Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT sylkäsee nesteet ulos

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TT sylkäsee nesteet ulos

    Ajoin eillen noin 150 km yhtäjaksoisesti ja sen jälkeen jätin auton parkkiin. Autolle takasin tullessa noin 20 minuutin päästä oli lätäkkö alla, eli jäähdytysnesteet oli tullu ulos.

    Lisäsin nestettä ja lähdin ajamaan. Auto toimi normaalisti, kunes lämmöt alko nouseen ja pysähdyin ja tarkistin nesteet. Paisuntasäiliö oli ihan tyhjä (paine työntäny säiliön tyhjäks) kun paisuntasäiliön korkin avasin nestettä tuli säiliöön.

    No lisäsin nestettä ja pääsin noin 100 kilsan kotimatkan takasi.
    Lämmöt pysy 90 kympissä, mut välillä nousi korkeammalle.

    jotenkin tuntuu että siellä vois olla ilmaa letkuissa ja vesi ei kiertäs kunnolla välillä? Vesipumppukin vois olla, mut jotenkin kuitenkin tuntus että se vesi vaan nyt ei jostain syystä oo siellä jokapaikassa, eli ilmaa välissä. En tiedä.

    No tänään tarkastelin vähän letkuja, mutta en löytäny mitään mistä vuoto voisi tulla.

    Letkujen tarkastuksen jälkeen lisäilin nesteet ja katselin että kaikki pitäs olla kunnossa.
    Lähdin ajaan kaikki toimi normaalisti, lämmöt 90 asteessa, mutta taas kun auton jätin parkkiin, niin oli tehny lätäkön alle ja jouduin lisään nestettä.
    Ne lämmöthän lähtee vähän nousuun kun auton sammuttaa, voisko se jotenkin vaikuttaa johonkin, mutta mihin JA MISTÄ SE SYLKEE NE VEDET ULOS?

    -Autoon on juuri vaihdettu uusi 90 asteen termostaatti, koska aikaisemmalla lämpötilat jäi 70 asteeseen ja tuo 90 on ilmeisesti se oikea lämpötila.
    Viimeksi muokannut twisted TT; 4.7.2010, 17:19.

  • #2
    Avaa konepelti ajon jälkeen ja katso, mistä se sylkee ne vedet. Sillähän tuo selviää.

    Jos syylari lämpeää tasaisesti, niin luulisi siellä veden silloin kiertävän ja ilmaongelmaa ei näin ollen olisi.

    Itse mittaisin seuraavaksi HC-arvon jäähdytinjärjestelmästä.

    Comment


    • #3
      Aika täyteen pakattu toi konehuone, että vähän vaikee nähdä, mut pitää vielä yrittää.
      Onkos tolla jossain joku paikka mistä sen kuuluis "oikeesti" sitä nestettä lykätä ulos, jos alkaa keittään?

      Mitäs tolla HC-arvon mittaamisella vois selvitä?

      Kuuluisiko muuten jäähdyttimen tuulettimien jäädä pyörimään audi TT:ssä joksikin aikaa auton virtojen sammuttamisen jälkeen ja näin estäisivät lämmön nousun? Sillä mulla ei ainakaan nyt sitä tee.

      Comment


        #4
        Kyllä mulla siellä ainaki joku hyrrää kauan aikaa vaikka virta-avain ei oo ees paikallaan. Ihan niinku jäähdytysneste kiertäis siellä.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja twisted TT Näytä viesti
          Mitäs tolla HC-arvon mittaamisella vois selvitä?
          Mahdollinen kannentiivisteen vuoto. HC-arvo mitataan jäähdytysjärjestelmän ilmatilasta.

          Eli pakokaasu-testerin letkun pää tungetaan esimerkiksi paisuntasäiliöön niin, että testeri mittaa HC-arvoa säiliössä olevasta ilmasta.
          Normaali arvo on sama tai pienempi kuin konehuoneessa oleva HC-pitoisuus.

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja Kotzi Näytä viesti
            Kyllä mulla siellä ainaki joku hyrrää kauan aikaa vaikka virta-avain ei oo ees paikallaan. Ihan niinku jäähdytysneste kiertäis siellä.
            225hv malleissa on pumppu, joka kierrättää nestettä sammuttamisen jälkeen turbolle.

            Comment


              #7
              ootko varma, että se lätäkkö on jäähdytysnestettä? Ettei olis kondensiovettä ilmastoinnista. Sillon varmistus, että mihin ne nesteet katoo.

              Comment


                #8
                Nykyiset vesipumput on kuraa. Koita tuleeko lämmintä sisälle. Silläpä se selviää kiertääkö vaiko eikö. Veikkaan pumppua.

                Comment


                • #9
                  Kyllä tuo lämpöstä puhalsi sisälle.

                  Kyllä se jäähdytysnestettä oli.
                  Viimeksi muokannut porkkis; 5.7.2010, 12:22.

                  Comment


                  • #10
                    Noniin vika selvisi.
                    Kaikki noi ongelmat johtu haljenneesta vesiletkusta.

                    Turbon vieressä olevat kaksi vesiletkua, jotka menee konehuoneen takaseinään kiinni, niin toinen niistä oli halki.
                    Uus letku ja nyt kaikki toimii.

                    Comment

                    Working...
                    X