Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 ohjaustehostin jurisee?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ei siihen kyllä pulttipyssyä tarvi, lähtee käsivoiminkin. BTDT.

    Comment


      Tapauskohtaista, joskus ovat tarranneet niin hyvin kiinni että akselin pään torx(?) sutaisee pyöreäksi ennen kun hihnapyörä irtoaa.

      Comment


      • Asia kunnossa. Onko laturi kuitenkin irrotettava operaation helpottamiseksi? Ja jos on, niin keulaa ei ilmeisesti tarvitse purkaa huoltoasentoon?

        Comment


        • Kyllä sen saa irti laturin ollessa paikoillaan, mutta vaatii kyllä keulan muuttamista huolto-asentoonsa. Helpoiten irtoaa irrallaan, kun saattaa olla hyvinkin lujasti kiinni. Irroitus vaatii sitten täysin oman työkalunsa..

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viesti
            Tapauskohtaista, joskus ovat tarranneet niin hyvin kiinni että akselin pään torx(?) sutaisee pyöreäksi ennen kun hihnapyörä irtoaa.
            +1. Yhden torxin olen myös katkaissut tuota yrittäessä. Pulttipyssyllä PALJON helpompaa ja muutenkin laturi pöydällä mukavampi tehdä kuin siirrellä keulaa huolto-asentoon.

            Comment


            • Pitänee siis irrottaa laturi, eipä se taida kovin kummoinen homma olla. Pulttipyssyä ei ole eikä tule kun ei ole kompuraakaan, joten täytyy yrittää perinteisillä vehkeillä. Tai no jaa, onhan noita näköjään sähköisiäkin pulttipyssyjä. Ehkä voisi investoida moiseen. Aivan törkeän hintainen se erikoistyökalu, 50-75 euroa paikasta riippuen! :)

              Comment


              • Itellä lähti paikallaan ilman huoltoasentoa ja ihan käsityökaluilla :)

                Comment


                • Varaosakauppias kysyy, onko apulaitehihnassa tai vapaakytkimessä viisi vai kuusi uraa, ohjelma tarjoaa kuulemma rekisterinumerolla kahta erilaista vapaakytkintä. Auto on toisella paikkakunnalla niin enpä pääse tarkistamaan. :) Muistaako kukaan uramäärää tai originaalia varaosanumeroa?

                  Comment


                  • Vastaanpa itselleni, eli kuusi uraa on ainakin Boschin laturin nokalla olevassa hihnapyörässä.

                    Comment


                    • Osa tuli vaihdettua ilman pulttipyssyä. Vanhasta olivat tulleet rasvat aikaa sitten ulos, peitelätkän alla oli vain jotakin ruosteista mössöä. Kaikki oudot sirinät hävisivät tyhjäkäynnillä kuunnellessa, mutta jonkin verran resonointiin viittaavaa jurinaa kuuluu vielä, kun rattia kääntää paikallaan. Mikä siellä vielä voisi olla vialla, ideoita?

                      Comment


                      • Palataan nyt vielä tuohon ohjaustehostimen ulvontaan.. Autona myös -04 A4 Avant b6 1.8tq BEX

                        Rattia käännettäessä oikealle ilman kaasua/kaasulla ei tule huomattavaa ulvontaa.

                        MUTTA kun rattia käännetään vasemmalle ilman kaasua, ei ilmaannu ulvontaa. Kaasulla vasemmalle käännettäessä ulvoo huomattavasti ajossa ja paikoillaan. Missä vika, jota en ole vielä huomannut?
                        Ohjaustehostimen pumppu vaihdettu kahdesti OEM tuotteeseen ja nesteitä huuhdeltu urakalla, ilmaus on suoritettu hyvin.

                        Comment


                          Onko Murrella kaikki tehostimen letkut alkuperäisiä vai onko niitä joskus vaihdettu tarvikkeisiin? Orkkiksissa on jonkinlaisia kuristimia sun muita äänen- ja värinänvaimentimia, mitä ei teetettyihin tule.

                          Comment


                          • Kyllä kaikki näyttää olevan alkuperäistä. Ohjausvaihteen vaihdatin jo n.3-vuotta vuotta sitten. Nestesäiliöön liittyvässä yhdessä letkussa on jokin kuristin sisällä, koska sen letkun päälle on puristettu kaksi klemmaria (En muista kumpi se oli niistä). Täytyy tuota tutkia ja tilata uusi letku, koska eräs asentaja mainitsi samasta asiasta.

