Älä vaan kerro.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Jakopää - remppojen hinnat 2010 ->
Collapse
X
-
-
2.5TDI AKE jakopäänremppa
Käväsin poikkeamassa Tallinnassa Forssilla teettämässä jakopäänrempan. Samaan syssyyn tekivät normaalin huollonkin eli kaikki suodattimet vaihdettiin ja öljyt tietenkin.
Paketille tuli hiluineen ja kiluineen hintaa alle 800€, kun vastaava työ täällä Tampereella olisi ollut >1250€
Comment
-
Mahtaiskohan täältä saada vastauksen kysymykseeni. Omassa audissa on tulossa lähiaikoina jakopäärempa eteen niin onko vesipumpun vaihto tämän yhteydessä pakollista taikka suotavaa? Olen ymmärtänyt, että kaikissa autoissa ei tarvitse edes vaihtaa tuota vesipumppua jakopäärempan yhteydessä. Niin ja autohan on Audi A4 1.8T B5 1998
Comment
-
Nyt on Forssin kuitti kädessä. 984,06€ maksoi jakopään kaikki osat ja öljynvaihto. Bensansuodattimenkin olivat vaihtaneet. Työt oli 229,58€ ja varaosat 590,47€ joista kannettiin 164,01€ verot. Kone 4,2 ABZ. Palvelu oli ensiluokkaista, ei voi kuin kehua.
Samalla reissulla tankkasin auton (1,28€/l 98okt) ja ostin tuliaiset.
Comment
-
Olisiko Lappeenrannassa paikkaa joka tekisi jakopäänremontin "omilla osilla", potilas olisi a4 1.9 AVF. Ajattelin Saksasta tilata orkkisosat. Muutama paikka soitettu eivätkä alkaneet tekemään kuin omilla. 620 euroa oli Länsi-Auton hinta marraskuun alussa.
Comment
-
S3 -07
Hammashihnasarja original -193,55
Vesipumppu original -63,71
Apulaitehihna original -24,19
Takajarrupalasarja original -80,65
Öljynsuodatin original -18,55
Öljyproppu+tiiviste -4,03
Castrol 5w-40 magnatec -56,87
Jäähdytysneste -16,13
Asennustyö -241,94
----------------------------------
Yhteensä -867,52
Powerbyte Lahti
Comment
-
Audi A8 jakopää
Auto on Audi A8 vm.1996 4,2l v8 D2 ja ABZ koneella. 276tkm ajettu.
Jakopää remontti olis tarkotus ennen myyntiä tehdä ja oon tossa kartottanut hintoja.
-Forss Tallinn 963€
-Laakkonen 1400-1500€(alkuperäis osilla) ja ilman laturinhihnan kiristintä 1200€.
Kysymys: Onko porukka vaihtanut tuota laturinhihnan kiristintä? ja mitä mieltä alkuperäisosat vs. tarvikeosat?
Comment
-
Apulaitehihnan kiristin on verraten helppo vaihtaa erikseenkin. Onko tuossa Laakkosen hinnassa tosiaan laskettu 200-300€ sille kiristimelle?
Oman autoon tein jakopäärempan muutama viikko sitten enkä vaihtanut apulaitehihnan kiristintä. Tietysti jos työn joutuu aina teettämään jossain vieraalla niin kannattaa varmaan uusia mutta hinta tuntuu kyllä aika hurjalta. Varsinkin kun ylimääräistä työtä sen vaihdosta ei tuossa vaiheessa tule.
Comment
-
Tuli puhelun jälkeen vielä "tarkennus" tekstiviestinä, että ilman sitä tuohon hintaan. Tämmöstä tää on kun AINA joutuu muualla teettämään.
Comment
-
Vieras
On aivan sama tekeekö homman orkkisosilla vai laadukkailla tarvikeosilla. Eipä siinä sen kummempaa.
Comment
-
Etupuskuri pitää irrottaa ensin. On kahdella ruuvilla kiinni sisälokasuojien takaa, muutamalla pohjasta ja muutamalla yläpuolelta. Googlella löytynee kuvalliset ohjeet. Ajovalot kannattaa irrottaa myös niin eivät ole edessä pyörimässä.
itse keulan purku riippuu siitä paljonko haluat keulapalaa siirtää. "Huoltoasentoon" liikuttaminen vaatii runkoaisojen pulttien irrotuksen ja alhaalta kahden pitkittäistuen irrotuksen, sekä muistaakseni sivusta muutaman ruuvin irrotuksen. Itse purin keulan suosiolla irti niin pitkälle kun ilmastoinnin putket antaa periksi, jolloin purkamista oli vielä hieman enemmän, mutta jakopään kanssa temuamiseen jää enemmän tilaa.
Comment
-
A4 B5 1.8 ADR jakohihna
Jakopääremppa olisi edessä ja hihnalle ois kaksi vaihtoehtoa, 152 ja 153 hampainen. Eli kumpi se tähän se tähän moottoriin passaa? Kone on 1.8 vapari ADR.Viimeksi muokannut Jyppe; 29.4.2014, 14:11. Perustelu: Palautettu! Ei näitä perkele mennä tälleen editoimaan tyhjiksi.
Comment
Comment