka saattaa olla tukkoinenkin.
Auto kun lähtee maalarille ja ahdin huoltoon, niin on aikaa raapia taas..
Comment
-
Öljyt vaihdettu ja nyt huutaa viel enempi ku aikasemmin . Ja vaahtoutuu tuo öljy, eli ilmaa saa jostain. Ei kuitenkaan öljyä katoa järjestelmästä. Edit: ilmeisesti vaan pääsi ilmaa järjestelmään niin paljon homman aikana, että täytyypi käännellä ne pois sieltä!Viimeksi muokannut alexnn; 19.9.2014, 07:16.
Comment
-
Oon vuoden kuunnellu vapaakytkimen lievää rahinaa aikomuksena teettää tänä syksynä jakopäärempan yhteydessä.
No nyt se rahina kasvoi eksponenttiin, etenkin liikkeelle lähtiessä ja tehostin/hihna vinkuu niin pirusti kun rattia kääntää pienessä vauhdissa tai paikallaan. Lienee tiensä päässä lopullisesti joku palikka.
Kauankos tuolla vapaakytkimellä uskaltaa ajella? Tammerdieseliin piti viedä hihnaremppaan mutta nyt ei ole tampereelle periaatteessa asiaa.ja onhan tuossa 200km välissäkin täältä Helsingistä katsottuna.
Comment
-
Kato että kiristin ei heilu liikaa, jos se on vaikka irti. AVF-koneesta on tässä varmaan kyse? Omasta meni kiristimen pultti poikki, tyhjäkäynnillä onneksi. Rojut tippui alas ja onnella ei mennyt jakohihnan kotelo tai jakohihna rikki, mutta niinkin voi kuulemma käydä.
Jos olisi pakko ajaa, niin 2000 rpm kohdalla ei varmaan kilise. Silloin on varmaan ehkä pienempi rikki että jotain menee rikki? Tyhjäkäynnille en päästäisi tuota yhtään turhaan.
Comment
-
heivaan. ittellä kans konehuoneessa kiljuu niin perhanasti ku rattia käänsi tyhjäkäynnillä tai hiljaa ajettaessa, ja koveni aina loppuakohden.
ensi ajattelin rikkimenevää ohjaustehostinta, vapaakytkintä tai hihnankiristintä, kun hihnankiristin vähän täryytti, ja täryytti aina enemmän kun rattia käänteli (hihna joutui töihin).
kaikki kitinät katos ku vaihto laturin hihnan, ilmeisesti oli niin kulunu.
hihnankiristimen tärinä tuntui myös vaimenevan, kun ehyt hihna vähän "lyhyempi" (hihna kireämmällä) kun ei urat ei oo kulunu syvemmäksi kuten vanhassa.
ensitöiksi kannattaa kyllä kokeilla vaihtaa pelkkä hihna, ennenkuin enempiin toimenpiteisiin alkaa, hihnan hinta kuitenki 20€ nurkilla. samalla kertaa pystyy tarkistamaan vapaakytkimenkin kunnon.. se, että se toimii, kun sitä kokeilee käsivoimin, ei välttämättä kerro onko se ehjä vai ei, koska kun hihnan laittaa paikalleen, voi se silloin ollakkin rikki, kun siihen kohdistuu isompi voimia.. sitä en sitten tiä, että mitenkä se testataan jos tuo käsintestaus ei sen toimivuutta kertoiskaan :D
korjatkaa kaikki missä olen väärässä, kiitos :)
Comment
-
Mistäköhän lähtisi vikaa paikallistamaan kun A6 4f 2.0tdi koneessa seuraavanlaista vikaa. Pitemmän aikaa on ainakin vesisateella auto haissut kärynneelle kumille ajon jälkeen. Nyt viimeaikoina on kylmänä käynnistyksen jälkeen rattia kääntäessä tuntunut vaimeaa tärinää rattiin ja ääntelee konehuoneen puolelta. Ohjaustehostimen öljyt on katsottu ja vaihdettukin mutta ei auttanut tärinään/surinaan.
Jotenkin tuntuu että tällä kuminkäryllä ja tärinällä/surinalla on yhteys. Takkuaako siellä nyt vaan hihna ja tätä kautta käryää? Ihmetyttää vain miksi käry tulee vain silloin tällöin ja etenkin vesikelillä.
Oliskos kellään heittää vinkkiä mitä katsoa/ alkaa purkamaan?
Comment
Comment