Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jakopää - remppojen hinnat 2010 ->

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jakohihnan vaihto

    Olisi edessä tuo, eli kannattaako minun ostaa tälläinen koko paketti?

    https://www.skruvat.fi/Vesipumppu-ja...a-P651368.aspx

    Sain tarjouksen 400€ osat ja työ yhdestä paikasta rempalle, nyt en ole varma oliko siinä mukana vesipumppu

    Missä hinnoissa työn hinta liikkuu? Tuo osapaketti on jo 200€

    Comment


    • Jos tarjoukseen kuuluu myös vesipumppu niin suosittelen käyttämään rempalla,on kuitenkin jonkunlainen takuu työlle ja osille jos kilahtaa.
      Ite jos teet niin vaikka olis osissa vika niin lähes mahdoton saada mitään korvauksia.

      Comment


      • Ei oo kyl kallis jos pumppu kuuluu hintaan.

        Comment


          Tänään vaihtui kakkosautoon Golf 1.9TDI ATD-koneella jakohihnarojut, vesipumppu, moniurahihna, jäähdytysneste + työt 475€ Auto Idis Lempäälässä.

          Comment


          • Pärjäänkö tällä paketilla, vai pitäisikö myös termostaatti vaihtaa samalla?

            https://www.amazon.de/gp/product/B00...KR8XB7XF&psc=1

            Sama paketti myös täällä myynnissä:

            https://www.autoihinvaraosat.fi/7014098-contitech

            400€ sain tarjouksen pelkälle työlle ja omilla osilla. Puhetta ei ollut kyllä tuosta termarista.

            Auto siis tuo 1.6TDI Audi DSG, vm2010

            Edit: Sain työlle paremman tarjouksen 228€, eli sehän alkaa olla jo kohdillaan. Nyt kun saisin vastauksen tuohon Amazonissa myytävään pakettiin, että onko asiallinen ja riittävä hommaan? :)
            Viimeksi muokannut hammeri; 26.5.2017, 10:04.

            Comment


            • 531,50 erkkiä c4 AAR moottorilla varustettuun Audi 100 2,3E vm. 91. Viime viikolla. Sisältää hihnat hilut ja nesteet. Siis moniurahihna mukana myös. Asentaja huomasi myös laturin hihnassa pykimiä ja samaan hintaan meni sekin.
              Takuu töille puolivuotta ja varaosille vuosi.

              Comment


                Onpas lyhyt luotto omaan työhönsä korjaamolla.

                Comment


                  Onkohan tossa TTs jakohihnan vaihdossa jotain erikoista?Kun ei tullu autojerryn kautta yhtään tarjousta!Kilometrejähän tossa ei ole kun 120tkm,mutta ikää 9v. niin tarvis varmaan vaihdattaa.
                  ps.Nyt kävin Tammerd. 625e vesipumpun kera. Marmorin tarjous 800e
                  Nyt remontti tehty ja tarvii kehua paikallista Tammerdieseliä,aikaa menikin puolituntia vähemmän kuin tarjouksessa oli niin hinta putosi.Lopullinen hinta 579e.
                  Viimeksi muokannut ari; 20.6.2017, 12:30. Perustelu: lisäys

                  Comment


                  • mitähän tulisi maksamaan a6 2.4 vm04. jakopään huolto? kannattaako osat tilata erikseen esim. saksasta? katsoin että boshin jonkinlaisen setin saisi 160e? mitä osia tuohon hihnanvaihtoon sisältyy? kilsoja nyt 265tkm.

                    Comment


                    • Pari vuotta takaperin 2.4 v6:een, Ebaysta Bosch jakohihnasarja (hihna, kiristin, rulla, vesipumppu) 154,80e, SKF moniurahihna + kiristin 82,92e ja Topautoosat.fi toimitti Gates tärinänvaimennin + vipuvarsi 87,96e sekä vielä termostaatti 15e = 360,68e. Nesteet vein ite.
                      Luottopaja jolle ulkoistin tuon homman veloitti jotain ~200e työstä.
                      Viimeksi muokannut Topsuu; 2.6.2017, 16:19. Perustelu: termari

                      Comment


                        AVF 1.9 tdi tänään maksettu Keski-Suomessa jakopään rempasta 600€, sis vesipumpun, rullat, kaikki hihnat yms. Hyvä palvelu kaikenkaikkiian muutenkin. Osat oli kuuluma 220€. Kyseessä Autovester
                        Viimeksi muokannut Audiowille; 2.6.2017, 20:01. Perustelu: Hinta korjattu oikeaksi

                        Comment


                        • 1.8t BFB-koneella jakopään rempan hinnaksi kertyi 460€ Oulussa. Hihnasarja, vesipumppu, nesteet, moniurahihna..

                          Comment


                          • Jakopään hilut, vesipumppu, termostaatti, nesteet, moniurahihna + rullat, kampiakselin stefa sekä öljyt + suodatin. Tasaraha 700€, josta työn osuus 275€

                            Comment


                            • Onko kellään jakopään hihna levinnyt iän takia? Oma wanha TT on ollut jo viitisen vuotta ja kilometrit ei ole tullu täyteen. Odottelen sitä 180k kilometriä.

