Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100CS quattro, moottorinvaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100CS quattro, moottorinvaihto

    Työkaverin Audi on 100CS quattro, vm. -86. Autossa on vapaastihengittävä KU-moottori. Minkälainen operaatio olisi vaihtaa KU:n tilalle esimerkiksi MC-1, tai KG-moottori? kyse siis 10V turbomoottorista. K-jetronikkia ei olisi tarkoitus laittaa, vaan moottorinohjauksen hoitaisi esim. Megasquirt ´n Spark.

    täytyykö jarruja/alustaa päivittää?
    tarvitseeko katsastusmies jonkinlaisen todistuksen moottorin tehoista ja minkälaisen moottorin saisi tälläiseen autoon lain mukaan laittaa?

    #2
    Joskus tuli tuota hommaa selviteltyä, kun CS:n vielä omistin.

    Alusta/jarrut samat CS:ssä, kuin saman ikäisessä 200q:ssa, joten niiden suhteen ei muutoksia pitäisi tarvita, jos konehuoneeseen tuupataan MC/KG kone. Tuollainen kone pitäisi mennä sinne suht. kivuttomasti, mutta johtosarjojen kanssa joutunee askartelemaan ja varmasti siinä muutakin puuhasteltavaa riittää turbon/IC:n/pakoputken sovittelelujen yms. kanssa.

    Voi olla, että vaihteiston välitykset käyvät vähän lyhkäisiksi turbokoneen kanssa, kun CS:n vakiovoimansiirto on aika tiuhavälityksinen.

    Katsastussedälle käynee ETKA:sta printatut sivut joissa näkyy osien eroavaisuudet 100 CS:n ja 200:sen välillä.

    Jos verrokkiautona käytät KG moottorista 200:sta, niin eiköhän sinne silloin saa laittaa 182hv x 1,2 = 218hv koneen, jos jarruihin ei muutoksia tehdä. Harnmittavan lähellä tuo 218hv 3B-koneen 220hv:ta. Mulla oli sellainen suunnittelma, kun koneenvaihtoa pohdin, että olisin koittanut kikkailla konehuoneeseen 3B:n "omavalmisteena", jolloin siitä olisi jarrutettu tuo 218hv ja auton vakiojarrujen kanssa olisi sitten menty muutoskatsastukseen, kun hirveästi ei olisi UFO:jen asennus kiinnostanut.

    Comment


      #3
      1B ?

      Comment


        #4
        1B tuli valikoimaan 2/88. En sitten tiedä hankaloittaako tuo verrokkina käyttämistä, siinä kuitenkin olisi jo vakiona 200Hv. Noita kuitenkin on ymmärtääkseni varsin huonosti tarjolla.

        Comment


          #5
          Kunhan mallisarja on sama niinkuin on niin 1B käy vallan mainiosti. CS:ssä taisi olla G60 jarrut jne mitä turboissakin?

          Comment


            #6
            CS:ään tuli G60:set kesken mallivuotta -86. Vanhemmissa malleissa (kuten myös kakssatkuissa) oli edessä yksimäntäisillä satuloilla 280mm levyt ja uudemmissa siis tuplamäntä G60:set & 276mm levyt.

            Comment


            • #7
              Mitenkäs flektivitosella on homman kanssa käynyt?

              Comment

              Working...
              X