Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 V8 nakuttaa tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S6 V8 nakuttaa tyhjäkäynnillä

    Tulipa tuossa kaunis sunnuntaipäivä pilattua auton ropeltamisella. Kattelin vakkomilla noita motronicin arvoja ja sellaisen huomasin että tyhjäkäynnillä 1. ja 6. sylinterit nakuttais.

    Mikäs aiheuttaa tyhjäkäynnillä nakutusta?

    #2
    Ei mikään. Voisikos olla, että tuon AHK:n kovat imunostimet kilkattais sen verran, että nakuanturit kuulee harhoja?

    Comment


      #3
      Ei muuta ku hatut auki ja ihmettelemään välyksiä ;)

      Comment


        #4
        Tästä jalostuikin jatkokysymys... Mitkähän venakopan tiivisteet tuohon sopisi? Perhanan vagcat vissiin lopullisesti kiinni.

        Comment


          #5
          normi 32venasen kasin venttiilikopan tiivisteet osanumerolla 077198025

          Comment


            #6
            Joo saman löysin kun maltoin avata etkan. Tilattukin on huomisaamuksi. Sit pitää venyä ostamaan rakotulkki ja penkoa noi auton dokumentit joista toivottavasti löytyy oikeat välykset.

            Comment


              #7
              Eipä ole rakotulkkia kun ei perhana autotarvikeliikkeessä ollut. Eipä ole sen kummemmin venttiilinvälyksistäkään tietoa. Aika turhauttavaa välillä arpoa noita teknisiä juttuja tuommoiseen harvinaisuuteen.

              Comment


                #8
                Note:

                Valve clearance only has to be checked/adjusted following valve gear repairs and can only be adjusted at the inlet camshaft.

                ‒ Turn crankshaft until cam pair of inlet camshaft of cylinder to be adjusted is facing upwards.
                ‒ Check valve clearance between camshaft and tappet.
                Setting dimension 0.10... 0.20 mm

                ‒ Note down test values of valves which are outside setting dimension tolerance.
                ‒ Removing camshafts => Page 15-83.
                ‒ Remove tappet.
                ‒ → Remove compensating element from valve stem and measure using commercially available micrometer caliper with offset measuring faces (max. ø). 6 mm.
                ‒ Replace compensating element by one to match the difference measured.

                Example:



                Measured setting dimension
                0.30 mm

                Prescribed setting dimension
                - 0.15 mm

                Difference
                0.15 mm

                Että näin, jos siis liikaa välystä, imunokkaa irroittaen ja säätöpalaa vaihtaen.

                Comment


                  #9
                  No voihan vituke...

                  Comment


                    #10
                    Jos on kerran säätöpaloilla niin en ihan heti usko että olisi välystä. Tai jos on niin silloin herää suuri kysymys, miksi?

                    Comment


                      #11
                      Tuli nuo venakopan tiivisteet kuitenkin haettua tänään niin kai mä ne kopat ainakin avaan ja kurkin että mitä on syönyt. Eipä siitä mitään tule jos pitää kepit irroittaa säätöpalojen vaihtoa varten.

                      Olishan mulla tuo varaosakone missä olisi kokonaiset kannet. Ei tarvisi kun kiillottaa ja nostaa kokonaisena paikalleen. Helpompi vaihtaa kannet kokonaisena kuin nostaa koko motti pelkkien keppien vaihdon vuoksi.

                      Comment


                        #12
                        Imunokanhan tuosta saa nostettua ilman jakopäänpurkua ;)

                        Comment


                          #13
                          Nooh, liuskamitalla saa noi välykset ainakin ensialkuun mitattua ja näkee sinne kopan sisään muutenkin sen isommin purkamatta.

                          Comment


                            #14
                            Kyllähän ne säätöpalat ja nokat kuluu. Ei nuo palasäätöiset kuitenkaan ikuisuuksia samoja välyksiä pidä, vaikka siltä saattaisi tuntuakin.

                            Comment


                              #15
                              Tein periaatepäätöksen että ajan lauantaina nurmikon ja otan asiakseni kattoa ne välykset. Saa sit rauhassa ryystää kaljaa samalla aamusta asti.

                              Comment


                                #16
                                Ja maanantain lööppi ""Audi-mies ajoi 4 promillen humalassa ruohonleikkurilla ja uhkasi poliisia rakotulkilla" :D

                                Comment


                                  #17
                                  No ei mulla oo kun trimmeri kun ei oo tuota nurmikkoakaan juuri sataa nelilötä enempää...

                                  Comment

                                  Working...
                                  X