                              Jotkut sanoo että kannattaa vaihtaa kaikki romut 6 vuoden päästä vaikka ei kilometrit tule täyteen.

                              Comment


                                Omassa 8-koneisessa oli aavistuksen venähtänyt vajaan 7 vuoden vaihtovälillä, vaikkei sitä 90 tkm vielä ollut tullut. Eikös 1.8t ole 90 tkm vaihtovälillä Suomessa ja tuo 180 Saksassa? Rullat ja ohjuritkaan ei ikuisesti kestä.

                                Comment


                                  Yhden vanhuuttaan katkenneen hihnan olen nähnyt. -95 vuoden ABZ kone johon oli -99 vuonna tehty jakopää ekan kerran ja sen jälkeen 2016 vuoteen asti ajettu vaan. 17 vuotta ja joku 250tkm sillä oli menty.

                                  Comment


                                    Meidän Avensiksen jakopäällä tuli 11 vuotta edellisestä huollosta täyteen ja en uskaltanut ajaa sillä pidemmälle, vaikka hihnalla oli kilometrejä takana vain 14000.
                                    Ensimmäisen kerran se oli huollettu 6-vuotiaana 28731 km kohdalla.

                                    Audeissa olen vaihtanut jakopään rullat jakopään hihnan kanssa aina samaan aikaan ja apulaiterullat alkoi kuulostaa helistimiltä 200 000 km kohdalla. Moniurahihnat menee vaihtoon aina jakopään rempan yhteydessä.
                                    Tuossa 2.5 TDI AKE-koneessa menee se apulaitehihnan kiristin/vaimenninpaketti vaihtoon seuraavassa jakopään huollossa suunnilleen 300 000 km kohdalla. (Näissä meidän Audeissa siis eka huolto on ollut 120 000 km kohdalla ja siitä eteenpäin 90 000 km/6v. Ohje tataa sanoa max 5 vuotta, mutta jos kilometrejä on kertynyt 10 000 km/ vuosi tahtiin, niin olen venyttänyt vaihtoväliä vuodella.)

                                    Comment


                                    • Kyselin lämpimikseni marmorilta 1.6tdi:n jakopäärempan hihnaa. Vastaus: 830€ jakohihnasarja + vesipumppu, ja siihen moniurahihna ja sen mahdollinen kiristin. Kiitin tarjouksesta ja kävelin ovesta ulos. Hihnasarja + VP maksaa tarvikkeena luokkaa 160€, ja omaa työtä 4-5h eli en koe viisaaksi maksaa ~600€ marmorille työstä, jonka tekee itsekin autokatoksessa.

                                      Comment


                                      • kerrottakoon tänne että jakopään ketjun vaihtaminen (laahaimineen yms) ~3000e (audi A3 -05 3.2l mpi vr6)
                                        käsittääkseni ko ketjun osat noin 400e mutta laskutettavia työtunteja ~20-30h koska vaatii moottorin pois nostamisen :(
                                        (alueena turunseutu ja olen kysellyt myös muilta tarjouksia mutta vain yksi on vasta)

                                        Comment


                                          2.4 A6 -99 Jakopään vaihto nokka-akselin stefoineen,termostaatti ja vesipumppu Jyväskylässä Ad:lla vaatimaton 1200e.Virossa olis alle 500e sama setti asennettuna. Harva taitaa laittaa enään alle 2000e autoon tuollaista remppaa kotimaassa..Jätin tekemättä, vaihdetaan sit kone kun kilahtaa.Tai autoa.Voihan se olla et kestää pitkäänkin, tuuripeliä..305tkm nyt ja yliajalla mennään, kilometrit ei ole vielä täynnä.

                                          Comment


                                          • Pyysin Autojerryssä tarjouksia 2.8 ACK:n hihnanvaihdolle. Halvin oli 450€(sis. osat,vesipumppu, kiristimet sun muut ja työn.) Onkohan niillä mitään tietoa duunin määrästä? Kallein oli 700€, joka tiesi, että keulan joutuu purkaa. Sille väitin, että duuniin menee 4h, mutta oli sitä mieltä, ettei riitä lähellekään. Silti 700€(osineen) Onko toi homma tosiaan niin ylihinnoiteltu( 1000-1500€) muissa korjaamoissa, vai mistä moinen hintaero? PS. Yksi tarjoa tosin väitti, että on ketju, joten ei tarvitse olla huolissaan. Aika laadukasta. Nyt ajettu 30000km, mutta 6v:tta. Voihan sitä toimia riskillä ja odottaa, että kestää romutuspalkkioon asti. Autossa ei muuten ole mitään vikaa( eber kiukuttelee joskus), mulle riittää toi romu(duuni matka 5km/sivu) On quattro, ilmastointi, vetokoukku, automaatti, vakkari jne. En tiedä, kannattako maksaa 1500€:n autoon 1000€:n remonttia, jos 450€ ajaa( ehkä) saman asian.

