Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 coupe 3b vm.91 Moottorin vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S2 coupe 3b vm.91 Moottorin vaihto

    Eli Kävi ns. vähän huonosti ja 3b kone sano sopimuksen irti. Tuli kiertokanget ulos lohkosta ja matka loppui siihen. Ahtopaineilla ei varmaankaan ollut asian kanssa mitään tekemistä( vakio kone ja ahdot mittarin mukaan välillä 1.8 bar).
    Asiaan eli kysymys olis että mistä saisi uuden koneen? kone varmaan kannattaa olla aby tai RS2 mylly. Eli käykö aby kone suoraan 3b:n voiman siirtoon jos ei niin mitä joutuu muuttaa ja Entä toi RS2:n kone. Saako sitä laittaa sinne vai mitä sanoovat katastusasemalla??
    Kustannus arvioita kans vois vähän valottaa..
    Mikä ois teidän suunnitelma tämmöisessä tapauksessa.
    Projektihan tässä tais alkaa juuri kun ajo kelit rupeaa olemaan kohdallaan!!

  • #2
    Täällä olis 1000e eks kone.....0400-803273 mut saat vasta sunnuntaina mut kiinni.

    Sulla varmaan hajos kiertokangen pultti...ne ei ole kovin hyviä,ja sen takia pamahti kanki,lohko ym tuhot.

    Comment


      #3
      aby/3b/adu alakerrassa ei kestävyys eroja, siitä ei kannata maksaa, sähköt on sitten eri asia jos niiden kanssa haluat askarrella.

      Comment


        #4
        Mites vakiokoneessa oli ahdot 1.8bar? Vai sisuskalut vakiot ja lastuviritetty tms?

        Comment


        • #5
          Lastu viritelmiä!!

          Comment


            #6
            Minkä valmistajan lastut? Eikai mitään edullisia ebay-tuotteita?

            Comment


            • #7
              1,8bar kuulostaa aika paljolta, kun eihän tuo kkk24 tuota kun 1,6bar maksimissaan? Ettei vahingon syy olisi ollut epäkelvot lastut?

              Comment


              • #8
                Eipä ole tietoa mikä lastu on kun oli kiinni ostaessa. Eipä sen väliä uutta konetta kehiin. ( plus ehkä vois lastun vaihtaa!)

                Comment


                  #9
                  Ihan vain varmistaakseni: oliko tuo ahto katottu ulkoisella mittarilla vai ajotietokoneesta? Siinä on vissi ero, joka on 1bar.

                  Comment


                    #10
                    S2:ssa ajotietokone ei näytä ahtoja, eikä ole tiedossa yhtään tapausta jossa ahtonäyttöa olisi jälkikäteenkään sinne harrasteltu, ei onnistune kovin helposti.

                    Jos se painelukema pitää paikkansa niin todennäköisesti siellä on huonot lastut. Liian korkeiden ahtojen ja mahdollisesti nakutuksen/sytytyshäiriön avustamana sylinteripaineet on nousseet yli kiertokankien sietorajan ja peli on sillä selvä, kanget mutkalla/poikki ja lohkossa uusi tuuletusikkuna.

                    Comment


                    • #11
                      Ulkoisella mittarilla mitattu. Lastussa voi olla syy kun on varmaan sen takia ollu muutakin ongelmaa. ( voi lukea S2 3B käyntihäiriöitä (missä VIKA??) linkistä ).

                      Comment


                        #12
                        No hetken oli muikeesti voimaa =) (aina pitää katsoa asioita positiivisesti)

                        Comment


                        • #13
                          hieman offtopic, muuta minkälainen fyysinen ero on 10V ja 20V kiertokangilla?

                          paljonko 20V ja 10V kanget kestää tehoja, jos nakutusta ei ilmene?

                          Comment


                          • #14
                            10v on jämerämmät eli paremmat....mutta kummatkin on todistetusti kestäneet +500hv. Itse en 500hv koneeseen kumpaakaan laittais....ehkä 350hv olis mulla maksimi.

                            Comment


                              #15
                              Voivoi. Halvin tapa lienee ostaa Tuomakselta tai jostain peruskone, johon vanhasta muut romut kiinni ja ajoon.

                              ABY/ADU peruskoneella et saa muuta parannusta, kuin fiksumman jakopään kiristimen.

                              Ja ne lastut vaihtoon!

                              Comment

                              Working...
                              X