Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 2,3 AAR käy vajaalla kylmänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 2,3 AAR käy vajaalla kylmänä

    No niin juuri kun pääsin toisessa topicissa sanomaan että kone 5syl bensa 2,3 pelaa suht hyvin vaikka nielee jonkin verran öljyä, alkoi kylmänä "rykiminen" pahentua eli käy vajaalla kylmänä kunnes lämpiää, onkos näissä jotain tyyppivikoja jotka tuota aiheuttaa?

    Sytystä on edellisen omistajan toimesta korjaamolla laitettu (oli muistaakseni ajosta sammuillut en muista tarkemmin mitä sille oli tehty silloin) sytkän mittaustulosprinttejä tuli mukaan ja olisko uusi virranjakaja laitettu jne.

    Itsellä nyt tulee tulpanjohdot ensimmäisenä mieleen kun lämmettyään pelaa ja selvästi katkoo yhtä-kahta syl välistä arviolta 4 sek välein mutta voi toki olla myös moottorinohjaus sytkä jne. Vastaa myös välillä kylmänä tyhjäkäynniltä (automaatti) todella laiskasti kaasuun ja pätkii samalla. Lämmettyään muutaman minuutin toimii täysin normaalisti käy oikein vetää jne. Tulpaljohdot tarkistin että ovat kiinni ja silmämääräisesti vaikuttavat ehjiltä pitänee ottaa mittari käteen ja mitata joka johto erikseen ja vaihtaa johdot ja tulpat vaikka samalla. Onko näissä jotain kampiakselinasento-antureita tjs jotka temppuaa? Venttiilinkopan tiiviste on lievästi tihkunut ja joku anturi siinä taitaa olla alapuolella keskellä voiskohan liittyä tähän?

    Laittakaas arvailuja ne kenellä ollut vastaavaa pitänee pajalle viedä veneenvetolahna toki jollei ala selviään muuten.. Pieniä murheita muuten mukavassa ja käyttötarkoitukseensa oivallisessa pelissä..

  • #2
    Vastataas itse kun kerran tuli kuntoon sehän näiden keskustelujen yks tarkoitus onkin.
    Eli nyt oli halpa korjaus hain motonetista uudet tulpat (Bosch 3 kärki) a4,5e eli 22,50e ja alkoi käymään taas oikein eli kunnossa! Koputetaan puuta ja ollaan tyytyäisiä. Yhdeltä "audimieheltä" kuulin että tuo kone olis kohtuu ranttu tulpille joten tämä tiedoksi muillekin.

    Comment


      #3
      Ihan eri vehkeestä kyse mut itellä joskus oli tossa vanhassa 2.2E lötkössä oli pätkimistä ja jopa sammahteli liikennevaloihin satunnaisesti. Tulpat vaihtamalla kaikki ongelmat katos.

      Comment


      • #4
        Tuli nykiminen prrrkkll takaisin, pitää alkaa vaihteleen tulpanjohdot ja katsoa miten käy. Hieman ihmeissään kävi jopa skenaario mielessä että yksi sylinteri ohivuotaa niin että karstoittaa tulpan ja sitten alkaa kylmänä nykiminen mutta katsotaan nyt rauhassa.. Kun tulpat vaihdoin ei ainakaan silmämääräisesti yksikään ollut karstainen..

        Comment


          #5
          Tuo tulppienjohtojen ja puolalle menevän johdon vaihtaminen vähentää noita vikamahdollisuuksia...

          Sitten niinkun yksinkertainen, että onhan sinulla tulpissa ne holkit päässä, jos niitä mahdollisesti tarvitsee siellä? Niiden puuttuminen ainakin lötkössä aiheuttaa aika moista rötäämista kiihdytyksessä ja tasaisella kuormituksella.

          Eikä varmasti tee pahaa katsoa virranjakajan kanssa ja pyörijää vielä kertaalleen.

          Comment


            #6
            Joo, ei kannata hakia mitä vain johtoa. Berun johdot on todettu hyväks. Vastusta EI saa olla yli 6k ohmia per johto, oli pituus mikä tahansa.

            Comment


            • #7
              Motonetin 50e tulpanjohdot hain ja vaihdoin keskimmäisen johdon jossa puuttui pätkä "kumisuojusta" tulpanhatusta ja alkoi toimimaan taas normaalisti. Seurataan tilannetta.

              Comment


              • #8
                Pitääkö näissä olla tulpan holkit päissä? Pellin alla laulaa 2.3 aar..

                Comment


                  #9
                  Kyllä. Vastusarvoltaan ~6k ohmia pituudesta riippumatta.

                  Comment

                  Working...
                  X