mistä löytyisi hyvä liike tekemään alakerta/koko moottori remontin? mistä saisi vaihtomoottorin edullisesti?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
audi s4 b6 moottoririkko
Collapse
X
-
-
http://www.autopurkaamot.com/varaosahaku/?m=3,32&k=17 katteleppa löytyykö tuolta moottori. itse ostin audi 1.8T quattroon moottorin ja turbon keskiviikkona. moottorilla ajettu 70tkm ja hinta oli 1300e + rahti ja turbo oli 300e+rahti. halvaks tuli se kone.
-
melko kallis paketti tuo sun 1,6k + rahdit, mutta suomalaiset purkaamot on.
(1.8t jumal-koneen saisi ~500e (varmaankin ilman apulaitteita) + rahti varmaankin ~150-200e.
http://en.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=18723796 )
mutta tuohon alkuperäiseen kysymykseen vastaten :
http://en.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=17388314 kannattaa kysyä mikä on hinta, muistaakseni ollut noilla jo hetken myynnissä. takuutahan ne näyttäisi tuolle myöntävän että melkolailla riskitön ostos, samat perusoikeudet suomalaisella ostajalla ruotsalaisesta yrityksestä ostaessa kuin kävelisi vieressä olevaan suomalaiseen romuttamoon.
http://en.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=19247022 tuossa kanssa moottori, mutta kunto voi olla huonohko, kertakun palanut konehuoneesta. A5 laatuisen näyttäisivät kuitenkin kauppaavan.
hinta näkyy vähänniinkuin osviittana, ~2,5ke +rahdit.
Comment
-
joo no toi oli mut se vaan piti saada helvetin äkäseen se kone ja turbo. ja en oikeen ite oo luottanu ulkomaalaisiin. jotain kerran tilasin ja se oli aivan paska.. miellumin kannatan suomalaisia purkaamoja ku ulkomaalaisia vaikka hinta ero onkin suuri, mutta miellumin maksaa suomalaisille enemmän.
Comment
-
Vieras
Mielenkiintoinen asenne Jarkolla, mutta kukin taaplaa tyylillään.
Ruotsista kannattaa tosiaan katsoa kuten Marko tuossa vinkkasikin, siellä kun lievemmän autoverotuksen johdosta on paljon enemmän tuoreita, ei totaalituhon kärsineitä ja vähemmän ajettuja autoja purettavana. Itse tilasin ruotsalaiselta purkamolta -03 1.8T koneen 1,5v sitten, jonkin verran yli 1,5keur rahteineen. Sain vielä 300eur hyvitystä kun oli öljypohja saanut hiushalkeaman ilmeisesti kuljetuksessa (ei sinänsä paljon haitannut kun sain vanhasta koneesta ehjän pohjan). Muuta tavaraa tilattu useilta ruotsalaisilta purkamoilta viitisen kertaa, vähintään yhtä hyvin toimii kuin suomalaistenkin kanssa.
Comment
-
No Tuomo se on tuota silleen että en oo hirveesti perehtyny lähinnä noihin autojen osien ostoon kun ei ole tarvinnut, enkä ole sitten kehdannut kysellä yhtään mitään mistään ku kaikki muut foorumit missä olen ollut on ihan päin puuta... Mputta joskus jos tulee osista kysyä niin pitää täältä kysellä. Kyllä täältäkin varmaan vinkkejä/neuvoja annetaan kädestä pitäen vaikka?
Comment
-
Vieras
Jarkko: En karsastaisi ulkomaisia purkamoita vain, koska ne ovat ulkomailla. Siihen siis viittasin.
Comment
-
Vähän rikkoutumistaustaa..ostin auton lokakuussa delta-autosta oulusta 111tkm. Kuukauden päästä ostosta lisäilin ensimmäisen kerran öljyä. Määräaikaishuolto oli joulukuussa jota ennen olin jo litran kerennyt hölväämään lisää. tammikuussa syttyi moottorin vikavalo 118tkm ja syyksi selvisi vasemman puolen katalysaattori, joka oli tukossa. eikun uusien sitten vasemman puolen katit. kevään mittaan öljyn kulutus kasvoi ja toukokuussa kyllästyin ja vein auton huoltoon 126tkm, jossa selvisi että auton vasemmalta puolelta 3 sylinterissä on niin pahat urat ettei niille voi tehdä mitään, samoin nousi epäilys hiushalkeamasta lohkossa.
Delta-auto syytti mua auton laiminlyönnistä, jonka takia he eivät maksa kuluttajasuojan ja käyttöturvan(jonka sain vuodeksi) mukaisia maksuja..sanoivat että br mielessä maksavat 30%. ja kuulemma ei ole todisteita että tuo katin hajoaminen johtuisi sylinteririkosta....vähän lainausta kommenteista jotka sain: Kuvien ja tutkimuksen tehneen liikkeen arvioden perusteella mikään ei tue käsitystä että ko.vauriot olisivat olleet moottorissa jo kaupantekohetkellä. Autolla on kaupanteon jälkeen ajettu noin 15 000 km. Jos vauriot olisivat olleet moottorissa jo aiemmin niin ongelmia olisi ilmennyt jo aiemmin.