                            Comment


                            • Audi A6 2.5TDi -99. Alkaa uuaamaan kun ajellut n.30min. Uuaus kuuluu liikkelle lähdettäessä pienillä kierroksilla sekä etenkin rattia käännettäessä. Moniurahihna on menossa vaihtoon piakkoin, mutta oisko tuo vapaakytkin sanomassa sopimustaan irti? Nestettä on, mutta mielestäni vähän vaahtomaista ku pidempään ajellut.

                              Comment


                                Ei ole vapaakytkintä 6-sylinterisissä.

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja alexnn Näytä viesti
                                  Audi A6 2.5TDi -99. Alkaa uuaamaan kun ajellut n.30min. Uuaus kuuluu liikkelle lähdettäessä pienillä kierroksilla sekä etenkin rattia käännettäessä. Moniurahihna on menossa vaihtoon piakkoin, mutta oisko tuo vapaakytkin sanomassa sopimustaan irti? Nestettä on, mutta mielestäni vähän vaahtomaista ku pidempään ajellut.
                                  Ohjaustehostin. Ensiapuna nesteiden vaihto. Sitten onkin jo kalliimpaa kuin parin kympin juttu.

                                  Murrelle sanoisin että jokin muu samalla hihnalla aiheuttaa pompotusta, joka ilmenee sitten tehostimen kautta. Kokeile sammuttaa ilmastointi, jos samassa hihnassa. Onko kampiakselin voimaa hihnalle antava pyörä keskitetty hyvin, ettei ole vinossa (esim. jakopää rempan jälkeen). Ja kiristin oli vielä vissiin tarkastettu. Se laturin vapaakytkin nyt on yleisin jonka takia kuulee b6:sten kiljuvan käännettäessä.
                                  Viimeksi muokannut Dwarner; 30.8.2014, 21:47.

                                  Comment


                                  • Ilkka... Kaikki muu paitsi kompura on uutta vapaapyörineen latureineen. Kompurassa ei ole vikaa ja keskitykset on kunnossa. Jakopään rempan kun tein, niin siitäkin on jo aikaa sen 80tkm...

                                    En ole jaksanut koko romua sen koommin nyt ihmetellä, antaa emännän vaan pyörittää rattia. Tilaan uudet letkut huomenna saksasta, koska siellä on myös jokin kuristin sisällä joka saattaa olla tukkoinenkin.

                                    Auto kun lähtee maalarille ja ahdin huoltoon, niin on aikaa raapia taas..

                                    Comment


                                    • Öljyt vaihdettu ja nyt huutaa viel enempi ku aikasemmin . Ja vaahtoutuu tuo öljy, eli ilmaa saa jostain. Ei kuitenkaan öljyä katoa järjestelmästä. Edit: ilmeisesti vaan pääsi ilmaa järjestelmään niin paljon homman aikana, että täytyypi käännellä ne pois sieltä!
                                      Viimeksi muokannut alexnn; 19.9.2014, 07:16.

                                      Comment


                                      • Aamulla aloin funtsimaan ja tajusin, et mikä mättää. Järjestelmäs liian vähän öljyä. Pääsee käynnissä ollessaan imemään koko ajan ilmaa säiliön kautta. Lisää öljyä säiliöön ja lopppui ulina kokonaan, kun 10min ajeli.

                                        Comment


                                        • Liekkö on tuossa ASN moottorissa laturissa vapaakytkintä? Tuntuu tuo tehostaja valittavan..

                                          Comment


                                          • Oon vuoden kuunnellu vapaakytkimen lievää rahinaa aikomuksena teettää tänä syksynä jakopäärempan yhteydessä.
                                            No nyt se rahina kasvoi eksponenttiin, etenkin liikkeelle lähtiessä ja tehostin/hihna vinkuu niin pirusti kun rattia kääntää pienessä vauhdissa tai paikallaan. Lienee tiensä päässä lopullisesti joku palikka.

                                            Kauankos tuolla vapaakytkimellä uskaltaa ajella? Tammerdieseliin piti viedä hihnaremppaan mutta nyt ei ole tampereelle periaatteessa asiaa.ja onhan tuossa 200km välissäkin täältä Helsingistä katsottuna.

                                            Comment


                                              Kato että kiristin ei heilu liikaa, jos se on vaikka irti. AVF-koneesta on tässä varmaan kyse? Omasta meni kiristimen pultti poikki, tyhjäkäynnillä onneksi. Rojut tippui alas ja onnella ei mennyt jakohihnan kotelo tai jakohihna rikki, mutta niinkin voi kuulemma käydä.

