Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V8 perä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • V8 perä

    Milläköhän periaatteella tuo V8:n lukko toimii?
    Nyt on alkanu ilmenemään, että kun lähtee kylmiltään parkista pakilla, niin sisäkaarteenpuoleinen takapyörä pistää hanttiin, jopa niin pahasti että jättää viivaa asvaltille.
    Ja tämä siis ihan pienillä kierroksilla.
    Olisiko kyseessä öljyjen jäykkyys?, alipainevuoto? (jos lukko on alipaineohjattu)
    Ajon jäljiltä ei tee tuommoista.
    Samoiten, jos tekee nopeamman lähdön kylmiltään märällä asvaltilla, niin perä "ääntää".
    Eli olisiko mahdollista että lukko jää päälle?

    Ja btw tuli Audista aika paljon pirteämpi kun otin ilmanputsarin päältä n. kaksi kourallista lehtiä ja havunneulasia ja puhaltelin sen paineilmalla :) ja matka-ajon keskikulutuskin putos yli puoli litraa.
    Oli aika tukossa, mutta olevinaan oli ihan hyvin vetoja noinkin ;)
    Huomenna täytyy lähteä metsästämään jostain uutta putsaria.

  • #2
    Putsareita juuri viime viikolla kyselin harakiri liikkeestä niin Fram:lta löytyy, mut tilaamaan joutuu ku ei ihan joka päivä kysellä. Hinnat öljynsuodatin 46e, ilmansuodatin 24e ja bensansuodatin 24e (=noin). Ja öljyjä useampi kannu.

    Comment


    • #3
      Milläköhän periaatteella tuo V8:n lukko toimii?
      Torsen pitäisi taka-akselilta löytyä.

      Comment


        #4
        Myös kitkalukkoa noista tietääkseni löytyy.

        Comment


          #5
          Vai tuleeko se kitkalukko -juttu siitä että perhealbumissa perän kuoret yms osat ovat "rear axle housing, limited slip differential" otsikon alla? Ja tässä tapauksessa se LSD on yhtäkuin TorSen. Jos sieltä kitkalukkoakin löytyisi, niin se olisi tällä hetkellä erittäin haluttu osa käytettynä...

          Comment


            #6
            Se kitkalukko tms taitaa v8 löytyä keskeltä, jos automaatti?

            Comment


              #7
              Nähtävästi muistin väärin. V8:ssa todellakin on vain ja ainoastaan torsenia taka-akselilla.

              Comment


              • #8
                Samoiten, jos tekee nopeamman lähdön kylmiltään märällä asvaltilla, niin perä "ääntää".
                Eli olisiko mahdollista että lukko jää päälle?

                Ääntääkö se sellasena jurinana/tärinänä? Torseninhan pitäisi sallia nopeusero, mutta rajansa kaikella. Joskus juurikin märällä asvaltilla jurahduksia kuului, ennen kuin laukesi koko perä(x2) :(

                Comment


                • #9
                  Wayne: Juurikin tuollaista "jurinaa" pitää isommalla kuormituksella eli rajummassa lähdössä, mutta esim. nopeassa ohituksessa eikä normaalissa tasaisessa ajossa pidä minkäänlaista ääntä.
                  Pitäisiköhän sitten ruveta etsimään perää valmiiksi :(

                  Comment


                  • #10
                    Nyt alkaa olemaan meno aika kankeeta... ei oikein jaksa rullata.
                    Kannattaako tuota perää alkaa ite availemaan, vai suoraan "uutta" tilalle?
                    Mikäs sieltä torsenilta oikein antautuu? jostain olin lukevinani että olisi lähes ikuinen keksintö tuommoinen lukko.
                    Onko noiden V8 perien välityksissä eroja 3.6<->4.2 ?
                    Näkyis varaosahaulla löytyvän yks perä.

                    Comment


                      #11
                      Onkos sillä tekemistä tämän ongelman kanssa että kun A8:silla tekee vaikka U-käännöksen niin aina kuuluu sellaista jurinaa edestäpäin? Vai quattrojen perusominaisuus?

                      Comment


                      • #12
                        Eiköhän se ole perusominaisuus lievä jurina jyrkästi käännyttäessä ja kevyesti vedätettäessä. Kasvaa silloin nopeusero etu ja taka-akselin välillä.

                        Torsenit mitä hajos, menivät totaalisesti atomeiksi, osat iskeyty lohkosta ulos yms -> kardaani jumissa, renkaat sentään pyöri.

                        Liekkö tuo perä kasattu samoista osista kuin keskitasauspyörästö? perässähän vaikuttaa perän välityksellä kerrottu voima -> heikoin lenkki

                        Comment


                        • #13
                          Mitkähän öljyt tuonne perään kuuluu?
                          Voisi vaihdella öljyt sinne.
                          Yritin vakoilla Autodatasta, muttei se tiennyt

                          Comment

                          Working...
                          X