En tiedä miten toi sylinterivika pitäisi näkyä aikaisemmin muuten kuin nousseena öljyn kulutuksena ja siinä että katalysaattori meni siltä puolelta konetta rikki?Viimeksi muokannut okkim; 6.7.2010, 09:49. Perustelu: Lisäsin kappalejaot ja poistin turhat rivinvaihdot
Comment
-
sehän on yhtä hyvä tuuri ku mulla.. ite ostin auton 2 viikkoa sitten maanantaina ja alakerran laakertit pamahti viime torstaina ( juhannuksena ) paskaksi eikä kukaan korvannut ( vaikka oli liikkeessä teetetty alakerran laakerin huolto.. hemmetti ku osais kysellä täältä neuvoja mistä ja miten saa koneita niin ois selvinny luetun/ymmärryksen perusteella hyvällä tuurilla alta 1k... En voi syyttää ku itseäni koska olen jästipää ( kaikki hommat hallussa- tyyli ) :D
Comment
-
kaikki huollot on tehty ajallaan..ja katsellut vielä itse öljyjä...tässä lainatut perusteet:
Todennäköinen syy vaurioille on öljyn vähiin pääseminen tai voitelun
heikkeneminen kovan kuormituksen alla. Kumpikaan tällaisista tilanteista ei
ole myönnetyn käyttöturvan, taikka kuluttajasuojalain, mukainen
takuukorvaukseen oikeuttava tekijä. Näin ollen Delta-autolla ei ole
velvollisuutta osallistua kustannuksiin.
Ymmärrämme että tilanne on teille hyvin valitettava ja syntyvät
korjauskustannukset ovat korkeita.
Tahdomme kuitenkin osallistua kustannuksiin hyvän kauppatavan mukaisesti,
asiakaspalvelu ja pr-mielessä 30 % osuudella.
Comment
-
Urat sylinterissä öljyn vähiin pääsemisen johdosta? No ei muuten pidä paikkaansa.
Kiertokangen laakeri tai vastaava sieltä on tasan ensimmäiseksi menossa, jos on kokonaisvaltainen voitelun vähyys, joka aiheutuu siis liian vähistä öjyistä.
Hae moottorikoneistamolta lausunto mistä tyypillisesti sylinterin naarmuuntuminen johtuu (esim rikkoutunut sytytystulpan osa raapimassa).
Siihen on tietysti mainittujen tietojen pohjalta mahdoton ottaa kantaa koska vaurio on tapahtunut ja kuinka nopeasti siitä katalysaattori on muurautunut umpeen.
Taloudellisessa mielessä käytetty vaihtomoottori vaikkapa ruotsista on ainoa järkevä valinta. Tehdasuusi alakerta ja vanhasta hatut on ehkä jossain mielessä parempi, mutta vastaavasti muodostanee juuri tuon 14 tonnia hintaa....
Vertailukohdaksi http://www.riedel-autorecycling.de/ myy RS4:n 420hv moottoria 7500e.
Ainiin autoliike ei tee kyllä paskaakaan pr-mielessä, jos se tarkoittaa että he maksaisivat tuhansia euroja. Sitäkin voi miettiä miksi tarjoutuvat moiseen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jaketcu Näytä viesti...ite ostin auton 2 viikkoa sitten maanantaina ja alakerran laakertit pamahti viime torstaina ( juhannuksena ) paskaksi eikä kukaan korvannut ( vaikka oli liikkeessä teetetty alakerran laakerin huolto..
Comment
-
Ainahan sitä voi koittaa kepillä jäätä..
Jos ei kiinnosta tapella autokaupan kanssa, kävelet kuluttaja-asiamiehen juttusille suoraan yllämainittujen perustelujen kanssa. Tukea asialleen voi koittaa hakea vielä maahantuojankin kautta, jos heitä vaan osallistuminen kiinnostaa. Olisipahan ainakin riittävän uskottava instanssi perustelemassa vian syntymekanismia.
Comment
-
Kuluttaja-asiamies on erittäin hidas instanssi joten laita auto itse kuntoon purkumoottorilla (kuitit ja tositteet tietysti talteen) jossa on suurin piirtein samat kilometrit ja sen jälkeen lähdet hyvillä mielin hakemaan täyttä korvausta autoliikkeeltä. Näin kun 2-3 vuoden päästä saat massit kouraan niin ne ovatkin mukava bonari käytettäväksi vaikka auton vaihtoon. Toinen vaihtoehto on 2-3v vitutus kun auto on paskana jossain pajalla ja lopuksi korjataan 14keuron kustannuksilla joista liike maksaa 50% koska moottori on nyt uutta vastaava.
Comment
-
Joo toki sen fyysisesti voi laittaa, mutta vaatii kyllä sen verran jo tietotaitoa että ei ihan joka jantterilta onnistu. Toiseks lailliseksi saaminen voi olla mahdotonta ja kolmanneksi onko järkeä esim. rahan kannalta.
Asiaan:
Onhan se katti sitten ollut rikki. Se on jouduttu irroittamaankin että nähty sisälle asti.
Comment
-
Kannattaa ajaa vain sitä että delta-auto maksaa koko homman, niin kuin sen kuuluukin.
Tosin kannattaa pistää jonkin näköinen raja siihen hommaan milloin luovuttaa vaatimuksien suhteen, sillä jotta pääset siihen että delta kustantaa 100%sesti homman, niin aikaa, hermoja jne kulunut paljon.
Ja muita kompaten, ei ne missään pr-mielessä lupaa korvata 30% työstä, tietävät selkeästi että pitäisi korvata kokonaisuudessa mutta yrittävät saada heille suopuisaa sopparia aikaseksi.
Comment
Comment