Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7T Pakokaasun lämpötila-anturit?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.7T Pakokaasun lämpötila-anturit?

    Havaitsin tänään kun tutkiskelin auton vikakoodeja liittyen ilmajousitukseen, että toinen pakokaasun lämpötila-antureista teki vikakoodia.

    Eli siis Pakokaasun lämpötila-anturi 2 avoin/oikosulussa maihin.

    Perhealbumia aloin selaamaan, mutta en nyt osaa kyllä yhtään sanoa, mikä on sitten oikea osanumero ko. anturille. Osaisiko joku aiheesta enemmän tietävä auttaa?

    Olettamukseni mukaan, mikäli olen oikein varaosakuvaa tulkinnut, on osanumero tuolle anturille joko 078 919 529F tai 078 919 529G.

    Ei kyllä aukea oikein kunnolla itselle. Pakoputkiston kuvissa, missä on Lambdat on mainittu vain, että katso sähköpuolen varaosakuvista.


    Hiukan on jo muutenkin mitta täynnä koko auton kanssa, ensiksi alkaa ilmajousitus temppuilla, sitten raidetangon pää natista ja nyt sitten anturi vika vielä kaupan päälle.
    Auto ollut omistuksessa alle 2 kuukautta ja mittariin kertynyt vajaat 4000km. Mukavinta on kun, saa tapella liikkeen kanssa kaiken kukkuraksi vaihtoauto takuu asioista.

    Autona siis tuo 2.7T Allroad... 2001-vuotinen
    Viimeksi muokannut TemeW; 31.5.2010, 21:03.

  • #2
    G on varakuskin puoli ja F on kuskin puoli. Tuossa Audiworldin kuvia S4:sta , huom! automaatissa voi olla eri paikassa. http://www.audiworld.com/tech/eng73.shtml
    Laita vikakoodit aina numerona eikä selityksenä, löytyikö ilmajousituksesta mitään vikakoodeja.

    Comment


    • #3
      Automaatti vaihteinen Allroad kyseessä. Varaosakuvassa anturi näyttäisi olevan päällä, mutta se on yleensä aika viitteellinen.

      Ja pahoittelut, en huomannut ottaa vikakoodin numeroa ylös. Tosin tuo oma lukulaite ei ole kaikkein selvimmästä päästä, täytyy varmaankin hankkia VAG-Com ja kunnon kaapeli, jotta pääsee syventymään auton saloihin.

      Liittyen ilmajousitukseen. Aluksi ei ollut vikakoodia. Pienen ajolenkin jälkeen, ilmaantui (nyt ei ole sitä numeroa muistissa) Kompressori sammutettu kuumenemisen takia.
      Hetken "jäähdyttelyn" jälkeen poistin vikakoodit ja uusi ajolenkki, kas kummaa ei vikakoodia.
      Jonkinlaisen päätelmän tästä voi vetää, kompressori alkaa vetelemään viimeisiään. Tosin tuo ei selitä sitä, että auton keula vajoaa alas yön jäljiltä.
      Ja tämä menee nyt pahasti Off-topicin puolelle. Jatkoa Ilmajousitus ketjussa.

      Comment


      • #4
        Palatakseni tähän aiheeseen, seuraavanlaisen vikakoodi numeron antaa lukulaite 17866 P1458, Pakokaasujen lämpötila-anturi 2 oikosulussa maahan.

        Pystyykö tuosta nyt sitten päättelemään kumman osanumeron?
        Itselle ei nyt jostain syystä aukea, kumpi osa on kummalla puolella....

        Eli voiko joku ystävällisesti vääntää Rautalangasta. Kiitos etukäteen.

        Comment


        • #5
          Siis anturi G236 bank2 eli kuskin puoli. Itse päättelin anturin koodiksi 078 919 529F

          Comment


          • #6
            OK, suurkiitos. Täytyy sitten tilata tuollainen.

            Comment


            • #7
              Nostellaanpa tätä hiukan ylöspäin,

              Samainen vika putkahti vikamuistiin uudestaan. Anturi vaihdettiin viime vuoden heinäkuussa autoon ja nyt sitten ilmoittelee itsestään jälleen.

              Voiko olla tosiaan, että anturi on hajonnut uudestaan ja jos näin on, mistä moinen johtuu?

              Eipä taida saada osaa enää varaosatakuuseenkaan, mikäli osa todetaan vialliseksi. On ostettu Marmoritiskiltä kyllä, kuittia ei taida olla tallessa.

              Comment


              • #8
                Pari kertaa vuodessa on noita nyt mennyt viimeaikoina eli vikaherkkiä laitteita nuo on. Varmaan anturin boksin elektroniikka on sen verran heikkkoa tekoa, että alkaa tulemaan häiriöitä. Muutenkin ihan suolesta koko anturin toimintaperiaate vikaherkkyyden lisäksi.

                Comment


                • #9
                  Voi kun mukavaa, 250€ osasta ja jos ja kun sitä ei taaskaan saa vaihdettua itse, toinen samanmoinen summa vaihtotyöstä. Ihanan halpaa, vai miten se menikään.

                  Täytyy seurailla tilannetta vielä, mitä seurauksia tuon osan vaihtamatta jättämisestä on? onko siis suotavaa vaihtaa heti ensi tilassa?

                  Comment


                    #10
                    Jos merkkiliikkeestä ostit, niin varaosatakuu on kaksi vuotta. Jos vielä sielä asennutit, niin menee työtkin varaosatakuun piikkiin.

                    Comment


                    • #11
                      Miten viallinen lämpötila-anturi oireilee, entä seuraukset jos ei vaihda ?
                      Pystyykö disabloimaan ?

