Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 -01 sammui kesken ajon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S4 B5 -01 sammui kesken ajon

    Illalla kotiin ajellessa kehä I:llä auto vain sammahti 80-vauhdissa ja rullailin auton tiesivuun. Samalla syttyi ESP ja ABS valot.

    Kokeilin startata, mutta ei käynnisty. Ehkä erittäin kevyt yskintä, mutta ei käynnisty. Kokeilin Ottaa MAFin irti, mutta ei vaikutusta.

    Bensapumpun ääntä en kuullut virtoja laitettaessa, eli epäilen bensapummppua, ESP/ABS valot kuitenkin hämäävät. Mutta oma teoria on, että ESP ei nyt saa moottorilta tietoja kun sammahti, jätti vikakoodit aiheesta ja siksi sytyttelee nyt niitä valoja. Onko kellään ollut vastaavia ABS/ESP oireita bensapumpun pettäessä.

    Käynnistettäessä ainakin EPC valo sammuu, joten moottorinohjaus ei liene totaalisen pimeänä. ECUssa ei ole kolvattua "lastua", mutta takimmaiset lambdat ovat vain otettu ohjelmasta pois.

    Moottorinvikavalo jää palamaan, en muista, että sammuuko se normaalisti vasta käynnistyksen jälkeen vai riittikö pelkkä virtojen päällelaitto. EDIT: ainiin toi moottorivikavalo varmaan johtuu siitä kun testasin MAF-irti.

    Auto piti hinauttaa Hertsikan Audille ja pitää käydä vikakoodit lukemassa duunin jälkeen. Ja ihmetellä sitten tarkemmin.
    Viimeksi muokannut amalin; 9.6.2010, 12:05.

    #2
    Hinauta auto mun pajalle, lyön vetoa että halvemmalla pääset ;)

    Bensapumppu teoria saattaa olla ihan oikea.
    Viimeksi muokannut Metsässä; 9.6.2010, 21:59. Perustelu: no, tarviiko edes sanoa.... perinteinen kirjoitus virhe :)

    Comment


      #3
      Mietin eilen illalla vaihtoehtoja kelatessa, että oisin tuonu sinne sulle, mutta klo 23 jälkeen illalla oli hinausmahikset ja kotiinpääsyn helppous etusijalla.

      Pitää käydä kattoo ne vikakoodit ja miettiä, et jos joutuu tekemään isompaa operaatiota, niin pitää tuoda varmaan sulle pitskuun.

      Comment


        #4
        kävin lukee vikakoodit ja moottorissa ei ollut mitään. ABSeissa oli että missing power data from ecu tms, eli mun teoria tais olla oikea. Sitten vaan miettimään,että mitä pumppua tilalle vai pitääkö tyytyä väliaikaisratkasuun käytetyllä pumpulla. On meinaaan muutakin ajateltavaa tällä hetkellä kun on muutto ja remontti menossa.

        Comment


          #5
          044 tilalle Tepolta asennuskehikon kera. Orkkis kalliimpi jopa.

          Comment


            #6
            Jos epäilet bensapumppua, niin laita moottorista output-testi päälle, se laittaa alussa bensapumpun päälle. Sen kyllä kuulee konehuoneesta suhinana, ja varmasti takakontistakin.

            Comment


              #7
              Mietinkin että saisko pumpun pakko ohjattua jotenkin, mutta en siinä hätäpäissäni Audicenterin pihalla tajunnu tuota.

              Kävin näyttää naamaani nyt iltapäivällä huollon tiskilläkin, kun auto hinattiin sinne pihaan viimeyönä.
              Totesin aluksi, että on muuttoa ja remppaa nyt menossa, niin en heti äkkiseltää osaa sanoa, että mitä teen auton kanssa. Siihen tokaistiin, että perjantaihin mennessä pitää olla auto pois pihasta, muuten hinataan mun laskuun. Eli ei paljon yrittänyt tarjota korjausta.
              No siinä tilanteessa selvis, ettei tartte miettiä enää. Auto huomenna helvettii siitä pihalta vaikka hinaus maksaakin varmaan ylimääräsen 100€. Mikon pajalle korjaukseen ja Tepolta 044 pumppu kehiin.

