Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AEB 1.8T Nykii lämpimällä ilmalla +20c alle 4000rpm

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AEB 1.8T Nykii lämpimällä ilmalla +20c alle 4000rpm

    Eli nykii kun polkasee pedaalin pohjaan jos kiekkoja alle 4000rpm, tuntuis että ahtaa liikaa. Normaalisti ahtaa 1bar ja vika ilmenee sit n.+20c asteen ja alle 4000rpm, ahtomittari käy siinä 0.9-1.2 ja alkaa pätkimään.
    Laitoin slamitilta uuden N75 eikä juuri vaikutusta. Uus ilmanputsari ja tulpat.

    Vanhalla turbolla ei tuollasta ilmenny,mutta ei ahtanut kuin 0.5 kun oli pakopesäs halkeamia.

    #2
    Vikakoodit

    Comment


    • #3
      Samat oireet

      Lainataanpas samaa topiccia kun itsellä on täsmälleen samat oireet. (-95 A4 1.8T).

      Eli eritoten lämpimillä keleillä meno alakierroksilla on melko hengetöntä, jos kaasun lunttaa pohjaan niin nykii hieman ja mitään ei tapahdu. Kun kierrokset nousee (2500-3000rpm) niin nykäsee sitten ihan kunnolla ja alkaa vetämään mielestäni ihan normaalisti. Kylmällä koneella ja viileämmällä kelillä tuntuisi pelittävän huomattavasti paremmin myös alemmilla kierroksilla, eli aamulla kun lähtee liikkeelle niin tuollasta kuollutta kohtaa ei menossa tunnu.

      Yhden rikkinäisen alipaineletkun löysin ja vaihdoin, mielestäni ottaa hieman herkemmin kierroksia vapaalla kierrätettäessä mutta tuohon nykimiseen ja puutumiseen ei vaikuttanut mitenkään. Tulpat on vaihdettu viime huollossa ja ilmansuodatinkin on melko tuore.

      Ainut vikakoodi mikä ilmeni oli:
      00561 - Mixture Adaptation
      14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded

      MAF:in antamat arvot mittasin myös tuossa joutessani ja antoi maksimiksi n. 124g/s / 6400rpm (2 vaihde, 50-100km/h). Auto on vakio lastuttamaton, pitäisi olla ilmeisesti ihan normaali tulos?

      Olisiko viisaammilla ideoita mistä vianetsintää kannattaisi jatkaa?

      Comment


        #4
        Possible Fault Condition :
        . Fuel pressure too low
        . Ignition system faulty
        . Leakage in exhaust system before catalyst
        . Incorrect signal from G70 (MAF)

        btw. Ootko huomannut että olisi bensan kulutus noussut?

        Comment


        • #5
          Bensan kulutus on ollut melko lailla tasasta koko omistusajan, 8-9 litraa sataselle tuo syö. Ei nämä mitään talousihmeitä ole mutta oiskohan aavistuksen paljon etuvetoiselle kun ajot on kuitenkin yli puolet maantietä ja ajotyylikin on suhteellisen rauhallinen.

          Pitää yrittää tirkistellä pakosarjaa näkyykö siinä isompia halkeamia, bensanpaineiden mittaukseen ei ole välineitä mutta pitää nekin mittauttaa jos ei ala vika selviämään.

          Tuli myös hiljattain putsattua tuo bensahöyryjen kierrätysjärjestelmä tankista kuuluneen suhinan takia, pystyykös sitä konehuoneessa olevaa venttiiliä testaamaan onko se ehjä? Rikkoutunut letku oli nimenomaan siitä venttiililtä lähtevä pätkä, oli mennyt jo melkein poikki asti.

          Comment


            #6
            Voit testata sen EVAPin vag-comin output testillä.

            Comment

            Working...
            X