Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

iso/pieni vika?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    iso/pieni vika?

    Teki ässä tepposet äsken. lämmöt pompsahti ja osa nesteistä valu ulos konehuoneen alta jostain (joku letku halennu??)..
    onkohan kuin moni numeroinen luku tuohon korjaukseen varattava?
    itse epäilen, että kannentiiviste paskana ja samalla meni kansi nyt sit. Eli oikasuun vietävä.
    huomennahan sen saa selville, mutta jos noin käy niin mihin suosittelette vietäväksi, laittaa samalla kannen vähän parempaan kuntoon..

    #2
    Kuinka kuumaksi se ehti vai himmasitko heti kun valot vilkkui? Nimittäin onhan siellä pinta-anturi säiliössä ja jos järkevästi stoppasit heti niin saatoit selvitä säikähdyksellä. Onhan siellä huimia spottilämpöjä siellä täällä jotka ei varmaan järin tasaisesti jäähdy ilman nestettä, mutta silti.

    Veikkaan vuotopaikaksi joko termarilta taakse lohkon vierusta lähtevää letkua tai sitten kannen haravasta ahtimelle jakopään taakse menevään putkeen yhdistyvää letkua.

    Edit: assumption is the mother of all fuckups eli olikos kyseessä turbo5?

    Comment


      #3
      se oli jännä ku se heitti ne lämmöt kahessa sekunnissa ylös. heti ku summeri huuti niin katoin uuestaa lämpöjä ni ne oli 100-110 välissä. roplatus kuulu ku sammutin auton.
      kävi lämpöjen nousu niin nopeesti et huh. tapna kattoa sitä mittaria suht tiuhaan tahtiin niin vielä se pirulainen yllätti.
      on vaan paha pelko persees että se on kallista, niinku elämä on.
      nesteet se valutti kuskinpuolelta konehuoneen alta "takaosasta"
      et joku letkuhan sieltä petti melko varmasti.

      Comment


      • #4
        Nuo nesteet voi olla peräisin siitä kun se keitti... eli korkin kautta on tullut osa ulos.
        Katos ekaks toimiiko flekti/jäähdytin eli jos se ei ole lähtenyt päälle niin silloin pääsee keittää.
        Se että se on keittänyt ei vättämättä vielä merkitse mitään.....audin kansi on aika hyvä ja se kestää yllättävän hyvin kiehumista varsinkin jos sulla on peltipahvi niin ei ole mitään tapahtunut.

        Laita kone käymään ja katso mahdolliset vuodot...jos vuotaa, niin korjaa vuoto, ja sit vaan ajoa,jos se ei kuluta vettä niin ei mitään ongelmaa.Jos ei vuoda mistään niin tuo jäähdytin ei ole jostain syystä lähtenyt käyntiin (johtovika tai muu vastaava),mutta saat jäähdyttimen käyntiin kun yhdistät jäähdyttimen alareunassa olevat kaksi johtoa (mitään ei hajoa jos kokeilet) ja jos käynnistyy näin käsikäyttöisesti niin itse jäähdyttimen moottori on kunnossa ja johtovika on lähes varma (usei talven jälkeen on nuo kaksi johtoa saanut suolaa tai muuta kökköä ja kontakti on tällöin huono ja juuri nuo ongelmat ovat yleisiä)

        Comment


          #5
          auto on jo matkalla audi liikkeen pihaan.
          tutkikoon mistä vika johtuu ja mitä rikki, luulis niiden sen verran osaavan.
          mutta jos pahin mahdollinen kävi että kansi meni niin minne kannattas viedä?
          ite en ainaskaan luota noihin merkkikorjaamoihin kun ne räveltää autojen kanssa isompia asioita.

          toivotaan vaan, että audi on kestävä :)

          kysymys muuten tuohon, ohjekirja sanoi että ei saisi käyttää muita nesteitä ku audin omaa seosta, kannattaako tuota miten vahvasti uskoa? et pitääkö audi liikkeestä ostaa kotiva sitä jäähytinnestettä varalle.

          Comment


          • #6
            Onhan noita kansipajoja vaikka kuinka paljon.....
            Vastaukset noihin viimisiin kysymyksiisi: Ei ja ei...saa varaosa liikkeestä myös....ohjaustehostin neste on eri juttu,mutta siitähän ei ollu kyse.

            Comment


              #7
              vika selvisi ja korjattu.
              Vesipumpun siipi menny jumiin/hajonnu.
              Samalla tuli tehtyä jakopääremontti yms..
              se olisi ollut kuitenkin kohta edessä niin mikä ettei samalla.

              Comment

              Working...
              X