Kierrä korkki normaalisti kiinni asti ja sitten auki ja katot miten on kastunut.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B6 ohjaustehostin jurisee?
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Olmi Näytä viestiKierrä korkki normaalisti kiinni asti ja sitten auki ja katot miten on kastunut.
Comment
-
Mistäköhän johtuu, oli lykänny tehostimen säiliöstä hivenen öljyä ulos, kummiskin sen verran että huomas. Tullut siitä pienestä huohotusreiästä joka on korkissa. Öljyt max merkis. Ilmeni nyt kun pakkaset kiristy. Tehostin ei äännä eikä muutenkaa temppuile. Mahdollisesta öljyn lisäyksestäkään ei ainakaan ole minulle asti tietoa tullut, kuukausi sitten suoritettu ns. talvihuolto. kilometrit 200 000.
Comment
-
Voipi hyvin olla mahdollista, täytyyki tuolle puolisolle(nainen) vähä ohjeistaa kuinka autolla ajetaan, kaikkien muitten ohjeitten päälle.
Comment
-
Mistäköhän johtuu, oli lykänny tehostimen säiliöstä hivenen öljyä ulos, kummiskin sen verran että huomas. Tullut siitä pienestä huohotusreiästä joka on korkissa. Öljyt max merkis. Ilmeni nyt kun pakkaset kiristy. Tehostin ei äännä eikä muutenkaa temppuile. Mahdollisesta öljyn lisäyksestäkään ei ainakaan ole minulle asti tietoa tullut, kuukausi sitten suoritettu ns. talvihuolto. kilometrit 200 000.
Comment
-
No nyt kun oikein tarkasti kuuntelemaan rupesin, niin kyllähän sieltä lievä äänikin kuuluu kääntäessä, pieni sellainen matala ujellus! luulisi jos liikaa öljyä ollut niin ennenki olisi sitä sieltä sylkenyt! Tosiaan kun auto käynnissä raottaa korkkia niin öljyt mullaa oikein kunnolla siä säiliös. Pajalle niin eiköhän se siä selviä! Itte kun ei oikein tahro keriitä auton vieres konttaileen, saati sitte mitää osaisinkaan.
Edit : Uudet öljyt vaihdettu ja hyvin pysyy ny säiliös, vaikka tänään aamullaki -30 pakkasta
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja sv Näytä viestiMinun entiseen autoon (A4 B5) repivät jostain tiivistesarjan. Kun ostin sen auton aikoinaan niin vuoti valmiiksi se tehostin kaiken sinne haitaritiivisteiden sisään josta sitten tiputteli sitä milloin halusi. Laakkosella sanoivat että korjaussarjaa ei ole olemassa ja uusi hammastanko n. 1000 euroa. Vein auton ostoliikkeeseen korjattavaksi niin olivat kuulemma löytäneet tiivistesarjan siihen. Kesti ainakin 5 vuotta niillä tiivisteillä jonka jäljeen alkoi ulisemaan taas kun hiljaiseessa vauhissa käänti. Auto lähti kiertoon ennen kuin kerkesin korjata asian.
Comment
-
Itselläni vika ilmeni näin: Ajoin normaalisti. Kuului vinkuminen max 3 sek. Sitten hävisi ohjaustehostin. Katsoin öljyt. ei ollut tarpeeksi. Lisäsin öljyä, ei ole enää sen jälkeen enää vuotanut, vaikka tapahtumasta noin 2kk.
No auton ohjaus on vieläkin jäykkä, varsinkin parkkipaikalla kääntäessä. Normaali ajossa ei hirveänä tunne jäykkyyttä. Ehkä silloin jos tekee nopeita ohjausliikkeitä on ohjaus jäykkä. Mitään ihme ääniä ei auto pidä.
Mikä voisi olla vikana?
Comment
-
Haulla löytyy tietoa.
Nesteet saa vaihdettua kokonaan irrottamalla säiliön paluuletkun ja ohjaamalla sen vaikka sopivaan astiaan. Säiliöstä paluunippa umpeen sopivalla tulppavirityksellä ja säiliö täytee. Auto käyntiin ja heti sammuksiin niin kauan kunnes astiaan tulee enää puhdasta uutta nestettä. Noin litra riittää, mutta kannattaa varmuuden vuoksi varata pari purkkia niin ei ainakaan lopu nesteet kesken.
Comment
-
No niin ei mennyt niin kuin elokuvissa, prkl!
Nesteet tuli vaihdettua ja pihassa vielä todettua et ny pelaa oikein...
Testinlenkin jälkeen ohjaus meni tyhjäkäynnillä jäykäksi ja puski tehostin nesteet pihalle... Voiko tuossa nyt muuta syypäätä olla kuin pumppu?
Ajossa toimi ihan normaalisti.
