Pariin edelliseen toivoisi vielä mm. moottorin näkyviin, eikä auton malli ja merkkikään haittaisi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Jakopää - remppojen hinnat 2010 ->
Collapse
X
-
Hello,
Nyt on ollu TT:ssä kuluvien osien kausi, vaihtanu jo kaiken mahdollisen ja vuorossa olisi jakohihnan vaihto.
Eli oisko kellään sanoa täällä PK-seudulla tai jossail lähistöllä edullista paikkaa jossa vaihtaa:
-Jakohihnan, Moniurahihnan, pumpuineen ja termostaateineen.
Alkaa olee jo massit fiinaalissa eli ei mitään Audi centeriä ;)
Kiitos etukäteen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja AleksandrJ Näytä viestiHello,
Nyt on ollu TT:ssä kuluvien osien kausi, vaihtanu jo kaiken mahdollisen ja vuorossa olisi jakohihnan vaihto.
Eli oisko kellään sanoa täällä PK-seudulla tai jossail lähistöllä edullista paikkaa jossa vaihtaa:
-Jakohihnan, Moniurahihnan, pumpuineen ja termostaateineen.
Alkaa olee jo massit fiinaalissa eli ei mitään Audi centeriä ;)
Kiitos etukäteen.
Itse käytin Tampereella (Kaukajärven) AutoFitillä, joka sattu oleen erikoistunu VAG-konsernin autoihin, mutta hoituu myös muutkin.
Oman TT:n jakohuolto tais olla sen muutaman kympin päälle 500e. Tarkkaa summaa en muista, mutta sanotaan vaikka 540e. Vastaava sama huolto Laakkosella päälle 800e.
Eli suosittelen katsomaan, josko löytyy läheltä AutoFit-ketjun huoltamoa kun luulisi hinnat olevan melko samoja. Mutta soittamalla tai laittamalla sähköpostia selviää myös aika tarkat kustannusarviot.
Comment
-
Keskivikkona pitäis viedä jakoremmi rempaan allekirjottaneen kulkine.Tulee Gatesin jakohihna sarja ja vesipumppu.Paikkana Pälkäneellä Autoasi ketjuun kuuluva korjaamo.Hintaa lupasi 500 euroa.
Ajattelin vielä vanhukselle antaa lisää elinaikaa vaikka onkin ajettu jo 350tkm,mutta kun toimii hyvin niin menköön.Vanhalla hihnalla vetästy jo 130 tkm,nyt ei uskalla edes kaupassa käydä ettei naksahda poikki ennen vaihtoo :)
Comment
-
A4 1.8T vm.2000 AWT
Jakopään remppa olis tehty.Hintaa 472 euroa.
-vesipumppu 47.5e
-hihnasarja vag 152.0e
-jäähyneste 27.5e
-pientarv. 5e
-työ 240.0e
Paikkana Autoasi.fi ketjuun kuuluva pulju Pälkäneellä.
Sitten purnaamiset,loppusilaus työlle oli aika surkeeta.Kulkineessa oli kaikki keulan palikat viimesen päälle linjassa ja paikoillaan vietäessä mutta sen jälkeen
-umpiot sojotti mihin sattuu ja olivat korin muihin osiin nähden puoli senttiä poskellaan molemmat
-jostain syystä myös nokkapelti meni etuosastaan puolisen senttiä syvemmälle kuin aikasemmin,kaamee pykälä lokasuojiin nähden.
-kuskin puolen puskurin reuna ei ole enää linjassa lokasuojan kanssa.
-ulkolämpötila anturi roikkui irrallaan puskurin ja syylärin välissä.
-tiskillä maksaessa tokaisi myös että alavesiletkun sokkaa ei ole ollenkaan koska meni poikki että hommaa semmonen ettei lennä vedet pihalle :((eihä tuolla voi ajaa ennenku löytää jostain sokan,marmorilta varmaan)
Ymmärrän että auto ei ole uusi mutta ei siitä huollossa sais romun näköistäkään tehdä.Nyt on kaikki Pälkäneen pajat joillain autonkorjaus osa-alueilla kokeiltu ja niissä kaikissa on tulos aikalailla samanlainen,pitänee siirtyä marmorin asiakkaaksi :)
Enkä viitti edes soitella reklamaatioo koska paikat oon jo ite oikonu ja suoristellu ja säätäny.Viimeksi muokannut Pietu71; 25.2.2015, 20:05.
Comment
-
Orkkisosat on kova juttu. Mulla rupes 1,7 vuoden jälkeen vesipumppu vuotamaan, MR-autossa asennettu mutta koska alkuperäisosa niin Laakkonen hoiti takuuvaihdon mallikkaasti. Kait sitä nykyään saa joillekkin tarvikkeillekkin yli vuoden takuun mutta alkuperäisosa on aina varma valinta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Pitkänen Näytä viesti2.7bit jakopää, vesipumppu, termari ja "se toinen hihna" 850€ tarjous töineen orkkisosilla. MR-auto Nastola
Vesipumppu 74,92
Termostaatti 16,90
Moniurahihna 40,39
Jäähdytinnesteet 17,70
Pientarvike 10,00
Työt 315,00
Ja kanava 093 näyttää 2.00KW / 2.00KW
Hinta tuli olemaan 822,10€Viimeksi muokannut Pitkänen; 18.3.2015, 18:05.
