Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 -01 sammui kesken ajon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Voi prkl, aika uskomatonta. Ei auta kuin toivoa ettei rempaksi tarvita paljon muuta kuin venttiilin vaihto ja jakopää.

    Pitäisköhän meidän Aki vaihtaa noi romut päittäin? Kummallakin ollut sen verran pikkukivaa että ties vaikka epäonnet kumoaisi toisensa (kampuran päittäisvälys eli koneen vaihto mulla, jaon hyppäys sulla, 2 x ahtimen laukeaminen mulla, kannen vaihto sulla, keulakolari mulla, turbot jumissa ja katti tukossa sulla ...)

    Comment


      #32
      Naureskeli ja kiroilin tuota mun aikasempaa tekstiä eilen.....

      Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä
      Kattellaan mitä sieltä paljastuu kunhan pajalle se äSsä eksyy. Mun mielessä käy melkein aina "mitä jos se onkin jotain suurempaa", kun tulee tämän kaltaisia tapauksia vastaan, mutta ei maalata piruja seinille. Kaksi kertaa sylkäsy olan yli ja sitä rataa :)

      Comment


        #33
        On kyllä Akille eksyny oikeen huonon onnen ässä :(

        Comment


          #34
          Onko jako siis tarkistettu? Kuinka vanhat nuo jakopään osat on?

          Kylläpä tuo auto koettelee!

          Comment


            #35
            Ei ole jakoa tarkistettu, mutta selkeä vuoto siellä on pako venttiilin kautta. Koneetta onnistuu nimittäin pyörittämään siitä yläpyörästä vaikka tuonne 1. pyttyyn päästää 7bar voimalla ilmaa. 2. pyttyyn kun laittaa saman 7 bar niin 1. pytyn tulpan reiästä alkaa puhaltamaan :/

            Comment


              #36
              Jakopään osat on vaihdettu n.120tkm:ssa. Autolla on nyt ajettu 195tkm. Ajattelin jakopään hilut vaihtaa 200tkm:ssä ja samalla oisin tehny k04 upgraden. Jakopäänhilutkin on jo odottamassa hyllyssä.

              Mietin vielä, että onko sama syypää, joka halkaisi toisenpuolen kannen. Eli viimeks bank 2:ssa korjattiin vain oire, mutta ei juurisyytä. Jospa käynyt liian laihalla pidemmän aikaa ja nyt meni bank1.

              No kattellaa tuhon laajuus ja sit katotaan, et mitä tehään. Pitää juhannukseen mennessä saada uudessa kämpässä remontti valmiiks ja muutto siihen päälle. Sen jälkeen varmaan vasta pääsee kunnolla paneutumaan tohon mottiin.

              Onneks nyt pääsee muuttaa ihmisten ilmoille, niin ei tartte pakosti kahta autookaan enää, niin voi oikeesti rueta ässää harrastaa, kun se näköjään siihen pakottaa.

              Comment


                #37
                Tulipa irrotettua kone. Viiteen tuntiin, kahteen pekkaan oli kone sylissä. Otettiin ilman vaihelaatikkoa.

                Kuvasta tarkkasilmäinen näkee vian aiheuttajan:
                Attached Files

                Comment


                • #38
                  Taitaapi olla tuo jaon tarkistus enää turhaa :( Toivottavasti selviät pienellä uusimisella tuosta turmasta.

                  Comment


                    #39
                    Uusiks menee ainakin MAF, suuttimet , putkisto, ohjelma ja ahtimet ;) .... Ainii pitäskö uus hihnaki laittaa varmuuden vuoks.

                    Comment


                      #40
                      Hmm... omassakin on hihna vaihdettu tuossa 115tkm paikkeilla (-06), ja olin itekkin suunnitellut vaihtavani tuossa 200 tkm nurkilla.. Pisti taas miettimään, että josko sittenkin aikasemmin vaihtais..

                      Comment


                        #41
                        Huvittavinta on että hihnasarja oli hyllyssä odottamassa vaihtoa. ostin sen varmaan alle kuukaus ennen katkeamista.

                        Comment


                        • #42
                          Voihan hihnan katkeaminen olla seuraus jostain muusta jumittamisesta. Ei tuolla vaihtovälillä hihnan pitäisi vielä katketa.

                          Comment


                            #43
                            Jep, en oo vielä sen enempää availlu, joten voi sieltä vielä tarkempi syyllinen löytyä. Kunhan saan koneen raahattua omalle hallille, niin sukellan sen sisälle syvemmälle. Mielenkiinnolla odotan mitä kannen alta löytyy. Ei välttämättä hirveetä tuhoa, kun niin siististi sammu ja hihna oli pysäyttäny yläkerran, niin että yhdessä sylinterissä oli täydet puristukset ja bank2:ssa oli tasaiset puristukset (venttiili vain hieman auki).
                            Jokatapauksessa mulla on varaosakone tulossa tohon kaveriks.

                            Comment


                              #44
                              Noniin, nyt on kannet vihdoinkin ylhäällä. Silmämääräisesti ei näy mitään vahinkoa eikä osumaa kummallakaan puolella.

                              Hihnan katkeamisen syytä en ainakaan vielä löytänyt, mutta en olekaan kerennyt purkaa kaikkea hiluja edestä. Pitäis kampuran apulaitehihnapyörä irrottaa edestä että näkis koko hihnan kulkuradan. Hihna oli siis muuten hyvässä kunnossa, mutta katkeamiskohdassa oli selvä jälki, että se on ottanut johonkin kiinni.

                              Comment

                              Working...
                              X