Tervis! Onko kukaan testaillut imusarjan vaihtoa abc koneseen tommosesta 2.8 koneesta? Onko siitä mitään hyötyä ja onko ecu:ssa ohjausta sille imusarjan ilmanohjausläpälle?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Imusarjan vaihto 2.8->2.6. Hyötyä?
Collapse
X
-
Nordic audilla on kaveri joka on tuon tehnyt- ja sen jälkeen penkittänyt auton.
Ideana tuossa on että käytetään vain imusarja, ei muita AAH:n ruiskuvermeitä.
Imusarjan pituussäätöä varten tarvitaan joku oma ohjaus, esim FMI:n kierroslukurajoitin.
Tyhjäkäyntiventtiili joudutaan ottamaan ABC:stä- vaatii adapterin teon.
Sitten seos kohdilleen esim VR6:sen suuttimilla ja paineensäätimellä.
Kevyt porttaus (kaasuläppä, imusarja), isommat suuttimet ja joku viriviriputki niin hemmo väitti autosta penkitetyn 210 hv.
ECU on sitten vuosimallista riippuen (eritysiesti 93-94) sen verran kivikautinen ja hankala että lastutus ja sitä kautta koneen säätäminen kohillleen on haastellista .
Itsellä työn alla tuo muutos, ideana että saisi koneen kiertämään rajoittajaan asti kevyesti ja nätisti, nyt alkaa jo 5500-6000 kohdalla ahdistamaan. Hankin myös AAH:n suojamuovin koneen päälle jolloin tarkoitus on että on täysin vakion näköinen.
-
Noniin! Nyt on imusarja paikallaan. Tuntu, että tehot vaan väheni kun tuon vaihto :D Laitoin myös 2.8 koneen suuttimet, kun niissä oli neljäpientä reikää ja nuissa omissa vain kaksi, että vois olettaa olevan "isommat". En tiedä sitten, että onko 2.8 koneessa isompi bensanpaine.. Vielä vaatii tekemistä tyhjäkäyntiventtiilin sovittaminen ja läppien ohjaus.
Comment
-
Tuossa olisi se Nordic-Audin juttu:http://www.nordicaudi.com/php/forum/...sb=5#Firstread
Kyllä koneen pitäisi alkuperäisillä suuttimilla käydä aika oikein, jos edelleen imusarjan alipaineletku on kytkettynä Ecuun.
Uusi 2,8:n imusarja kannattaa kääntää käsin lyhyelle putkistolle, nippusiteellä voi lukita. Lambdan opittuja arvoja voi katsoa kanavalta 032 tai ehkä näissä vanhemmissa löytyy vain basic settingistä 04 ->block 08 read measuring value block. 2,8 :ssa arvot +/- 6% . Plussa tarkoittaa, että kone käy liian laihalla ja miinus,että käy rikkaalla.Viimeksi muokannut vepek; 25.10.2010, 08:50.
Comment
-
Tuossa yritin vag-comin kanssa värkkäillä ja tutkia lambda-arvoja. Elikkäs en löytänyt tai eivät toiminu nuo edellä mainitut hommat, mutta sieltä löyty lambda learning value bank 1 ja bank 2.. Voiko näistä jotakin päätellä? Koska sieltähän löytyy myös se myös toinen lambda-arvon tieto, joka vaikuttas sillä hetkellä luetulta arvo.. Osaakos joku sanoa, että mistä johtuu kun vag-com lopettaa toimimasta 3000 kierroksen jälkeen, eli yhteys katkeaa? :O Hyvin mystinen homma ja vaikka testaillut eri arvoja/asetuksia vag-comista ja myös portin asetuksista, niin ee vaikutusta
Comment
-
Imusarjan vaihto ja ohjelmointi voisi teoriassa olla ihan kokeilemisen arvoinen juttu. Painotan sinulle kuitenkin, että autosi vaatii ohjelmoinnin, jossa sytkäkartta ja bensakartta optimoidaan muuttuvapituuksisen imusarjan tarpeisiin.
Kapeakaista lambdalle et kovinkaan paljoa näe autosi toiminnasta, joten siihen käytetyn ajan voit säästää tuleviin kokeiluihin. Jos oikeasti olet kiinnostunut autosi seoksista, niin sijoita Innovativen laajakaistaan ja hitsauta putkeesi ylimääräiset lambda paikat.
Ropelihattu päässä ja suuttimia vaihtelemalla todennäköisesti sulatat vehkeesi joskus. Tai sitten tuurilla et.
Niin ja nuo huikeat teholisät mitä joku mielestään on saanut ovat todennäköisesti persdyno hevosia.
Comment
-
Tuota sinun ecuasi pitää ohjelmoida ja siihen pystyy vain motroniciin soveltuva laitteisto. Säätäminen on haastavaa, mutta mahdollista. Kysy vaikka joltain asiantuntijalta kuten Deralta tai sitten palvotulta Karalalta. Ohelmointi maksaa alaken 700€, joten raha vs. tehot jäävät aika marginaalisiksi. Vag-Comilla näet kaikkea mielenkiintoista autostasi ja pystyt ehkä muokkaamaan joitakin mukavuustoimintoja, mutta moottorin luonteeseen sillä et voi vaikuttaa. Kuten jo sanoin, ota selvää ohjelmoinnista, ennekuin sulatat audisi moottorin tai teet mäntään reijän.
Comment
Comment