Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

10vt -> 20vt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    10vt -> 20vt

    Elikkäs kysellään nyt kuinka (periaattees) onnistuis 10vt rivivitosen (200:sesta?) koneen "uudistus" 20vt:si? Huhuja kuullu joskus jossain että olis mahdollista, mutta miten?

    Koko yläpää uusiksi ja 3B:n romuja päälle?

    Kovasti pitääs saada voimanelikko jostain, mutta 20vt quattroa saa lähteä Kiirunasta hakemaan kun ei Suomen maalta meinaa löytyä ku 10 venttiilisiä.. :(

    #2
    halvimmaksi ja helpoimmaksi tulee hakea ruotsista alkuperäinen 200 20v auto.

    tai jos se ei käy,200 20v moottori kokonaisuutena kaikkine lisälaitteineen boxi ja johtosarja mukaan lukien.

    10v moottorista muutettuna,vanhaa ei taida jäädä kuin lohko ja jotain muuta pientä.

    Comment


      #3
      No ajattelin kans että melkonen operaatiohan tosta tulee.. :D Eli ei muutaku nokka kohti Kiirunaa. :D


      Siellä siis olis 20vt tq 200:nen myynnis, jos nyt ruottinkielisen ilmotuksen oikein oivalsin.
      Viimeksi muokannut JuizeR; 28.6.2010, 15:08. Perustelu: Täydennystä

      Comment


        #4
        kyllä se näin järkevintä olisi.

        Comment


        • #5
          Nostellaas tällaista iänikuista kysymystä esille, tällä kertaan ei vaan periaattessa. Eli 20v tekniikkaan olisi himo, mutta pellin alla ja lupalapuissa lukee 1b kone. Kysymys siis kuuluu, että mitä kaikkea pitäisi vaihtaa, jos mukaan ei lueta moottorinohjausta joka on jo jälkiasenteinen?

          Comment


            #6
            Ahtoputkisto,downpipe,bensalinja

            Nuo ainakin tulee mieleen,niissäkään ei hirveitä muutoksia tarvita.

            Vauhtipyörän/kytkimen osat saat vanhasta moottorista.

            Comment


            • #7
              Siis tarkennettakoon että 10vt 1b koneesta olisi tarkoitus tehä kantta vaihtamalla 20v kone =) Eli kansi vaihtoon ainakin tietty imusarja, pakosarja ja männät. Mutta miten esim. hihnapyörien laita?

              Comment


                #8
                Kampi,männät,veivit,kansi kaikkine osineen,tehostajan pumppu kiinnikkeineen/letkuineen.

                Comment


                • #9
                  Mistä syystä kampi ja veivit ei käy? veivin yläpään reikä väärän kokoinen vai? Minkäslainen dilemma tulee jakohihnan kanssa? 20v jakohihna ei tietty sovi dampperiin ja vesipumppuun.

                  Comment


                    #10
                    Eri kokoiset kaulat,veivit eri mittaset.hihnan pituus saattaa olla eri,muuten varmaan käy.

                    Dampperi eri koodilla,mutta saattaa käydä.

                    Comment


                    • #11
                      Toisin sanoen jäljelle jää pelkkä lohko :/ Ehkä jatkojalostan tuota 10v:tä ja uneksin sitte öisin =)

                      Comment


                        #12
                        Mikä on tehotavoite??

                        Comment


                        • #13
                          Ei mitään tiettyä tehotavotetta ole mielessä, kuhan kiertäs korkealla ja kovaa. 500hp:n lähellehän 10v:llä pääsis vielä ilman ameriikan temppuja. Se vaan just mietityttää et mikä on se raja mihin 10v:tä uskaltaa kierrättää.

                          Comment


                            #14
                            Kyllä se nyt jonkin asteinen amerikan temppu jo on se 500hv 10v:stä. Ihan oikeesti. Varsinkin jos sen on tarkoitus toimia yli 1000rpm leveällä vetoalueella.

                            Comment


                            • #15
                              Jep, mut eihän sitä usko ennen kuin näkee ;)

                              Comment


                                #16
                                Mihis asti 10v sitten taipuu noin vähemmän poppaskonstein? Eli tyyliin imu/ahto+pako+syöttö/sytkäpuoli uudeksi rakentaen.

                                Orastavasti olisi intoa harjoitella tehopuolta projektin merkein, mutta venttiilien lukumäärä vielä arvonnassa. 10v:llä vissiin säästyisi noin konttorimielessä kait muutamilta ikävyyksiltä typ44 aihiossa. Ja kun ideana muutenkin se rakentamisen harjoittelu, niin työmäärä kuitenkin sama molemmissa.

                                Comment


                                • #17
                                  Saahan siitä 10:stä reippaat 400hp. kestävänä. Luulis ehtivän noilla tehoilla.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Reippaat 400heppaa ja vielä vähän reippaammat.

                                    Comment


                                      #19
                                      2 venttiilikannen rajallisen hengityskyvyn vuoksi on vääntö(käyttöalue) ja huipputeho aina kompromissi. Vakio K24 jaksaa hengittää 270 heppaa runsaalla 400Nm-väännöllä käyttöalueen ollessa 3000-6000rpm. Ämpäriholsetilla saa 600 heppaa käyttöalueen alkaessa viidestä tuhannesta.

                                      Viimeistelyllä ja kokonaisuuden tarkalla mietinnällä voi käyttöaluetta saada laajennettua 400 hevosvoimaisessakin. Ne viimeistelyt eivät kuitenkaan kuulu "imu/ahto+pako+syöttö/sytkäpuoli"-osuuteen.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X