                                            Comment


                                              Jos tietää että hommaan menee 4 tuntia, niin ei muuta kuin hanskat käteen, työkalut ojoon ja tekeemään. Mitä sitä muille maksamaan.

                                              Comment


                                              • Joensuussa teetätin jakopään rempan ja ilmastoinnin huollon omaan A4 audiin 1.8t BFB koneiseen.Hintaa lystille kertyi mielestäni varsin maltillinen 470e hinta.

                                                Comment


                                                  450€ sis osat on kyllä varsin kohtuullista. Menee siihen se 4-5h vaikka huoltoasentoon otto ny ei ole kun vartin homma.

                                                  Oiskohan tossa käyny hups'oho ja hinnoiteltu 2.8 12v koneen mukaan. Siinähän ei mee kun 2 tuntia jakopäätä turatessa.

                                                  Comment


                                                    Vaikka tuosta 2.8 ack remontin hinnasta 450e olis jääny termostaatti,nokka-akselin stefat sekä moniurahihna pois niin silti väittäisin että ei ole kaveri tiennyt mitä tarjosi.Jollei sit remonttitarjous ole tullut Virosta.Se selittäisi hinnan..

                                                    Comment


                                                      Näin ilman takuita omassa tallissa turaten ja ulkomailta tarvikeosat tilaten, en varmaan viittisi 450€ lähteä vieraalle tekemään. Saati jos tarvis verollinen kuitti antaa. Jos olis oma auto niin kannattais mutta ei tossa osien päälle kovin paljon jää työlle korvausta.

                                                      Comment


                                                      • Alkuperäinen kirjoittaja fsol77m Näytä viesti
                                                        kerrottakoon tänne että jakopään ketjun vaihtaminen (laahaimineen yms) ~3000e (audi A3 -05 3.2l mpi vr6)
                                                        käsittääkseni ko ketjun osat noin 400e mutta laskutettavia työtunteja ~20-30h koska vaatii moottorin pois nostamisen :(
                                                        (alueena turunseutu ja olen kysellyt myös muilta tarjouksia mutta vain yksi on vasta)
                                                        Nii tuossa mallissa ei vissiin edes aukeavaa konepeltiä ollut vaan pelkkä luukku. Taitaa olla joka tavalla painajainen huoltaa.

                                                        Tarttis omaan A8 ABZ-moottorilla olevaan tehdä kanssa jakohihnan vaihto. Kilometrejä olis jäljellä, mutta ajallisesti hihnan ikä mennyt jo aikoja sitten ohi. Alustavasti kyselin hintoja niin hinnat oli sitä luokkaa etten edes viitsi enempää kysellä. Halvin pikkupaja sanoi suoraan että jos toimitat työkalut itse niin hän tekee suhtees samoilla hinnoilla kuin muihinkin.

                                                        Huoltoasentoon purkaminen näyttää pahemmalta määrältä työtä kuin oikeasti onkaan. Ja lukitustyökalut joutuu itse tekeen. Et tehdään enskesänä sit itse homma. Osiin tarvikkeineen menee varmaan se lähemmäs 500€ mitä hintoja eri paikoista tutkiskellut.

                                                        Tavallaan sen ymmärtää kun vie jonku lähemmäs 20 vuotta sitten lopetetun moottorimallin huoltoon että hinta on käsittämätön. Huollos kunnei välttämättä yhdellekään asentajalle ole enää tuttu ja siksi joutuu käytään aikaa opiskeluunkin (eli katsomaan asennusohjeet). Lisäksi työkaluja ei todennäköisesti enää yhdelläkään ole valmiina hyllyssä. Joku halpa puolestaan saattaa tehdä mutulla ja sit saattaa sen takia tulla ongelmia.

                                                        Toki jos jollakin foorumilaisella on pilkkahintaan sitä lattarautaa jolla ABZ-kone lukitaan niin voisin sellaisen ostaakin.
                                                        Viimeksi muokannut MKaup; 8.10.2017, 12:12.

                                                        Comment


                                                          Ei oo ABZ koneessa lattarautaa. Nokkien takapäästä jakajien paikalta lukitaan.

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                                            450€ sis osat on kyllä varsin kohtuullista. Menee siihen se 4-5h vaikka huoltoasentoon otto ny ei ole kun vartin homma.

                                                            Oiskohan tossa käyny hups'oho ja hinnoiteltu 2.8 12v koneen mukaan. Siinähän ei mee kun 2 tuntia jakopäätä turatessa.
                                                            Edellisen jäljiltä on kaikki pultinkannat pyöreänä, kierteitä pilalla, vääriä pultteja.... Kyllä siihen tosiaan turaa sen 4-5 tuntia vähintään. Ja kaikki pitää korjata että kehtaa antaa pois ja antaa takuun.

                                                            Comment


                                                            • Huolto hintoja

                                                              Olisko tietoo mitä kustantaa huollossa tt-99 jakopäähihnan vaihto
                                                              Entä a nelosen-12. etupään jarrupalojen vaihto.
                                                              Viimeksi muokannut Killeri; 3.3.2018, 19:04. Perustelu: Ei allekirjoituksia, kiitos!

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X