              Comment


                #8
                Joo taisi huolto pelätä sitä, ettei niillä ole hajuakaan mitä sammuneen ässän kanssa tehdään :)

                Nim. kokemusta on tästä

                Comment


                  #9
                  Ne on ne liisarit minkä öljynvaihdoilla kate tehdään. Vanhan romun korjaaminen on liian vaikeaa ja omistajakin on varmaan persaukinenen (joka pitää paikkansa)

                  Comment


                    #10
                    Joo taisi huolto pelätä sitä, ettei niillä ole hajuakaan mitä sammuneen ässän kanssa tehdään :)

                    Nim. kokemusta on tästä
                    Ja taas sopisi vuodatus merkkareiden pätevyydestä ja siitä miksi porukka arvostaa niitä.


                    Kattellaan mitä sieltä paljastuu kunhan pajalle se äSsä eksyy. Mun mielessä käy melkein aina "mitä jos se onkin jotain suurempaa", kun tulee tämän kaltaisia tapauksia vastaan, mutta ei maalata piruja seinille. Kaksi kertaa sylkäsy olan yli ja sitä rataa :)

                    Comment


                      #11
                      Haha, mistäs Mikko tuollaisen fiiliksen olet saanut ;)

                      Comment


                        #12
                        Olen kyllä 90% varma että syyllinen on bensapumppu, jos ei oo, niin sitten vikaa haetaan ECUN ja pumpun välistä.
                        Aika harva vika stoppaa moottorin ilman vikakoodeja. Ei äkkiseltään tuu muuta mieleen kuin bensapumppu.

                        Comment


                          #13
                          Haha, mistäs Mikko tuollaisen fiiliksen olet saanut ;)
                          Niinpä, autoon tarkoitus tehdä alusta ja jarru päivitystä, ennen kuin noihin edes kosketaan niin aloitetaan uutta topiccia palstalla. :)

                          Paras taitaa olla se kun mulle tuli 90-luvun alku taipaleen CE mersu korjattavaksi, asiakas saanut vinkin että perästä kuuluvat narinat johtuisi ns. narina heloista. No, helat ei vaihtunut, sillä narinan lähde oli taka kelkka joka oli revennyt rungosta irti joten kelkka lattialle ja rungoa/koria hitsailemaan niin että saa kelkan paikoilleen, samalla paikkailtiin jäähdytys järjestelmää jonka vuodon huomasin koe ajolenkillä kelkka homman jälkeen, sekä kaikki sytytyksen osat uusittiin koska auto ei suostunut starttaamaan parin päivän osa odottelu seisomisen jälkeen...
                          Tästä hommasta tekee myös surkuhupaisan se että asiakkaalle kun ilmoitin vuodosta niin vastaus oli "juu, muuten, unohdin sanoa että se vuotaa". Ja kun soittelin että näyttäisi siltä että sytytyksen osat pitää vaihtaa kun auto ei käynnisty niin vastaus oli "Se on muuten tehnyt sitä aika paljon".

                          Meni taas OT:n puolelle

                          Comment


                            #14
                            Välikysymys moottorinhäiriövalosta, pitäisikö sen palaa laitettaessa virrat päälle ja sammua startin jälkeen? Mulla kun ei sellaista valoa mittaristossa ole ikinä näkynyt??

                            Comment


                              #15
                              Pitäisi palaa kun autoon laittaa virrat päälle. Ei muutakuin mittari kauniiseen käteen ja polttimoa tutkimaan.

                              Comment


                                #16
                                Ei noita valoja ole kaikissa mittaristoissa. Pre-facelifteissä ei ainakaan ole, uudemmista en ole varma.

                                Comment


                                  #17
                                  Kädet ei kyllä oo kauniit eikä pätevät mut kait joku osaa kasata minkä puran ;) Onko noihin saatavilla ihan varapolttimoita, jotka pystyy vaihtamaan irroita/kiinnitä meiningillä vai kuinka homma toimii?
                                  Sorry OT..