                                              Jos olisi pakko ajaa, niin 2000 rpm kohdalla ei varmaan kilise. Silloin on varmaan ehkä pienempi rikki että jotain menee rikki? Tyhjäkäynnille en päästäisi tuota yhtään turhaan.

                                              Comment


                                              • Sain maanantaiksi Tampereelle jakohihnarempan, pitää viikonloppuna ajella moottoritie tasan 120km/h niin luulis kestävän :)

                                                Comment


                                                  Lievästi offtopic, mutta onko etuvetoisessa AVF:ssä niin paljon pidemmät välitykset, että on 2000rpm tasan 120km/h mittarinopeudella?

                                                  Comment


                                                  • ei varmaankaan, heitin ihan hatusta. 135-140 taitaa olla 2500, mittarin mukaan kun motarilla ajelee.

                                                    Comment


                                                    • heivaan. ittellä kans konehuoneessa kiljuu niin perhanasti ku rattia käänsi tyhjäkäynnillä tai hiljaa ajettaessa, ja koveni aina loppuakohden.
                                                      ensi ajattelin rikkimenevää ohjaustehostinta, vapaakytkintä tai hihnankiristintä, kun hihnankiristin vähän täryytti, ja täryytti aina enemmän kun rattia käänteli (hihna joutui töihin).
                                                      kaikki kitinät katos ku vaihto laturin hihnan, ilmeisesti oli niin kulunu.
                                                      hihnankiristimen tärinä tuntui myös vaimenevan, kun ehyt hihna vähän "lyhyempi" (hihna kireämmällä) kun ei urat ei oo kulunu syvemmäksi kuten vanhassa.
                                                      ensitöiksi kannattaa kyllä kokeilla vaihtaa pelkkä hihna, ennenkuin enempiin toimenpiteisiin alkaa, hihnan hinta kuitenki 20€ nurkilla. samalla kertaa pystyy tarkistamaan vapaakytkimenkin kunnon.. se, että se toimii, kun sitä kokeilee käsivoimin, ei välttämättä kerro onko se ehjä vai ei, koska kun hihnan laittaa paikalleen, voi se silloin ollakkin rikki, kun siihen kohdistuu isompi voimia.. sitä en sitten tiä, että mitenkä se testataan jos tuo käsintestaus ei sen toimivuutta kertoiskaan :D

                                                      korjatkaa kaikki missä olen väärässä, kiitos :)

                                                      Comment


                                                      • Kai se vapaakytkimen käsintestaus ainakin kertoo jos se ei toimi, mutta 100% toimivuustakuuta näppituntuma ei antane.

                                                        Oma hihna kesti nätisti ja oikeastaan vinkumatta hki-tre välin. Pompotus kiristimessä loppui myös hihnarempan jälkeen.

                                                        Comment


                                                        • Paljonko tuota nestettä pitäis varata (AEB), jos vaihtais uudet talveksi? Mulla oli vuotava letku, ja nyt siellä on sekaisin jotain, joka oli siellä + helkkarin vanhaa Esson atf-öljyä (muistaakseni), jota sattui olemaan itsella tuolla tallissa.

                                                          Comment


                                                          • Mikä on AKE koneisen b6:n tehostimen pumpun osanumero? Pystyykö pumpun vaihtamaan tuohon v6 tdi:iin ilman keulan purkamista huoltoasentoon?
                                                            Juuri vaihdettu tehostajannesteet ja oireet samoja kuin edellä, nesteissä ehkä himpun metallihilettäkin. Eli pumppuostoksille?

                                                            Comment


                                                            • Mistäköhän lähtisi vikaa paikallistamaan kun A6 4f 2.0tdi koneessa seuraavanlaista vikaa. Pitemmän aikaa on ainakin vesisateella auto haissut kärynneelle kumille ajon jälkeen. Nyt viimeaikoina on kylmänä käynnistyksen jälkeen rattia kääntäessä tuntunut vaimeaa tärinää rattiin ja ääntelee konehuoneen puolelta. Ohjaustehostimen öljyt on katsottu ja vaihdettukin mutta ei auttanut tärinään/surinaan.

                                                              Jotenkin tuntuu että tällä kuminkäryllä ja tärinällä/surinalla on yhteys. Takkuaako siellä nyt vaan hihna ja tätä kautta käryää? Ihmetyttää vain miksi käry tulee vain silloin tällöin ja etenkin vesikelillä.

                                                              Oliskos kellään heittää vinkkiä mitä katsoa/ alkaa purkamaan?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X