Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAR:ään sopivia kansia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AAR:ään sopivia kansia?

    Vein kilkatuksen pahenemisen vuoksi autoni huoltoon. Kone piti aivan hillitöntä kilinää, paljon pahempaa kuin vanha diesel-transitti. Kansi avataan huomenna ja vikoja tarkastellaan tarkemmin. Nostajissa ei vikaa luulisi olevan, ne uusittiin toissakesänä (aj 40t). Vika lienee jossain muualla, kenties vielä sujakammin lompakkoa tuulettavassa paikassa...???

    Niinpä kustannustehokkuutta tavoitellen tiedustelenkin, minkä kaikkien viitospatojen kannet sopivat heittämällä AAR:ään? Käytetyn kannen osto voisi tulla kyseeseen, jos remontti on hillittömän kallis.

    Onko tuohon myllyyn mitään realistista järkeä laittaa pikku-pikku viriosia kun kone on yläpäästä joka tapauksessa auki. Onko tuollaisen pikku vaparin virittämisestä edes muuta iloa kuin rahan kiertoon saaminen?

  • #2
    NG ja NF samoja perus motteja, voisi olettaa että kansi menee ristiin. En vanno tosin.

    edit: Meneehän ne. Samalla osanumerolla joka padassa.

    Comment


    • #3
      Oliskohan kannen kyljessä oleva alipainepumppu vainaa?

      Comment


      • #4
        Tuli tuomio. Toivottavasti on oikea... Jos on, hinta halpanee huomattavasti.

        Kuulemma virranjakajassa on niin paljon päittäisvälystä, että se aiheuttaa äänen. Korjaajan mukaan uusi jakaja maksaa marmorilla 170e, ei siis tolkuton hinta Laakkosen välitykseksi. Ja tuleehan siinä hallikin samalla uusituksi. Jospa ne tyhjäkäynninkin ongelmat johtuivat tuosta vaivasta...?

        Kiitos vihjeistä. AP-pumppua itsekin ajattelin ihan ekana syyksi, mutta ruuvarikuuntelulla meteli oli ihan selvästi koneen puolella. Tulinpa samalla viisaammaksi noiden kansien sopivuuden suhteen. Eihän sitä kuitenkaan koskaan tiedä, milloin tarvitsee. - Vaikka autolla ei ikää olekaan edes täyttä 20 vuotta. ;)'

        Ajellaan ja kuunnellaan. Informoin, jos vika ei korjaannukaan tuolla paikkuulla.

        Comment


        • #5
          Toivottavasti ja ehkä luultavasti se vika siieltä löytyisi, ei tuo niin älyttömän paha hinta kuitenkaan ole, vaikka vuoden käyttömaksuahan se vastaa.

          Alipainepumppua jos epäilee, voi sieltä huoletta ottaa sisältä sen "jöötitapin" pois kokonaan, niin kalinat loppuu sen osalta siihen, sitä kun ei välttämättä edes tarvitse. (varttitunnin homma). Itse poistin, kun piti pientä kilkatusta.

          Comment


          • #6
            Auto ajossa. Onpa mukava ajella kun tuntuu toimivan.
            Karin ehdotus piti toteuttaa, eipä vika lopulta ollutkaan varsinaisesti virranjakajan puolella (vaikka sekin oli +/- valmis). Alipainepumppu se metelöi ja siitä poistettiin tappi. Kyllä hiljeni, ja toivottavasti ääni ei palaa. Ei minua harmita yhtään virranjakajan uusiminen, sen verran "halpa" se oli. 165 euroa lopullinen hinta, sisälsi myös kannen ja pyörijän. Joka tapauksessa hall ja nuo yläpään romppeet olisi pitänyt vaihtaa lähitulevaisuudessa.

            Kiitokset ohjeista, taas opittiin vähän lisää.

            Comment


            • #7
              No hyvä että pelittää, voitpahan ainakin olla huoletta sen jakajan kanssa (aika halpa audin osaks), ei muuta kuin kovaa ajoa.
              Jokikylässä tulee kesällä käytyä varmaan muutaman kerran, niin moikataan jos vastaikkaan ajellaan.

              Comment


              • #8
                Näin teemme. Mulla hopeinen keula- ja takaluukkumerkitön, madallettu ja 5-puolaisilla vanteilla. Ja ovien alalistat reuhottaa. :)

                Comment

                Working...
                X