Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Coupe "Mooaa" typ89 (KV)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi Coupe "Mooaa" typ89 (KV)

    Eli K-Jetissä on nyt tuollainen ongelma, että kun kaasua painaa nopeasti paljon kone "mooaa" (melkein kuin alkaisi hyytymään) mutta kierrokset kuitenkin nousevat lopulta. Hitaasti kaasua painettaessa ei tätä efektiä tule.

    Autoon on juuri vaihdettu seuraavanlaista palikkaa: Hall-anturi, "Transistorised ignition switch unit", Beru tulpanjohdot, Bosch tulpat, Pyörijä + virranjaottimen kansi, suutinten O-renkaat, imusarjan tiiviste, Michelin putki, kaikkiin letkuihin imupuolella on laitettu kiristimet, Virranjaottimen alipainekello, kaikki alipaineletkut, suuttimet testattu kupeissa, KK-suutin ei vuoda.

    Mistä voisi alkaa vikaa etsimään? Polttoaine paineita en vielä pysty mittaamaan, ehkä ensi viikolla. Voiko oire viitata siihen että saisi liikaa bensaa? Uskaltaako koittaa ruuvata CO-ruuvia, vai meneekö sitten kaikki ihan viduiksi? Säätöohjeita jos löytyisi joltain mihinkä tahansa K-jetroniciin, niin olisi mahtavaa, mieluiten kuitenkin KV koneeseen.

    Olisi tarkoitus saada Audi katsastettua ensi viikolla, ja ottaa sitten ajoon.
    kiitos etukäteen.

    #2
    Coupesta etin täysremontin jälkeen varmaan 30h vikaa miksi helvetissä lähtee rötäämään heti kun isompi kaasuläppä lähtee aukeamaan, vika löytyi bensanpaineista http://kappas.galleria.me/kuvat/kupee/05012010482.jpg

    Eli tuossa hanan alemman kahvan alapuolella oleva järjestelmäpaineen? säätö ruuvi ja sen alla jousikuormitteinen venttiili joka oli jumissa. Samasta ruuvista säädetään sitä painetta mellaamalla sitä prikoilla. (eli älä hävitä sitä) Tuohon omaan riitti irrotus, putsaus ja kasaus niin lähti toimimaan.

    Comment


    • #3
      Tuo mooaaminenhan tarkoittaa sitä että kone menee laihalle, ei suinkaan rikkaalle. Jos rötää niin menee rikkaalle.

      Comment


        #4
        Kappas, hieman aamutuimaan sanat hakusessa. Mutta kuitenkin, "mooaukseksi" minä sitä kutsuisin ja syynä oli melkein 2x bensanpaine joten ei se ainakaan kuivana käynyt.

        Comment


        • #5
          Joo ei aina oo sana hallussa ;)

          Täällä jonkinlaista video/ääni materiaalia ongelmasta. Sanokaa nyt sitten onko tuo rötäämistä, mooaamista vai perus KV ominaisuus. (älkää välittäkö siitä rälläkän äänestä taustalla, tai siitä kun nostimet naputtaa)

          Koitin ottaa irti sen järjestelmäpaine ruuvin, mutta siellä oli luistimet sun muut kyllä ihan hyvässä kunnossa ja liikkuikin hyvin. Oikeastaa mitään eroa en huomannut tuon irrotuksen ja puhdistuksen jälkeen.

          Comment


          • #6
            Mites sytytyksen ajoitus?

            Comment


            • #7
              9 astetta. Näin sanoi Haynesin kirja että pitäisi olla lyijyttömällä polttoaineella, mutta sama homma kaikilla 0-18 asteilla.

              Comment


              • #8
                Ettei olis 15 astetta totuus?

                Comment


                  #9
                  http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=82445 ja http://kappas.galleria.me/kuvat/kupee/05012010033.mp4 Tuossa videossa siis kaasuteltu "lappu lattiassa" jälkeenpäin kun järjellä ajatteli niin kun se isompi läppä aukesi, ilman virtaus lähti kasvamaan ja bensaa meni aivan tuhottomasti määräjakajan läpi. Sytkää kääntelin itsekkin, testasin kolmia tulppia, paria puolaa / johtoja jne :)

                  Comment


                  • #10
                    Banjopultin sihdin olen ainakin yhden tuhonnut/poistanut, mutta kun määränjakajia on kaksi (hankin toisen kun vanha vuoti) niin en nyt muista menikö autoon kiinni se sihdillinen vai sihditön pultti. Tarkistetaan banjo huomenissa.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Videossa kuulostaa Jessen peli käyvän rikkaalla. Ei ainakaan mooaa.

                      Eihän tuossa ole mitään järkeä, että lyijyttömällä olisi noin julmetusti pienempi ennakko. Joku jenkkiohje, jossa lyijytön tarkoittaa samalla jotain 87 oktaanista? Minä säätäisin kyllä sen lähemmäs 15.

                      Pitäisikö lyijyttömyyden edes aiheuttaa mitään sytkänsäätöjä sen enempää? Kaikki lötköjenkin padat säädetään sille yhdelle ja samalla ennakolle ja toimivat täysin hyvin, vaikka lyijyllistä ei ole saanut kymmeniin vuosiin.

                      Comment


                      • #12
                        Ei lyijyn määrä ennakkoon vaikuta. Eri ohjearvot ovat varmaankin tosiaan sitä perua, kun lyijyttömän oktaaniluku oli huoneenlämpötilan luokkaa ja oikeassa bensiinissä sitä vielä oli.

                        Comment


                        • #13
                          No niin, eli olihan sielä sihdillinen pultti paikoillaan ja vaihdoinkin sen sitten sihdittömään versioon. Vähän tuli parannusta tuolla sihdittömällä, mutta ei vika poistunut. Täytyy kyllä perua tuo aiemmin mainitsemani ennakon vaikutus (sama homma kaikilla 0-18 asteilla), nyt kun vaihtoi tuon 9 -> 15 rykiminen paheni.
                          Pitänee viedä tuo töihin joku päivä että saa polttoaine paineet mitata ja säätää testerin kanssa.

                          Comment

                          Working...
                          X