Kylmällä koneella kaikki oli OK, kiihtyi nätisti koko tehoalueella.
Käyntilämpöisellä koneella kaikki muuttui. Kierroksia ei voinut nostaa yli n 3000 rpm, tai alkoi pätkimään sytytystä, aivan kuin kierrosten rajoitin olisi tippunut käyntialueen puoleenväliin. Ykkösellä jaksoi kierrättää ylös asti, mutta mitä suurempi vaihde niin sitä aikaisemmin "rajoitin" tuli mukaan kuvioihin. ts. mitä enemmän tarjottiin moottorille vastavoimaa sitä alemmilla kierroksilla alkoi pätkimään.
Yhdessä tulppakaivossa oli öljyä, puhaltelin ja putsailin ne pois ja koeajolle. Ei muutosta.
Tulpanjohtojen suojat on paikoin karisseet pois ja johdot muutenkin surkean näköiset. Uusin ne ja samalla tulpat. Soitin ja tilasin uudet johdot paikalliseen varaosaliikkeeseen: 97,50 EUR. Ajattelin jotta tulpat kyllä löytyy hyllystä. Vaan tulpatkin oli sitten tilauskamaa. Vaihtaessani johtoja huomasin että uudet eivät olekaan alkuperäisten kopiot vaan ihan orginaalit. Uudet tulpat saan vasta huomenna joten koeajetaan ensin pelkät johdot. Ei muutosta.
Uudet tulpat alla ja komeasti pelittää. Tulipahan nyt sitten samalla uusittua nuo johdotkin.
Puolienkin hinta tuli kysyttyä: Laakkosella 298 EUR koko paketin hinta, yksittäin niitä ei voisi vaihtaa. Varaosaliikkeeseen jäi vielä tutkintapyyntö: mistä saa Laakkosta halvemmalla ja paljonko.
Eli oireista olisi voinut päätellä puolien olevan vaihtokunnossa, mutta kyllähän tuo kuumana vedätyksessä nykiminen näköjään tulppiinkin viittaa.
Käyntilämpöisellä koneella kaikki muuttui. Kierroksia ei voinut nostaa yli n 3000 rpm, tai alkoi pätkimään sytytystä, aivan kuin kierrosten rajoitin olisi tippunut käyntialueen puoleenväliin. Ykkösellä jaksoi kierrättää ylös asti, mutta mitä suurempi vaihde niin sitä aikaisemmin "rajoitin" tuli mukaan kuvioihin. ts. mitä enemmän tarjottiin moottorille vastavoimaa sitä alemmilla kierroksilla alkoi pätkimään.
Yhdessä tulppakaivossa oli öljyä, puhaltelin ja putsailin ne pois ja koeajolle. Ei muutosta.
Tulpanjohtojen suojat on paikoin karisseet pois ja johdot muutenkin surkean näköiset. Uusin ne ja samalla tulpat. Soitin ja tilasin uudet johdot paikalliseen varaosaliikkeeseen: 97,50 EUR. Ajattelin jotta tulpat kyllä löytyy hyllystä. Vaan tulpatkin oli sitten tilauskamaa. Vaihtaessani johtoja huomasin että uudet eivät olekaan alkuperäisten kopiot vaan ihan orginaalit. Uudet tulpat saan vasta huomenna joten koeajetaan ensin pelkät johdot. Ei muutosta.
Uudet tulpat alla ja komeasti pelittää. Tulipahan nyt sitten samalla uusittua nuo johdotkin.
Puolienkin hinta tuli kysyttyä: Laakkosella 298 EUR koko paketin hinta, yksittäin niitä ei voisi vaihtaa. Varaosaliikkeeseen jäi vielä tutkintapyyntö: mistä saa Laakkosta halvemmalla ja paljonko.
Eli oireista olisi voinut päätellä puolien olevan vaihtokunnossa, mutta kyllähän tuo kuumana vedätyksessä nykiminen näköjään tulppiinkin viittaa.
Comment