Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä öljy pysyy koneessa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mikä öljy pysyy koneessa?

    Ei ollut söörtsistä apua, joten kysellään yleisesti:

    Onko muilla kokemuksia öljyn valinnasta siinä mielessä, että tihkuvuoto pysyis kurissa? Onko ylipäätään merkittävää eroa (kokemusperäistä)?

    Esim. jotain Valvolinen MaxLifeahan mainostetaan juuri sillä, että pysyy paremmin vanhan koneen sisällä. Entäpä vain eri viskositeetin valinta?

    Oma ABK hiukan hukkaa litkujaan, ja ainahan muiden kokemuksista olisi mukavaa hyötyä ennen kuin itse alkaa kokeilla... :D

    #2
    Vanhassa satkussa (typ44, 2,2E, aj. yli 350 tkm) Mobil1 öljyt tuli läpi todella nopeasti. Vaihdoin Valvolineen, ja rupes pysymään koneessa. Valvolinea käytän edelleen, SynPower 5W-50.

    Comment


    • #3
      Castrolin TWS motorsport 10/60 vois olla aika hyvä ainakin kesällä. hintaa joku 50 egee 4 litraa.

      Comment


      • #4
        Vuotavista audeista ei ole kokemusta, mutta taannoin kun vielä mersuilin, 124-koppanen 200E vei mobilin 0W40 4L/10000km ja Castrolia 0W40, 3L/10000km

        Comment


          #5
          Mobilin 1 ei pysy edes purkissa... Valvolinelta ja castrolilta on ainakin näin ikuiselle dieselautoilijalle löytynyt hyviä vaihtoehtoja.

          Comment


          • #6
            Mulla menee Mobilin 5W-50 n. 1,5l/10000km.

            Comment


              #7
              Kiitos kommenteista, "möpyöljy" menee vaihtoon tuota pikaa - Valvolineen taidan kallistua.

              Vaikka toisaalta, tällä hetkellä kierto on juurikin sitä luokkaa, että ohjeenmukaisen 15t välein tarvitsisi vaihtaa oikeastaan vain suodatin... :D

              Comment


              • #8
                Hmm, mulla on 10000km:n välillä kyllä pysynyt öljypinta ihan samassa, vaikka käytän mobil-1 öljyjä?

                Comment


                • #9
                  Kyllä mulla kin toi mobil 1 on pysynyt konessa.

                  Comment


                    #10
                    No niin, laitetaanpa vielä seurantatietoa aloittamaani topicciin.

                    Murheenahan oli pitkin talvea, että Aati tihkutteli öljyä vähän sieltä täältä ja valutti ne lopuksi katin päälle.. Ikävä "ooppelin haju" (niin kuin joku tällä foorumilla asian määritteli) tunki usein nenään liikennevaloissa ym.

                    No, nyt on parin tonnin ajan ollut Valvoline MaxLife 10W-40 koneessa. Käry väheni, mutta aivan aavistuksen taitaa olla tikussa vajunut... Selkeää parannusta entiseen kuitenkin, ja saa toistaiseksi kelvata. Se olis kuitenkin kirotun isotöinen (ja tyyris) homma alkaa vaihtelemaan about kaikkia tiivisteitä ja stefoja koneeseen, vallankin kun pitäis suurelta osin muilla teettää...

                    Ainiin, se edellinen öljy oli muistaakseni Castrolin jotain... 0W-40. En muista tarkemmin, kun en itse vaíhtanut, vaan Öljypiste.

                    Comment

                    Working...
                    X