Ps. Nesteet vaihdoin pumpun ääntämisen ja nesteiden kiehumisen takia...
Comment
-
Mistä välistä se työntää nesteet pihalle?
Pumpulta tuo kuullostaa. Nestehän tuossa ei varmasti kiehu vaan pumppu kierrättää nesteen seassa ilmaa. Ilmasithan järjestelmän oikein? Paikallaan auto käyntiin ja rattia laidasta laitaan muutaman kerran.
Comment
-
Oma keissi on seuraavanlainen... Autona profiilin A4 b6 1.8tq -04.
Alkoi ohjaustehostimen pumppu huutaa käännettäessä. Hain Laakkoselta uuden pumpun ja vaihdoin.
Huuhtelin koko järjestelmän niin että tuli puhdasta nestettä läpi (Vanhat nesteet olivat reilusti ruskeat) ja ilmasin mielestäni huolellisesti.
Äänet loppui hetkellisesti! Mutta NYT kun kääntää vasemmalle, niin ajoittain TAAS ulisee ja kovaa ajossa.. V*ttu! Hammastanko on vaihdettu 137tkm ajettuna ja nyt mittarissa 216tkm. Pumppu vaihdettu 215tkm kohdalla ja nesteenä käytetty Febin vihreätä kultaa (vihreä purkki ja punainen korkki).
Kertokaas mistä tässä on kyse, alkaa päässä surisemaan jo ilman ratin kääntämistäkin. Sen verran löysin jotain, että kun renkaat ilmassa kääntää vasemmalle, niin ihan kuin jokin ahdistaa käsin kääntämistä.. Tarvisko vielä irroittaa pallonivelet ja suorittaa ilmaus uudellee niin, että tukivarsisto ei rajoita hammastangon liikettä?
Alkaa järki kohta loppumaan.
Comment
-
@Murre
Onko laturin vapaakytkin tarkastettu?
Moniurahihnan kiristin löysälle ja hihna pois laturin päältä. Pyöräytä normaaliin suuntaan ja pysäytä hihna rullasta. Laturin siivekkeiden pitäisi jatkaa pyörimistään sisällä kahisten jonkin aikaa. Jos pysähtyy lähes heti, on vapaakytkin kaput. Omassa 1.9TDI:ssä kiljui hihna juuri näin. Lisäksi katso, ettei hihnarullat ole paskassa, jotta hihna pääsee uppoamaan uriinsa.
Comment
-
Dwarner:
Laturin tarkastin kun autossa oli isompi remontti menossa ja keula huolto-asennossa. Toki, tarkastan sen vielä heti huomenna.
Hihnarullat ovat puhtaat. Puhdistin kampuran hihnapyöränkin kaikesta liasta kun nokkaremmi irroitettiin.
Palaan huomenna asialle...kiitos vinkistä.
Comment
-
Se on sitten uudesta pumpusta tullut akselin stefalta näemmä jotain pihalle. Hihnapyörän sisäkehällä on jotain epäpuhtauksia, pumpun akseli juuresta hihnapyörään asti kosteana. Säiliössä jotain "sakkaa" uusien nesteiden joukossa :( Että vastustaa, mutta kyllä se siitä lähtee.
Uusi pumppu odottaa nyt laakkosella...
Laturin nappaan irti ja tarkastan kunnolla sen toiminnan tulevalla viikolla. Ei ole ollutkaan aikaa näiden asiakkaiden projektien takia!
Comment
-
Sain siis laturin hihnapyörän testattua ja pyörii kyllä vaivattomasti molempiin suuntiin. Onko varma tapaus että se on rikki? Ei nimittäin ole tullut yhtän rasvaa ulos eikä muutakaan ulkoista merkkiä särkymisestä.
Edit: En kyllä hoksannut lukita laturia, eli se pyöri mukana. Pitääkö se olla lukittuna, jotta totuus selviää?
Edit2: Lukitsin laturin siivekkeistään, ja nyt hihnapyörä ei pyöri kumpaankaan suuntaan? Rikki vai ei?Viimeksi muokannut Timpsula; 21.7.2014, 19:26.
Comment
-
Pyörän kuuluu luistaa toiseen suuntaan ja pitää toiseen. Laturi lukittuna pitäisi siis pyöriä toiseen suuntaan hieman vastustaen / kahnaten, ja toiseen suuntaan ei lainkaan.
Comment
-
Tarvitsee oman uritetun hylsyn ja ei lähde ilman pulttipyssyä. Laturi pöydälle niin pulttimopolla tuo on 5min homma vaihtaa. Motonet myy nykyään laturin hihnapyörätyökalusarjaa, jossa sopiva hylsy on mukana. Itse tilasin aikanaan omani Briteistä.
Comment
Comment