Elikkä tuohon quattroon tehtiin kytkin remontti menneellä viikolla. Ostin LUK:n kytkin asetelman paikallisesta varaosa liikkeestä ja vein auton laitettavaksi naapuri pitäjään edulliselle pajalle. Olin siinä seuraamassa asennusta ja ihmeteltiin siinä sitten asentajan kanssa kytkin levyssä keskellä olevaa holkkia jonka läpi akseli tulee(en tiedä osan nimeä, mutta se on se missä on sellaiset boori urat), tämä kyseinen osa ei nimittäin ollut tiukka vaan sitä pystyi sormella heiluttelemaan. Vanhassa kytkilevyssä(sachs:in valmistama) tämä holkki oli täysin tiukka. No pistettiin kuitenkin kytkin paikalleen. Kävin auton sitten myöhemmin hakemassa pois ja lähdin ajelemaan kotiin päin. Huomasin kuitenkin heti että kaikki ei ollut oikein. Kytkintä ylös nostettasessa kuuluu hirvittävä kolaus kytkimen suunnalta, aivan kuin jotkut osat löisivät yhteen. Sama homma moottorijarrutuksessa ja kiihdytyksessä, heti kun kytkin ottaa kiinni kuuluu kolinaa jostain missä on väljää. No kävin sitten varaosaliikkeessä reklamoimassa tästä kytkimestä ja he tilasivat uuden levyn. Kävin tänään hakemassa sen ja siinä sama homma, keskiö holkki ei ole tiukka vaan antaa periksi, tosin en ole varma antaako yhtä paljon kuin edellisessä. Eli onko minulla nyt väärä kytkin(etuvedon?) vai kuluuko sen yksinkertaisesti ollakkin sellainen. LUK:n maahantuoja maksaa uuden vaihdon jos kytkin on viallinen, mutta kun tässä uudessakin se heiluu epäilyttävästi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.3 Quattron kytkin kysymys
Collapse
X
-
Eihän sulla ole väjänä ne puslat jotka pitelevät auton korissa sitä koko "kehtoa" missä perä on kiinni?
Nimittäin jos siinä on puslissa välystä, pääsee koko kehto hieman kiertymään kun nostat kytkintä ja voima välittyy perään. Lopputulos on selvä kolahdus.
Jos ne on jo niin väljänä, voit todeta sen itsekkin nostamalla kehtoa niiden kiinnityspuslien kohdalta, liikkuuko?
Comment
Comment