Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljynvaihto 2,5 TDI/ 2002

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Öljynvaihto 2,5 TDI/ 2002

    Auto A6 2,5 TDI, 2002 oli tänään Longlife-huollossa Tampereen Laakkosella.
    Katsoin illalla öljytikkua:

    a. Öljy on aivan mustaa. Jos käyn Mobil Express-vaihdossa, on se kohtuu kirkasta jonkin aikaa.
    b. Öljyn pinta on tikussa (alamuovioranssi-mitta-asteikko-ylämuovioranssi) puolessa välissä YLÄmuovioranssia.

    Mistä voi olla kysymys? Ylitäyttö? Vain lisäys?

    Onko OK?

    WTF!
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 16.6.2010, 12:20. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

  • #2
    Käyttäisit konetta useammin öljynvaihdossa niin ei kerääntyis koneen sisään sitä paskaa niin paljoa.
    Öljy muuttuu mustaksi melkein heti kun on koneella ajannut öljynvaihdon jälkeen ja ylemmän oranssin
    puolessavälissä sen öljyn kuuluukin olla.

    Comment


    • #3
      Olen vaihtanut öljyt 15-17000 välein. Nyt eivät suostu ulkopuolisen vaihtoon, muuten "eivät kuittaa huoltoa".
      Eikö ylemmän oranssin alueella ole jo ylitäyttö (yli asteikon)? Aikaisemmin se oli mitta-asteikon puolivälissä ja se pysyi siinä 18000 km!

      "Jos käyn Mobil Express-vaihdossa, on se kohtuu kirkasta jonkin aikaa."
      Viikonkin. Nyt se on mustaa heti.
      Viimeksi muokannut kariku; 14.6.2010, 21:59.

      Comment


      • #4
        Tuo tummuus johtuu siitä että merkkihuollossa auto seisoo pihalla moottori kylmänä, josta suoraan ajetaan halliin ja vaihdetaan öljyt. Vanhat öljyt ei lähde moottorista kylmänä niin hyvin pois, joten värjää uudenkin öljyn.

        En muista tarkalleen millanen tikku noissa oli, mutta jos siinä on semmonen kierreosan näköinen tasapaksu kohta ja sen yläpuolella semmonen pompula, niin siinä kierreosan näköisessa kohdassa pitäis öljyn olla.

        Mutta jos on tämmönen niin maksimi taitaa olla tuossa ylemmässä osassa viivan kohdalla.

        http://www.jhmotorsports.com/shop/ca...4_Dipstick.jpg
        Viimeksi muokannut juudas; 14.6.2010, 22:53.

        Comment


        • #5
          Dammit!

          Kone oli lämmin, ajoin pihaan kotoa.

          Perkele, kun muualla vaihdatin öljyt monta vuotta , LUKEKAA: ne olivat kirkkaat viikonkin vaihdon jälkeen joka kerta. Nyt on mustaa heti.

          Täyttö: YLÄOranssin puolessavälissä. Juuri tuollainen on tikku. http://www.jhmotorsports.com/shop/ca...4_Dipstick.jpg
          Ylitäyttö, saako Laakkonen rahaa taas kun taas saa korjata ison moottorivaurion?

          Millainen vaurio on tulossa?
          Viimeksi muokannut kariku; 14.6.2010, 23:07.

          Comment


          • #6
            Jos siellä nyt ylimäärästä öljyä se puolilitraakin vaikka on, niin mitään haittaa siitä ei ole.

            Comment


            • #7
              Jos niin sanotte.
              Oletteko Laakkosella töissä?

              Comment


              • #8
                Se öljy ei moottoria tuhoa, vaan sen vähyys.
                Itse en muista tähän hätään yhtäkään diesel pataa jossa ei olisi öljy värjääntynyt tummaksi heti vaihdon jälkeen, aina niihin nokilekoihin jää sitä vanhaa öljyä vähän jonka seurauksena uudetkin öljyt näyttää siltä että niillä olisi jo hetken ajeltu.
                Eli ihmettelen hieman että sulla on edelisillä kerroilla ollut öljyt pysynyt puhtaan näköisinä viikonpäivät.

                Comment


                • #9
                  Aivan kyllä dieseleissä varsinkin öljy tummuu heti jos on kunnon öljyt. Jos öljyt pysyy kirkkaina pitkään niin ne eivät aja yhtä asiaansa eli puhdista moottoria.

                  Comment


                  • #10
                    Tuo on täyttä totta. Ei pysyny siskon miehen AEL-koneeskaan kirkkaana. Ei ny toki aiva mustana ollu heti mutta huomattavasti tummempaa. Öljyinä käytettiin Teboil Diamond dieseliä.

                    Comment

                    Working...
                    X