Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T (aeb) käyntiongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8T (aeb) käyntiongelma

    Yritin haulla, mutta ei tullut tulosta. Onkohan kellään tullut vastaavaa vikaa eteen (ja jos on niin neuvoa kaivataan). Auto on 97 vm A4 aj. 220tkm vajaaveto, ongelma on vajaalla tankilla lähes tyhjä (ei pala pa-merkkivalo vielä) kone sammuilee ikään kuin kakku olis loppu. Tää ongelma alkoi parisen viikkoa sitten, kun se tankki tyhjeni oikeasti, siellä ei ollut tippaakaan ja sehän sammuili matkalla tankille. Nyt se tekee sitä vaikka tankissa on bensaa. Itsellä tuli mieleen sellanen seikka, että jos se on vaikka puolillaan bensaa, se ei sammu ja melkein tyhjänä sammuu, niin olisiko tankin pohjalla jotain moskaa, mikä tukkii sen bensan lähtölinjan? Jos näin, miten sen saa putsattua? Onkse Forten heiniä vai pitääkse tankki ruuvaa irti ja heilutella ylös-alas että tulee kökkö ulos? Mitään vikailmoitusta ei ole, en koodeja ole vielä luettanut.

  • #2
    Itsellä ei ihan samanlaista ongelmaa mutta kuitenkin.
    Auton kun käynnistää kylmänä,niin tyhjäkäynnillä heti käynnistyksen jälkeen kierrokset tippuvat pari kertaa ihan niin alas että meinaa sammua.
    Pari kertaa on itseasiassa sammunutkin.
    Mistäköhän tämä voisi johtua?
    Eli kierrokset heti käynnistyksen jälkeen käy todella alhaalla,nousee ylös, käy alhaalla jonka jälkeen käy ihan normaalisti ja toimii normaalisti.

    Comment


    • #3
      Kenelläkään ollut vastaavaa vikaa??
      Huomasin että kun auto on tuossa auringossa seissyt koko päivän ja töistä lähtee niin kierrokset tippuvat tyhjäkäynnillä niin alas että sammuu, ja seilaa vähän enemmän.
      Kun taas aamulla kierrokset käy kerran-pari alhaalla ja jää normi kierroksille ja toimii.
      Mikä voisi vaivata siis tätä "kylmäkäynnistystä"?

      Comment


        #4
        Mulla heitteli kierrokset tyhjäkäynnillä entisessa autossa ja kävi todella alhaalla niin että meinas sammua kun oli MAF rikki/kokonaan irti :D . Vikakoodit varmaan avittas.

        Comment


        • #5
          Vois tuon tosissaan tarkistaa. Vikakoodit olisi kyllä juu hyvä katsoa, kenelläkään lähellä Hyvinkäätä laitetta?? Ja halua lukea vikakoodit pientä korvausta vastaan?
          Vai pitääkö vaan viedä Laakkoselle tai muuhun huoltoon...

          Comment


          • #6
            Eli eikun käymään maffin liittimet ensin läpi ja jos ei ala pelittää, vikakoodin luku ja uusi MAF tilalle. Vika tuntuu pahenevan, ei ole polttoainemäärästä (ilmeisesti) kiinni. Mulla kans kylmänä joutokäynti seilaa 400-800 edestakaisin ja sit tasaantuu. Jos vaikka sitten yrittäis vaihdon yhteydessä kartiofilsua tunkee sinne pannuhuoneeseen. On vain pirullinen savotta jos meinaa TI-konfiguraatiota... Itse tein, säästin kuuluu viimeiset sanat.

            EDIT: tuli tässä sellanen vaan mieleen, että nämä vaggineet täytyy yrittää korjata itse, kun aikaisemmat viat tyhjentäneet kassan melko tehokkaasti ja uudet osat (myös käytetyt) maksaa niin pirkuleen paljon. Nimim. korjasin AAC-näytön, kun se välkkyi kokoajan.

            Comment


            • #7
              Näin pitää tehdä.
              BTW, itselläkin vilkkuu välillä AAC-näyttö,mutta vain silloin jos viiksestä ajovalot päällä.Oliko millainen homma korjata tuo "vika"?

              Itse aiheeseen, ahdot on tippuneet kyllä,ennen täyskaasulla oli 0,9 - 1,0
              ja nykyään 0,5-0,6bar.Eli taitaa ahtovuotokin jossain olla,pitäis päästä tutkimaan.

              Comment


              • #8
                No eipä juuri kummoinen rasti: Otin soittimen irti, keskikonsolin 4 ruuvia irti (siis kojelaudasta), sen jälkeen otin sen aac-ohjainyksikön irti. Sitten liitin ja 3 ruuvia irti näytön takapuolelta. Näin saat sen näytön lasin esiin ja HUOM! Tärkeää on, että pidät sen näytön "naaman" kokoajan alaspäin, muuten tulee niistä säätö nappuloista aikamoinen palapeli. Mä putsasin sen näytön lasin etupuolelta ja katsoin että kaikki polttimot on kiinni ja että navat osuu sinne piirilevyyn. Sen jälkeen otin vielä sen "takapuolen" käsittelyyn. Takalevy irti varovasti napsauttamalla ja piirilevy tulee ulos. Katsoin juotokset, että kaikki on kiinni. Ja käänteisesti paketti takas kiinni. Ilmeisesti mulla on palamassa ne ohjain yksikön polttimot tai niissä on kosketushäiriö, se välillä pimenee taas se näyttö, mutta kun kevyesti napsauttaa siihen se alkaa taas pelittää.

