Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T-kone (BFB) tärisee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8T-kone (BFB) tärisee

    Auto siis A4 B7 1.8T BFB-koneella, ajettu 63 000.

    Mistähän ihmeestä voisi johtua, että moottori ravistaa aika voimakkaasti tyhjäkäynnillä? Kyse ei ole mistään pienestä värinästä, vaan ravistus on niin kovaa, että hihnankiristin heiluu silminnähden. Muuten auto toimii hienosti, eli vetää mallikkaasti eikä täristä ajossa. Mitään ylimääräisiä ääniäkään ei kuulu.

    Moottorin tuennan olen jo käynyt läpi, ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Vag-Comillakaan ei löytynyt mitään vikakoodeja. Pystyykö Vag-Comilla mittamaan jokaisen puolan toiminnan erikseen?

    #2
    Liittyiskö ilmastointiin jotenkin ? Vai ravisteleeko tyhjäkäynnillä myös ilmastoinnin ollessa pois päältä ?

    Comment


    • #3
      vapaakytkin rikki ?

      sylinterikohtaista sytytyksen katkontaa pääsee katsomaan jostain mittakentästä vag-comillakin, näkyy suoraan missfiret mukikohtaisesti.

      Comment


      • #4
        Unohdin tosiaan mainita, että ilmastointi ei liity asiaan, eli täristää oli ilmastointi päällä tai pois. Huomasin itse asiassa vian tänään juuri ilmastointia korjatessani. On muuten ollut melkoisen lämmintä ajella ilman ilman kylmäkonetta...

        Miten tuon vapaakytkimen vika on helpoin todeta? Ainakaan laturi ei äännä, mutta parempi sulkea sekin vaihtoehto pois.

        Kiitos vinkistä, täytyy tutkia miten nuo misfiret pääsee katsomaan.

        Comment


        • #5
          jos tossa on vapaakytkin niin sen pitäisi liikkua vapaasti toiseen suuntaan. tuskin toisaalta antaa pahempaa ravistusta, oireiluna on useimmiten vain hitonmoinen vinkuna tyhjäkäynnillä hihnasta (dieseleissä)

          Comment


          • #6
            Veikkaisin että tuo on normaalia. Kiristin heiluu omassakin koneessa kuin hullun mulkku, samoin tyhjäkäynnillä auto täriseen hieman.

            Comment


            • #7
              Jaa heiluu, vai? Olisihan se tietysti huojentava tieto, ettei mitään ole rikki, mutta tällöin ei kyllä nahkahousuille voi kovin hyviä pisteitä antaa suunnittelusta. No, vilkaisen sen sytytyksen kuitenkin ehtiessäni, varsinkin kun vasta yksi puolista on vaihdettu.

              Sain muuten hyvät naurut tuosta heilumisen kuvailusta.

              Comment


              • #8
                onko vika selvinnyt? itsellä vastaavaa ongelmaa.

                Comment


                • #9
                  Eipä ole, ei. Tarkistin puolat, mutta eipä niiden toiminnassa näkynyt kaiketi mitään hälyttävää. Koska kaikki tuntuu toimivan eikä kukaan ole muuta väittänyt, kyse lienee vain ominaisuudesta.

                  Onko sinulla tärinä kuinkakin pahaa?

                  Comment


                  • #10
                    kyllähän tuo heilauttelee lämpimällä koneella aika huomattavasti. eikä vikakoodeja anna paitsi "tyhjäkäynti oletettua korkeampi"

                    Comment


                    • #11
                      vika selvinnyt itsellä. imusarjan alla huohotin putkistossa t-haara ja sen jälkeen pieni venttiili joka oli juminut.. Uusi marmorilta 11.25e eli ei kallis remontti.

                      Comment


                      • #12
                        Onkos janneksella tullut ongelmaan ratkaisua, itsellä oireet tismalleen samat?

                        Comment


                        • #13
                          Mullakin täristää auto tyhjäkäynnillä.. ja myöskin n 2000rmp asti, moottorin etumainen "tappi" kiinnike kyllä todella löysää tavaraa että en tiedä johtuisko siitä.
                          Autoon tosiaan vaihdettu S2 kytkinasetelma. Siitä ei sen enempää tietoa!
                          Kirjottelen jos saan omasta tärinät jotenkin hommailtua.

                          Comment

                          Working...
                          X