Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 b5 moottorin lämpötilan merkkivalo (vika löytyi)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 b5 moottorin lämpötilan merkkivalo (vika löytyi)

    Ongelmana on välillä vilahteleva moottorin lämpötilan merkkivalo/varoitusvalo. Moottorin lämpötila on mittarin mukaan normaali 90 astetta ja öljyjen lämmöt on 90 asteen hujakoilla jos ajetaan 120km/h. Eli onko joku anturi rikki tai kosketus häikkää vai mikä mättää?

  • #2
    Onkos jäähdytysnesteen taso tarkistettu?

    Comment


    • #3
      On tarkistettu ja se on ok. Välillä se lämpötilan merkki näkyy useamman minuutin ja välillä vaan vähän aikaa.. Joskus sitten ei ollenkaan. Jäähdytysnestettä ei häviä eikä sen seassa ole mitään epämääräistä. Öljyt on ok kunnossa.

      Comment


      • #4
        Vikakoodit kun lukee niin voisi vähän syyllistä helpommin löytää?

        Comment


        • #5
          Vika ilmeisesti löytynyt mutta ei ole kerrottu missä vika oli??

          Autoni on B5 S4 facelift. Eli itsellä tuli mittaristoon punainen jäähdytysnesteen varoitusvalo kolmen piippauksen kera kun katsastushallista tänään ulos ajoin. Heti auto seis, nestepinta on ok, eikä sitä häviä. Lämpömittari näyttää mittaristossa kuten normaalisti, eli 90 astetta. Kylmänä kun käynnistää, tuo kolme piippausta ja varoitusvalo tulee tauluun. Lämpömittarin neula nousee ihan normaalisti 5-10 km ajon jälkeen sinne 90 asteeseen.

          Onko muuta mahdollisuutta kuin G2/G62 lämpötila-anturi sökönä? Sininen näytti olevan anturin väri, kelpaako motonetin anturi (A4 B5 mallin)?Paisarin alapuolisen anturin liittimet suihkutin elektrocleanerilla, ei vaikutusta.

          Comment


          • #6
            Kokeile vielä puhdistaa paisuntasäiliössä oleva anturin pää.

            Comment


            • #7
              Tuleeko sama kun käynnistää lämpimänä? JOs käynnistät ja sammutat ja starttaat uudelleen tuleeko ilmoitusta?
              Jos ei tule niin akkusi alkaa oleen ehtoopuolella.

              Comment


              • #8
                Eli siis irroittaisin paisarin anturin ja putsaisin sen?

                Kylmänä ja lämpimänä käynnistettäessä ei eroa, ilmoitus tulee heti. Ja tulee myös jos käyttää sammuksissa ja käynnistää.

                Antaisko vikakoodien luku ehkä tietoa?

                Comment


                • #9
                  En tunne A4/S4 anturin rakennetta, mutta A3:n säiliön mukana tuli uusi anturi. Eli ei kannata väkisin yrittää ottaa irti. Mutta mikäli ne anturin piikit on kovin likaiset, niin tulee virhehälytystä liian vähästä jäähdytinnesteestä.

                  Comment


                  • #10
                    jep, ruuvarin kärjellä anturin tunnistinnastoja hinkuttamalla olen saanut pari A3 anturia elvytettyä. A4/S4:ssa voi olla hankalampi. Paisari maksaa muutaman kympin.

                    Comment


                    • #11
                      Juu eli vika löytyi.:) Paisarin anturille menevistä johdoista toinen oli poikki.

                      Comment


                      • #12
                        On muuten aika monessa tuo sama vika, tai ainakin just tuloillaan. Ne johdot kovettuu vissiin pakosarjan lämpösäteilyn takia, ja menevät tosi helposti poikki.

                        Comment


                        • #13
                          Joo, kysyin topicin aloittajalta privassa hänen syytä ja hänellä oli johto ollut myös murtunut.

                          Meneekö tuo muuten johonkin "safe moodiin" tuosta, jotenkin on tunne että kaikki teho ei ole tallella tuon homman jälkeen? Tai antaao se vikakoodia tuollaisesta? Ehkä voisi luetuttaa vikakoodit..

                          Comment


                          • #14
                            Ei ole yhteydessä moottorinohjaukseen, joten ei anna vikakoodia eikä vaikuta tehoihin.

                            Comment

                            Working...