                                  Comment


                                    #18
                                    Ei noita valoja ole kaikissa mittaristoissa. Pre-facelifteissä ei ainakaan ole, uudemmista en ole varma.
                                    Aika jännä homma, tulipahan taas todistettua se että joka päivä oppii jotain uutta :)

                                    Comment


                                      #19
                                      Eka kuva heti kun laittaa virrat päälle ja toinen kuva muutama sekunti myöhemmin. Googlesta mitä etsin kuvia niin "pitäisi" olla airbag valon alla, jos on ollakseen ollenkaan, kolmas kuva (en ole 100% varma onko B5 S4 vai B6?).
                                      Attached Files

                                      Comment


                                        #20
                                        Mittaa, mitä vastusarvoa pumppu antaa liitinnavoista.

                                        Comment


                                          #21
                                          No eihän tääkään projekti ihan putkeen taas menny.
                                          Uus bensapumppu, mutta ei käynnisty. Bank2 puoli oli aika pahasti kastunu bensasta. Tulpat menee uusiks.
                                          Pumppu ei pidä sitä muutaman sekunnin ääntä virtoja päälle laitettaessa, joten ihmetyttää, että missä vaiheessa se on pumpannu linjaan paineet.

                                          Vanhalla pumpulla paineet olivat kuulemma heikot.

                                          Comment


                                            #22
                                            Se pumppu ei aina pumppaa virtoja kääntäessä, en tiedä mikä sen logiikka on ?

                                            Sitä tuli hämmästeltyä itse pumpun hajotessa ja ei myöskään täällä lähtenyt käyntiin uudella pumpulla. Piti kuivata sitten kierros märkiä tulppia ja auto kuitenkin seisoi reilun viikon verran edellisen starttiyrityksen jälkeen.

                                            Comment


                                              #23
                                              Onkohan siellä bensapaineanturi, tai kytkin, jonka mukaan pistää pumpun päälle jo avainta käännettäessä.

                                              No, toi nyt antaa hieman lohtua, että ollut jollain mullakin starttivaikeuksia ja ettei pumppu pyöri aina.

                                              Sain kuitenkin käsityksen Mikon(metsässä) bensapaineen mittauksista, että alkuperäinen pumppu oli kuitenkin tiensä päässä.

                                              Uudet tulpat pistetään kuitenkin.

                                              Comment


                                                #24
                                                Tuosta moottorinhäiriövalosta, niin en usko (ei varmaa tietoa) sitä olevan euroopan malleissa. Jenkki malleissa se on "pakollinen". Itsellä on jenkki ECU ja se valittaa kun ei saa yhteyttä juuri tuohon moottorihäiriövalo sydeemiin.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Spämmätään tähän vielä 2,7 biturbon fuel supply system servicing . Sieltä löytyy pakkosyötölle ohjeet, bensapumpun vaihto jne.
                                                  http://www.jambolnet.com/stoian/Audi...urbo%202.8.pdf

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Onko kenelläkään muistikuvaa kumpi sytkämoduli oli bank 2:lle? Itselläni hakkaa tällä hetkellä tyhjää aiheen tiimoilta, sen verran muistan että 50% mahdollisuudella se on se etummainen :D

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Bank 2 eli kuskinpuoleisille puolille , sytytysmoduli N192 eli juuri se etummainen (keulan puoli).

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Tuosta moottorinhäiriövalosta, niin en usko (ei varmaa tietoa) sitä olevan euroopan malleissa. Jenkki malleissa se on "pakollinen". Itsellä on jenkki ECU ja se valittaa kun ei saa yhteyttä juuri tuohon moottorihäiriövalo sydeemiin.
                                                        AZB-koneessa se valo on, liittyy päästöihin, eli syttyy jos jokin päästöihin vaikuttava komponentti on epäkunnossa. Eurooppaversiossa siinä symbolissa ei lue mitään, on vain moottorinkuva. Se on tullut -01 eteenpäin Audeissa.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Se oli sitten semmonen homma, että ykköspytyssä ei ole puristuksia. Ohivuototesti puhaltaa pakoputkeen, eli varmaan pakoventtiili sanonu sopimuksen irti.

                                                          Bank2:ssa on vain n.4bar buristukset mutta joka pytyssä tasaiset, joten jako vissiin hypännyn niin, että YKK-kohdassa hieman venat auki tms..

                                                          Harrasteauto......

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Auts, on kyllä kovanonnenharrasteauto...

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X