Tämänkertainen murheenkryyni on siis VW Passat 1.6 (AHL) -97. Autossa on enemmän ja vähemmän vik...ominaisuuksia, mutta tällä erää häiritsevimpänä mainittakoon se, että motti kiertää (lämmetessään?) vain 5000rpm.
Vika - tai sen oireilu - alkoi ehkä noin kuukausi sitten, kun säät alkoivat lämmetä. Startatessa autoa sai toisinaan sahata käyntiin melko pitkään - kuitenkin auto käynnistyi joka kerta. Hankala käynnistyminen ennusti aina vedottomuutta ja tahmaisuutta. Mainittu vika "hävisi" käynnistämällä auto uudelleen (ajossa ilmeisesti heitti jonkin vikatilan päälle?). Muutamia kertoja auto myös sammui liikennevaloissa seistessä.
Vika huipentui siihen, että auto alkoi käymään kolmella ja oli vedoton eri käynnistyskerroista huolimatta. Tulppien vaihdolla saatiin kaikki neljä pyttyä peliin (yksi vanhoista tulpista oli todella karstainen).
Tähän mennessä autoon on vaihdettu kampiakselin asentotunnistin sekä tehty jakopään remontti. Jakopääremppa kuului alkuperäisiinkin suunnitelmiin, mutta kampiakselin asentotunnistimen vikakoodin vauhdittamana hihna vaihdettiin tässä välissä.
Näiden remonttien teon jälkeen auto toimi jonkin aikaa normaalisti, mutta kunnolla lämmettyään Passatti ei sitten jaksanutkaan kiertää kuin edellä mainitun 5t.
Seuraavaksi syvempään tarkasteluun menevät MAF ja alipaineletkut. Lisäksi auto antoi vikakoodin lambdasta (epäilys on, että pieni halkeama pakosarjassa aiheuttaisi? mutta eikös sen silloin pitäisi enemmän haitata kylmänä?)
Tässä linkki FFP:n foorumille, siellä on enempi kertomusta noista vioista: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=133972
Vika - tai sen oireilu - alkoi ehkä noin kuukausi sitten, kun säät alkoivat lämmetä. Startatessa autoa sai toisinaan sahata käyntiin melko pitkään - kuitenkin auto käynnistyi joka kerta. Hankala käynnistyminen ennusti aina vedottomuutta ja tahmaisuutta. Mainittu vika "hävisi" käynnistämällä auto uudelleen (ajossa ilmeisesti heitti jonkin vikatilan päälle?). Muutamia kertoja auto myös sammui liikennevaloissa seistessä.
Vika huipentui siihen, että auto alkoi käymään kolmella ja oli vedoton eri käynnistyskerroista huolimatta. Tulppien vaihdolla saatiin kaikki neljä pyttyä peliin (yksi vanhoista tulpista oli todella karstainen).
Tähän mennessä autoon on vaihdettu kampiakselin asentotunnistin sekä tehty jakopään remontti. Jakopääremppa kuului alkuperäisiinkin suunnitelmiin, mutta kampiakselin asentotunnistimen vikakoodin vauhdittamana hihna vaihdettiin tässä välissä.
Näiden remonttien teon jälkeen auto toimi jonkin aikaa normaalisti, mutta kunnolla lämmettyään Passatti ei sitten jaksanutkaan kiertää kuin edellä mainitun 5t.
Seuraavaksi syvempään tarkasteluun menevät MAF ja alipaineletkut. Lisäksi auto antoi vikakoodin lambdasta (epäilys on, että pieni halkeama pakosarjassa aiheuttaisi? mutta eikös sen silloin pitäisi enemmän haitata kylmänä?)
Tässä linkki FFP:n foorumille, siellä on enempi kertomusta noista vioista: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=133972