                Itse ongelmaan, Mä putsasin niitä MAFin liittimiä ihan vain otin irti ja puhalsin niihin, niin käyntiongelmat ovat tiessään, ainakin tällä hetkellä ja tankkikin on taas melkein tyhjä. Ei sammuile. Eli ilmeisesti MAFin liittimiä putsaamalla voi antaa tekohengitystä sille MAFille tai sit se tarvitsee välillä puhdistuksen. Tutkimattomia ovat VAG-insinöörien tiet. Täytyy käydä Shellillä putsaamassa niitä paremmin ilmanpaine letkulla suhauttamassa kakkat pihalle. Pahoin pelkään vaan, että se MAF on tullut tiensä päähän.

                Niin mikäs vuosimalli sun rinkeli-skeida on, olikse AEB koneella? Mulla ahdot max 0,5 bar.
                Viimeksi muokannut Uninen; 12.6.2010, 23:18. Perustelu: jäi stoori kesken

                Comment


                • #9
                  Itselläkin -96 avant 1,8t ja AEB-koneella kyllä!
                  Itselläkin ahdot tällä hetkellä 0,5-0,6bar.
                  pitää ottaa tuo MAF irti ja puhdistelle paikat, samalla kun tulee noita tukivarsien vaihtoja aivan kohta eteen :/

                  Comment


                  • #10
                    Eipä auta puhdistaminen. Ajoin äsken Hgin keskustasta Jokiniemeen n. 1,5h auto sammuili vähän väliä ja useimmiten keskelle risteystä. Vitt..si kun harmittaa. Taidan maalaa ton kikkareen ruskeeksi ja rullaan sen Keravajokeen. Ei siinä muuten mitään jos olisin yksin ollut liikkeellä, mutta kun oli vielä perhe kyydissä ja toinen muksu huutaa kurkku suorana, nälkä ja kuuma!

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja hautami Näytä viesti
                      Vois tuon tosissaan tarkistaa. Vikakoodit olisi kyllä juu hyvä katsoa, kenelläkään lähellä Hyvinkäätä laitetta?? Ja halua lukea vikakoodit pientä korvausta vastaan?
                      Vai pitääkö vaan viedä Laakkoselle tai muuhun huoltoon...
                      Sport Auto Hyvinkäällä lukee vikakoodit hintaan 20 erkkiä. Muutenkin erikoistunut pelkästään Audeihin, kannattaa käydä siellä näyttämässä. Mullakin olisi VAG-COM, mutta en ole maisemissa ihan hetkeen.

                      http://www.sportauto.fi

                      Comment


                      • #12
                        Sport Auto Hyvinkäällä lukee vikakoodit hintaan 20 erkkiä. Muutenkin erikoistunut pelkästään Audeihin, kannattaa käydä siellä näyttämässä. Mullakin olisi VAG-COM, mutta en ole maisemissa ihan hetkeen.
                        Kiitos tiedosta! Pitääpä olla tuonne yhteyksissä! :)

                        Comment


                        • #13
                          Eipä ole rinkel-skouda sammuillu vähääsn aikaan, kopkopkop. Porasin tankin korkkiin reiän, mutta tekee silti alipainetta tankkiin, pihisee aivan tajuttoman kovaa. Bensapumppu varmaan huutaa leipää, ja kohta varmaan antautuu lopullisesti. Huomasin tuossa Lahden väylällä, että ahdot menee miten sattuu: 5. vaihde ~3000rpm talla tiskiin, ahdot nousee hetkellisesti 0,7 bar, mutta samantien tippuu 0,5 bar. Ekaks tulee mieleen tuo hukkaportin akseli, jos se on välyksellinen, niin sehän valskaa. Tunnelitesti: 3 vaihteella rundit 1800 lappu lattiaan (ikkunat auki, kuulee pillin vihellyksen paremmin) niin se aaltoilee se ahdin. Jotain siellä on pahasti pielessä. Samalla katoin mittaria, niin neula heittelee ylösalas vaikka mulla on koko ajan kaasu pohjassa. Taitaa olla tiensä päässä mokoma puhku.

                          Comment


                          • #14
                            ettei olisi evap-venttiili hajonnut ja päästää kokoajan painetta vapaasti tankkiin ja tankista ?

                            kts. google : evap, aktiivihiilisäiliö.

                            konehuoneessa maffin vieressä ilmanputsarikotelossa kiinni - ilmaventtiilin näköinen mokkula.

                            testaus on helppo : irrottaa sähköliittimen ja ilmaputket ja koittaa puhaltaa / imee toisesta päästä, ei pitäisi ilman liikkua mihinkään.

                            Comment


                            • #15
                              Sen evapin pitäisi alkaa naksuttaa tyhjäkäynnillä noin 5 min päästä käynnistyksestä, eipä vaan lähde. On ollut tiedossa kyllä tuokin vika, mutta 130e marmoritiskillä hintaa kyseiselle muovinpalalle. Eli ei ole ollut vain kyhnyä vaihdella sitä. Täytyypi lomarahoista ehkä sitten katella. Muutenkin olis tarkoitus ottaa se aktiivihiilisäiliö irti ja putsata se kenno, pitäs alustaa ruuvata samalla alas, sais vaan aikaseksi (kierteet jumissa tolpista).

                              Comment


                                #16
                                Ei noita vikoja ole mitään järkeä arpoa ennen vikakoodien lukua.

                                Comment

                                Working...
                                X