Comment
-
Vieras
Työt mukana vai itse tehty/ ei kuittia?
Kertokaa toki missä, kuka ja koska. Antaa paremman kuvan kokonaisuudesta.
Comment
-
http://www.amazon.de/dp/B00ER32TX2/r...=1&dra_ohs=0-0
Oliskohan kenellään kokemusta kyseisestä tuotteesta?
Soveltuskohan ABHn jakopään työkaluksi.
Olis suunnitteilla jakopään vaihto, kun hihnalla jo ikääkin 6v, ja ajettuna noin 80tkm
Comment
-
Vaikkei Audi olekaan niin samaa konsernia. Golf cabriolet -96 1.8 bensa. Teetettynä Jyväskylässä AD:lla 190e osat + työ yhteensä. Olispa nykyautojen jakopään remontit samanhintaisia :-)
Comment
-
Audi A6 2.8 30V jakopäähuolto, Autohuolto Rautio Järvenpäässä. Hyvä paikka muuten, voi suositella (Audi VW Skoda Seat -spesialisti)
Jakohihna, moniurahihna, vesipumppu, termostaatti, hydr. kiristin, moniurahihnakiristin, jäähd. neste ja rullat. Lisätyönä nokka-akselien vuotavat stefat vaihdettiin. Yht. 1073,00e. Kyselin hintoja muualtakin ja aika kalliita tarjouksia tuli tyyliin "No se jakopää plus öljyvuotojen korjaus on jotain vajaa 2 tonnia..."
Comment
-
A6 2.4 30V V6 (ARJ)
osat profiteile.de
Koodi:Nro Osa hinta kpl yht 6PK1880.31 Moniurahihna 11,93 € 1 11,93 € VKM 31061.50 Kiristin 41,84 € 1 41,84 € TX 30 87D.52 Termostaatti 13,99 € 1 13,99 € VKMC 01903-1.50 Jakopääsetti 224,12 € 1 224,12 € E206L.81 Ilmansuodatin 5,78 € 1 5,78 € H24W04.81 Öljynsuodatin 6,31 € 1 6,31 € 15374.101 Öljyproppu 0,90 € 1 0,90 € 0 242 235 748 Tulpat 4,73 € 6 28,38 € osat yht 333,25 €
Lisäksi meni G12++ pakkasnestettä 3l kannu noin 20 €.
Työ maksoi noin 300 € Lempäälän autopalvelussa. Olen ollut tyytyväinen tähän paikkaan. Edellinen visiitti oli kytkinpaketin vaihto ja silloinkin kaikki tehtiin sovitusti.
Vanha moniurahihnan kiristin oli vaihtokunnossa. Autolla takana noin 240 000 km. Ehkä se vaihdettiin nyt ensimmäistä kertaa.
Jakopään osilla oli noin 40 000 km takana, mutta vaihdettiin kakki samalla, kun jumitteleva termostaatti jouduttiin vaihtamaan. Rullat ja vesipumppu olivat uudenveroiset.
Comment
-
Olen katsellut ebayssa noita jakopääsettejä. SKF:n setin vesipumpussa on sininen siipipyörä. Onko se siis muovia ? Contitechin kitissä se on metallia. EdgeMotors varoittaa vesipumpuista, joissa on muovinen siipipyörä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kari.rautio Näytä viestiEdgeMotors varoittaa vesipumpuista, joissa on muovinen siipipyörä.
http://edge-motors.com/specials.php
Timing Belt (2.8 V6 30v/12v Engine, 2.7T add $50)
Parts included:
Timing belt, timing belt tensioner, Timing belt hydraulic dampener, Timing belt idler roller, Timing belt tensioner lever, genuine OEM water pump (we switched to oem pumps due to metal impeller pumps being faulty), Thermostat, Accessory belt and G12 plus coolant.
https://www.youtube.com/watch?v=RlrX3L_ACW0
Learn how to replace you timing belt and water pump on VW and Audi , use only oem water pump (had a lot of problems with metal impeller pumps)
Blaupartin juttua metalli/ ja muovisiipipyöristä:
http://www.blauparts.com/audi_water_...ntroversy.html
Comment
-
Youtubessa on video, jossa vaihdetaan vesipumppua. Hajonneen muovisen siipipyörän osia kalastellaan koneen sisuksista. Eikä ollut ensi kerta. Siksi suosittelivat metallia.
Kuten pta:n linkeistä käy ilmi, muoviset juoksupyörät ovat olleet ongelma.
Earlier impellers were composed of a plastic called Durethan. In the high temperature environment of a coolant system, it encountered reliability issues. This plastic was not heat resistant enough at temperatures over 212° F (100° C).
Ongelmien johdosta materiaali on jouduttu vaihtamaan toisenlaiseen muoviin polyfeenisulfidiin (PPS).
Ehkä tuon youtubessa olleen korjaamon kokemukset perustuvat tuohon vanhampaan muovilaatuun.
Comment
-
Comment