                      Comment


                      • #12
                        Anturin näyttäessä liian kuumaa, hukuttaa se moottorin bensaan. Aiheuttaa nykimistä ja rykimistä.

                        Pystyy disabloimaan, mutta silloin menetetään merkitävä turvatoiminto sulamisen estämiseksi.

                        Comment


                        • #13
                          Laittaa myöskin moottorinohjauksen vikatilaan, ahdot max. 0,5bar.

                          Comment


                          • #14
                            vanhan aiheen nosto, mut onnistuuko toi disablointi ihan VCDS:n avulla, vai pitääkö puukottaa softaa?

                            Comment


                            • #15
                              Ei se itse anturi varmaan ole rikki vaan se piirilevy johdon toisessa päässä eli ruskeassa tai mustassa boksissa imusarjan takana.

                              Mulla oli sama vika. Vaihdoin ns. Puolan piirilevyt ja taas mennään.

                              Jotkut ovat jopa kolvailleet orkkispiirilevyjä kuntoon.

                              Jos konetta on piristetty, en poistaisi noita softasta.

                              Comment


                              • #16
                                Automme on Audi Allroad 2.7 turbo 2001 automaatti.
                                Ittellä samaa vikaa, vikakoodit luettu Norjassa (p1455 , 1457= pakokaasun lampoanturi 1, sihgnaali ei ymmarrettavissa, pakokaasun lampoanturi 2 keskeytetty/ pluskontakti). Oli muitakin koodeja, mutta noi kaksi eivat lahteneet pois, kuulemma. Vaimo kertoi:). Auto noin kerran viikossa aamulla kylmana kaynnistettaessa jaa hakemaan tyhjakayntia, sit noin 500 rpm ja sammuu. kaynnistys ja sama toistuu muutaman kerrran ennen kuin kay normaalisti. toissapaivana vinoili ekaa kertaa lampimana. ei kaynnistynyt ollenkaan. vaimo odotti 15 min konepelti auki, konetta jaahdytellen, starttasi ja toimi normaalisti.
                                mista noita antureita saa?
                                kuka pystyy asentamaan lapissa? voiko asennuttaa esim boschilla? asumme Norjan rajhalla Utsjoella, pitka matka merkkihuoltoon audille.

                                Comment


                                • #17
                                  Joku muu vika päällä, ei johdu noista antureista.

                                  Comment


                                    #18
                                    Eli tuosta Puolan piirilevyä: http://sidmotorsport.pl/pl/s/569-modul-egt-27-bi.html

                                    Jos kolvi kestää kourassa, niin jonnii verran edullisemmat kun uudet anturit...

                                    Paypal-maksu toimii joten ei vaaraa rahanmenettämisestä...Viikon sisään tuli minulle paketti.

                                    Näyttäs olevan Out of stock mutta s-postilla kun kyselin, niin oli niitä lähetettäväksi asti...
                                    Viimeksi muokannut 90q; 5.8.2016, 10:34. Perustelu: Lisätty tekstiä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Puolan sivulla sanotaan ettei enää varastossa. TDIq: sanoit että oireet viittaa johonkin muuhun vikaan, Mitä veikkaat?
                                      Eilen parkkipaikalle ajaessa kävi huonosi ja vähän ajan päästä sammui. Yritti käydä, mutta kävi kunnolla vasta muutaman yrityksen jälkeen. Hetken ajon jälkeen syttyi ilma-alustan vikavalo. Noilla tuntuu olevan jokin yhteys, on sattunut ennenkin. Olisiko mahdollinen maavika eri järjestelmien jakamassa maajohdossa?

                                      Comment


                                      • #20
                                        EGT anturit voidaan asentaa tässä Haaparannalla. Samalla voidaan lukea vikakoodit uudelleen ja katsoa mitä se auto tekee.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ehdottomasti kannattaa tarttua kaiman tarjoukseen. Internetin toiselta puolelta turhaa arvailla syytä.

                                          Omassa ässässä oli molemmat rikki ostohetkellä mutta tuntui vain tehon puutteena vedättäessä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Toki kannattaa koodien kanssa testata, egt anturit tulee säätöprosessiin mukaan vasta isommalla kuormalla, joten tyhjäkäynnillä tai perusajossa ei tapahdu mitään, vaikka pakolämmöt näyttää mitä sattuu.

                                            Comment


                                            • #23
                                              551 C ecu ei näytä pakolämpöjä ainakaan millään järkevällä tavalla.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kuka Haaparannassa asentaa egt-antureita? Loytyyko joku pohjoisemmassa? Asumme Utsjoen tuntumassa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Voin tulla sinne Utsjoellekkin laittaan mutta hinta tuppaa pikkuisen pompsahtaa :)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    kui te ootte saanu vaihdettua kuskinpuolelle anturin? meinaa b5:ssa tulla turbon lämpösuoja pelti kiintoavaimen tielle.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Oma kokemukseni kertoo etta monesti vian loytäminen on vaikeaa, jos ei ole ns. vika päällä. Ei haluta maksaa turhien osien vaihtamisesta vikaa paikallistettaessa ja saamieni kirjavien vastausten perusteella ei taida olla huono idea odottaa että vika "jää päälle" ja heittää auto peräkärryssä Haaparantaan. Ottaen huomioon myos sen, että osien vaihtelun jälkeen vika saattaa ilmaantua uudestaan vasta jonkin ajan kuluttua ja ne 700km (x 2) huoltoon.... Onneksi on toinen auto.
                                                      Edit: BTW, norjassa eivät Volkkarilla suostu pakokaasun lampoantureita vaihtamaan. Pelkäävät että saattaa joutua ohjelmoimaan/päivittämään jotain auton tietokoneelle, eikä heillä ole Audin laitteita.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X