Onko kellään tullut vastaan samaista ongelmaa, eli alakierroksilla pelaa mutta noin 4000rpm tuntuu kuin enempi jarruttais kun pyrkis eteenpäin, melko tehottoman tuntunen, jos jollain tietoo taitoo kertoa mitä tehdä asialle, niin olisin kovin kiitollinen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
a6 2.8 q tehot kateissa
Collapse
X
-
On luettu, ei vikoja. Uusi putsari ja ilmamäärämittari puhdistettu siihen tarkoitetulla aineella! Auto ollu mulla 2v alusta alkaen epäilly että siinä ei kaikki kohdillaan, muuten toimii kuin junan vessa, mutta tuolla koneella pitäisi olla ripeämpi vaikka onkin vapari, melko mieto vekotin. kyl pikkusta vaille 200hv pitäs liikuttaa kohtuullisesti nelikosta ja tiptronikista huolimatta
Comment
-
Öm... Tehdas on ilmoittanut kovalle laatikolle 8.1s 0-100km/h, tomaatille sitten varmaan sen hiukan alle 10s, eli "perusperheautotahti".
Nelivetoisuus vie tempoilun vielä pois, ja laatikko pehmentää loput, ei se mikään raketti ole, millään.
http://www.audi.de/etc/medialib/ngw/..._28quattro.pdf siitä tavaamaan speksiä
EDIT: meni pieleen veikkaus, yli 10s on 0-100km/h tuolle sun lossille.
Comment
-
NIIN tiedetään mutta ei se meno kuulu loppua tehtaista tai tomaateista huolimata 4000rpm. Ja tuohan ei alle 10 s kiihdy 100kmh vaikka pitäisi, automaatti karsii sekunnin puolitoista kiihtyvyydestä pois manuaalille lupaa 8.1 s. Edelleenkään en väitä raketiksi! mutta joka tapauksessa sen kuuluu mennä ripeämmin parilla sadalla hv:lla
Comment
-
Vieras
Kuten siinä dokumentissa lukee, tehdas on luvannut 10,6s 0-100km/h. Nykyinen Toyota Corolla 1.6 (manuaali) on 0,6s ja VW Polo 1.2T (automaatti) 1,0s nopeampi, jos nyt vertailukohtia haluaa.
Ainahan sitä voi sekuntikellolla mitata vaikka moottoritien bussipysäkiltä lähtien kauanko sen satkun kelaamiseen menee. Persdyno on tottumisen takia vähän huono mittari.
Noissa taitaa olla vielä se muuttuvapituuksinen imusarja? Sen toimimattomuus on aiheuttanut tehottomuutta ainakin vanhemmissa. Ja toki huonokuntoiset lambdat, tukkeutuneet katit jne. tarkistuslistalla jos ei koodeja ole.
Comment
-
On juu 0.6 päälle hui!!! lossi p..... valkeneeko sulle mitenkää että mä haen vikaa koska siinä ON vika mä en perusta sun losseiluistas yhtään mitää kun olet näemmä lukutaidoton tai muuten vaan huono ymmärtämään luettua!EDELLEENKÄÄN EN VÄITÄ ETTÄ ON RAKETTI JA TARVITSE OLLAKKAAN! tavaa vaikka eka kirjoitus oikeen hitaasti jos menis jakeluun . ja lossihan se näkyy sullakin olevan!
Ja jos jollain on oikeasti asiasta tietoa voisi ystävällisesti vastata, lossi miehet voi losseilla jossain muualla!
no joku osaa vastata näemmä asiallisesti. eikä luovi turhia. kiitos siitä
tuota imusarjaa olen ajatellu itsekkin mutta mites sen toteaa? jumissa se ei ole kokeiltu mutta toimiiko ajossa .Viimeksi muokannut okkim; 16.6.2010, 20:18. Perustelu: Älä tee uutta viestiä jos vanhaan ei ole vastattu, editoi vanhaa.
Comment
-
Vieras
Jussilla varmasti pointtina se, että autossa ei välttämättä ole yhtään mitään vikaa - pelkkä alusta saakkaen hitaalta tuntuminen kun ei sinänsä ole merkki viasta. Ei kannata turhaan hermostua. Minä mainitsin automallit siksi, että tuollaisiin tuttuihin malleihin vertailu tai sekuntikello voi paljastaa että toimii normaalisti, on vaan hitaampi kuin luultu.
Noistä mainitusta mahdollisista vikakohteista löytyy lisää tietoa myös foorumin hakua käyttämällä. Itse en asiasta enempää tiedä. Kokeile esim. "2.8 tehoton".
Comment
-
Sorry tuli väärään mieheen hermo! . Kysehän on lähinnä siitä että yli 4000rpm ei ole juuri ketään kotona päinvastoin lähes jarruttaa menoa. siihen asti ok . Kulutukset on kohdillaan pitäisi päästä kokeilemaan vastaavaa laitetta sitten voisi varmuudella sanoa on vika vai ei mutta, vahva epäily on että kaikki ei ole ok
Comment
-
-
Kyllä siitä löytyy se juuttuva! ja ei pelaa mutta pienien säätöjen ja alipaineletkujen vaihto auttoi asiaa, ja vääntöä tuli lisää ja laajemmalle kierrosalueelle. huomattavasti lisää.
toinen sähköisistä alipaineventtiileistä ei toimi! Nehän vaikuttaa myös ruiskuun osaltaan, menee vaihtoon kumpikin,toinen on jossain vaiheessa vaihdettukkin ulkonäöstä päätellen!
Että osittain selvitetty
Comment
-
Varmaan melkein kaikissa uudemmissa vapareissa on muuttuvapituinen imusarja, S-malleissa voi olla vielä kolme eri pituutta.
Manuaalin mukaan ko. 2,8:ssa on mahdollista myös nokkien säädön takkuaminen , siitä ei välttämättä tule vikakoodia. Vikaa pitäisi tutkia ajamalla autoa ja katsoa meneekö säätö esim. 25 asteeseen(nopeilla kierroksilla n.4500rpm... ) . Output-testillä käydään läpi myös imuputkien vaihtoventtiili.
Comment
-
Onko ollut akku pitkään irti? Omassa ACK-koneisessa aanelkussa aikoinaan loppui menohalut yläkierroksilla akun irroituksen jälkeen. Piti Vag-Comilla sopeuttaa kaasuläppä tms. ja alkoi taas liikkumaan.
Editedit: Ja oli mulla samassa vehkeessä kerran toinen kattikin tukossa, samat oireet.
Comment
Comment